Ik heb geen ervaring met het overclocken van AMD processoren, hoe pak ik dit aan. Ik heb een Athlon 750Mhz op de nieuwe Chaintech 7 ATA moederbord. >> TIA
Ik zag in Duitsland een of ander kaartje om op de interne connector te zetten, met een zooitje dipswitches voor voltage, multiplier etc. Is dat wat, het kost ongeveer 125,-
Het eenvoudigste is de FSB aanpassen, maar dat lukt meestal niet verder dan 110 Mhz, omdat de EV6 bus daar heel gevoelig voor is en niet goed tegenkan. Het beste is het om een (Goldfinger Device) GFD te kopen. Die kun je op je athlon prikken, en daarmee de multiplier veranderen. Pinnetjes afplakken om de multiplier te veranderen is er bij de Athlon volgens mij niet bij. Je kunt bij O. van Schaik GFD's bestellen, maar bv. Comptechworld heeft ze ook. Ze kosten zo ongeveer 135 piek geloof ik. Succes !
Thanx... heb er inmiddels een besteld bij CTW. Die mensen reageren vrij vlot op hun Email
Volgende week ga ik een Abit KA7 en een Athlon 750 halen. Heb de GlobalWin VOS32+ cooler al liggen. Als ik hierbij nog zo'n Goldfinger Device aanschaf, wat zou ik dan ongeveer kunnen halen? 8.5 x 112 ofzo?
Dat is 950Mhz, zou wel lekker zijn.
Tot hoever kan je de multiplier ophoog gooien met een GFD? Kan je van 7.5 naar 9 ?
Dat is 950Mhz, zou wel lekker zijn.
Tot hoever kan je de multiplier ophoog gooien met een GFD? Kan je van 7.5 naar 9 ?
https://www.youtube.com/@MashupMasterKing
met GFD kun je de multiplier veranderen en voltage aanpassen
Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro
Mooi zo hier heb ik wat aan 
aangezien ikzelf ook voor de athlon ga
aangezien ikzelf ook voor de athlon ga
.
Ik ga in eerste instantie voor de 900mhz met een goldfinger en alpha cooler.
PS: ik gebruik het nieuwe Chaintech 7 ATA moederbord.
PS: ik gebruik het nieuwe Chaintech 7 ATA moederbord.
Ik plaats wel een kleine review als ik er een week mee heb kunnen werken en vooral clocken
Pagina: 1