Helllp, ik heb net mijn iPhone 4 geprobeerd up te daten naar iOS 5, maar tijdens de update is hij uitgevallen. Had een back-up in iTunes gemaakt, daarna iOS 5 gedownload en geïnstalleerd en daarna krijg je op je iPhone de melding dat je opnieuw verbinding met iTunes moet maken om de back-up terug te zetten. Op dat moment is mijn iPhone uitgevallen. Zwart scherm, deed niks meer. Heb hem maar geprobeerd op te laden voor de zekerheid en op netstroom krijg ik hem dan wel gewoon weer aan, maar met de melding dat ik verbinding met iTunes moet maken. Maar zodra ik hem dan van netstroom af haal valt hij weer uit en als ik hem in mijn laptop plug maakt hij geen verbinding met iTunes, maar krijg ik wel een (langzaam) knipperend Apple logo in beeld. Verder reageert hij nergens op... Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?
Heb je al geprobeerd om de firmware opnieuw erop te zetten doormiddel van de dfu modus ?
Nee, dat had ik nog niet geprobeerd (bedankt voor de tip!). Net een poging gedaan, maar ik krijg een foutmelding: "De iPhone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (21)." Dat schijnt iets met beveiligingssoftware te zijn zag ik, dus ik ben nu mijn Norton Antivirus aan het upgraden, kijken of dat wat uitmaakt..
Probeer Norton eens uit te schakelen, wellicht helpt datVerwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 12:26:
Nee, dat had ik nog niet geprobeerd (bedankt voor de tip!). Net een poging gedaan, maar ik krijg een foutmelding: "De iPhone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (21)." Dat schijnt iets met beveiligingssoftware te zijn zag ik, dus ik ben nu mijn Norton Antivirus aan het upgraden, kijken of dat wat uitmaakt..
Ja, dat had ik al wel geprobeerd, maar ik kreeg toen dezelfde foutmelding. De upgrade naar de nieuwste versie heeft ook niet geholpen (vreesde ik al)
Heb je ook nog losse firewalls draaien? Misschien de ingebouwde Windows Firewall? Probeer deze ook uit te zetten, samen met je virusscanner. Kan het zijn dat je naast Norton ook Microsoft Security Essentials hebt geïnstalleerd als virusscanner? Ook die mag uit.
Heb je de laatste versie van iTunes geïnstalleerd? Controleer dit en update indien nodig.
Heb je in het verleden dingen met jailbreaks gedaan? Het kan zijn dat er in het hosts-bestand een regel staat die Apple's activatieserver doorstuurt naar een andere server. Dit gaat vaak om de host "gs.apple.com". Controleer je hosts-bestand en verwijder de regels die aan Apple gerelateerd zijn (instructies).
Probeer je iPhone in DFU-modus te zetten en daarna te herstellen (instructies). Dit kan wel eens helpen.
Heb je een andere pc in huis? Installeer iTunes dan daar eens op en probeer daar te herstellen.
Het kan zijn dat je straks een andere foutmelding krijgt. Ik probeer altijd gewoon om nog eens (met de DFU-modus) te herstellen. Vaak kom je zo wel verder. Anders moet je weer even gaan zoeken naar meer informatie m.b.t. die foutmelding.
Heb je de laatste versie van iTunes geïnstalleerd? Controleer dit en update indien nodig.
Heb je in het verleden dingen met jailbreaks gedaan? Het kan zijn dat er in het hosts-bestand een regel staat die Apple's activatieserver doorstuurt naar een andere server. Dit gaat vaak om de host "gs.apple.com". Controleer je hosts-bestand en verwijder de regels die aan Apple gerelateerd zijn (instructies).
Probeer je iPhone in DFU-modus te zetten en daarna te herstellen (instructies). Dit kan wel eens helpen.
Heb je een andere pc in huis? Installeer iTunes dan daar eens op en probeer daar te herstellen.
Het kan zijn dat je straks een andere foutmelding krijgt. Ik probeer altijd gewoon om nog eens (met de DFU-modus) te herstellen. Vaak kom je zo wel verder. Anders moet je weer even gaan zoeken naar meer informatie m.b.t. die foutmelding.
“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.
Windows firewall had ik inderdaad nog niet uitgezet, opnieuw geprobeerd, maar dat heeft het probleem helaas ook niet verholpen. Met jailbreaks heb ik nooit iets gedaan en laatste versie iTunes had ik al geïnstalleerd...
Het bleek hier koopzondag te zijn vandaag, dus ik ben net even naar de winkel geweest en die hebben 'm ter reparatie opgestuurd (zat nog garantie op). Nu maar afwachten..
Bedankt voor de snelle reacties in ieder geval. Ik wist zelf echt niet waar ik moest beginnen.
Het bleek hier koopzondag te zijn vandaag, dus ik ben net even naar de winkel geweest en die hebben 'm ter reparatie opgestuurd (zat nog garantie op). Nu maar afwachten..
Bedankt voor de snelle reacties in ieder geval. Ik wist zelf echt niet waar ik moest beginnen.
Bij mijn ipod had ik precies hetzelfde. Bij mij was zonealarm de boosdoener.
Toch knap dat je iPhone uitvalt terwijl hij aan je laptop/PC hangt en stroom moet krijgen. Anders gewoon tijd aan de lader hangen met netstroom, uurtje bijvoorbeeld, en dan weer proberen aan je laptop/PC te hangen. Firmware opnieuw proberen erop te gooien en wachten tot 't klaar is.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Pagina: 1