Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-11 00:46

pino85

Im just a Bird in the Sky

Topicstarter
Hoi allemaal,

Na bijna 6 jaar dienst wil ik toch mijn old skool Sony Erricson W850i gaan vervangen voor een andere telefoon.
De kandidaten die in aanmerking komen zijn de volgende 4

pricewatch: Sony Ericsson Xperia Neo MT15i Blauw
pricewatch: Samsung Omnia W i8350 Zwart
pricewatch: Sony Ericsson Xperia Ray Zwart
pricewatch: Samsung Galaxy S Plus i9001 Zwart

De eisen die voor mij vooral van belang zijn:

* De accu duur.
* Maximaal een 4 inch scherm, al prefereer ik liever iets daar onder.
* Maximale prijs van 350 euro.
* Goede bel kwaliteit.
* Het scherm moet ook van een redelijk tot goede kwaliteit zijn, dus geen bagger scherm.
* Simpele en logische interface( ik ben niet iemand die 100derden apps gaat gebruiken.)

Ik heb er helaas nog maar 1 kunnen bezichtigen bij de MM Eindhoven.. dus wellicht dat ik op zoek naar een andere winkel moet om ze even te proberen, als jullie tevens enkele shops kennen in omgeving eindhoven waar ze wellicht wel al deze toestellen te bezichtigen hebben dan hoor ik het graag.
Wat ik mij afvroeg zijn de volgende zaken,

* Wat is jullie ervaring met deze telefoons?
* Bij welk merk word er het meeste malware(onzin apps etc) mee geleverd of maakt dit eigenlijk niet uit?
* Voor welk type zouden jullie gaan en waarom?
* Positieve /negatieve ervaringen met deze toestellen.
* is er verschil bij toestellen die op bv Windows 7.5 draaien of bij de android varianten?
* Er zit 1 windows 7 phone bij(7.5) en vraag mij af of windows 7 of android een betere geschikte keuze is, wat is jullie mening/ervaring hier in? Android is word gezegd meer open en meer tweakbaar.. maar ik ben niet echt een tweaker op het telefoon vlak of een rooter.
* de Omnia is toch weer een 60-70 euro gemiddeld duurder dan de andere varianten, is de phone dat echt waard? of is jullie opinie dat in verhouding kwa prijs.kwaliteit deze gewoon te duur is tov de rest.

Waar gebruik ik de phone voor?

Vooral om meerdere keren per dag in te loggen bij de volgende web based games:

www.nukezone.nu en www.hattrick.org , af en toe zal ik wat op facebook plaatsen en natuurlijk hardware.info en tweakers.net in de gaten houden!
De review over windows phone 7.5( op hw.info) stemde mij op zich positief omdat het gewoon zeer logisch in elkaar zit, alleen er is geen flash ondersteuning, aangezien ik op dat vlak een noob ben is dus nog een vraag ga ik die ondersteuning missen op die sites waar ik actief op ben?
Ik ben wel op de hoogte dat Android meer apps etc aan bied maar ik ga toch niet bar veel apps gebruiken dus dat zie ik persoonlijk niet als pluspunt.
Bellen, want daar is een telefoon toch nog steeds voor!

Alvast bedankt voor alle meningen/hulp!

PS: @ admin/mod als deze vraag in een ander topic moet worden gesteld gelieve deze te verplaatsen.
Tevens als de OP niet uitgebreid genoeg is dan hoor ik het graag dan zal ik hem uitbreiden.. alleen het probleem is dat ik de specs wel zie van de phones maar dat ik zoiets heb van tja specs zeggen bij lange na niet alles.

[ Voor 3% gewijzigd door pino85 op 04-12-2011 00:51 ]

Liefhebber van Tweakers

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
en wat heb je zelf al gedaan om een keuze te kunnen maken??

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ervaringen kun je vinden in de specifieke topics over die telefoons. Of Windows Phone beter is voor jou kun jij alleen zelf bepalen, er is niet een beter OS maar misschien wel een OS wat beter bij jou past. Uiteindelijk moet je gewoon zelf je inlezen, zelf naar winkels gaan en zelf een keuze maken :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik zie dat je een aantal specifieke vragen opgeschreven hebt. Dat is prima, maar ervaringen kun je natuurlijk verder zelf opzoeken ;)

• pino85

pino85

Topicstarter
tinnef schreef op zondag 04 december 2011 @ 01:02:
en wat heb je zelf al gedaan om een keuze te kunnen maken??
Ik had eerst +-10 telefoon's en heb reviews gelezen op allerlei sites en deze 4 kwamen er gewoon als goed uit naar voren.
En ze voldoen allemaal aan mijn eisen zo ver ik heb gelezen.. echter toch zal er een keuze moeten worden gemaakt en dat is toch niet makkelijk gebleken!
gambieter schreef op zondag 04 december 2011 @ 01:06:
Ervaringen kun je vinden in de specifieke topics over die telefoons. Of Windows Phone beter is voor jou kun jij alleen zelf bepalen, er is niet een beter OS maar misschien wel een OS wat beter bij jou past. Uiteindelijk moet je gewoon zelf je inlezen, zelf naar winkels gaan en zelf een keuze maken :)
Klopt echter ik ( klinkt vreemd) heb geen echte voorkeur dus dat valt dan even tegen al lijkt het windows 7.5 platform me wel wat omdat het niet al te veel apps heeft en volgens hw.info zeer logisch in elkaar zit en minder zwaar is voor de hardware en ik dan denk dat phones wellicht iets langer zouden kunnen mee gaan( geen idee of dat zo is), en omtrent de winkels tja als een MM de modellen al niet heeft.. welke winkel in omgeving Eindhoven dan wel.. doorgaans heeft de MM ze wel liggen.. ach ik zal volgende week nogmaals langs gaan om ze te zoeken en nog wat extra winkels zoeken!

@ Rod,

Ik wist niet dat als je de ervaringen van mensen vraagt je dit zelf moet opzoeken , oftewel het forum door spitten, wellicht omdat ik dit bij de buren nooit gewend ben geweest en ik eigenlijk nooit een topic aan maak , dus my bad ik zal dat doen.
had de regels eerst beter moeten door lezen, slecht voorbeeld van mij O-)

[ Voor 19% gewijzigd door pino85 op 04-12-2011 01:41 ]

Liefhebber van Tweakers

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

pino85 schreef op zondag 04 december 2011 @ 01:34:
Klopt echter ik ( klinkt vreemd) heb geen echte voorkeur dus dat valt dan even tegen al lijkt het windows 7.5 platform me wel wat omdat het niet al te veel apps heeft en volgens hw.info zeer logisch in elkaar zit en minder zwaar is voor de hardware en ik dan denk dat phones wellicht iets langer zouden kunnen mee gaan( geen idee of dat zo is), en omtrent de winkels tja als een MM de modellen al niet heeft.. welke winkel in omgeving Eindhoven dan wel.. doorgaans heeft de MM ze wel liggen.. ach ik zal volgende week nogmaals langs gaan om ze te zoeken en nog wat extra winkels zoeken!
Tja, een voorkeur is ook niet zo relevant als je geen ervaring hebt met de verschillende platformen. Of hw.info iets goed vind zegt ook niet zoveel, omdat ook daar ervaring mee gaat spelen, en voor het dagelijks gebruik maakt het weinig uit.

Misschien kun je beter eerst iets als een ZTE Blade kopen (<100 euro met een groot scherm (3.5" en 800x480, veruit beste prijs/prestatie verhouding) en met een custom ROM een uitstekend toestel), en zo een tijdje ervaring opdoen. Dan weet je of Android het voor jou is, en zo niet, een Windows Phone nemen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• pino85

pino85

Topicstarter
Hmm die optie heb ik nooit overwogen maar kan ik eens over denken.
Ik zie wel dat hij niet meer los verkrijgbaar is( enkel als prepaid)
pricewatch: ZTE Blade (San Francisco)

Liefhebber van Tweakers

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

pino85 schreef op zondag 04 december 2011 @ 02:05:
Hmm die optie heb ik nooit overwogen maar kan ik eens over denken.
Ik zie wel dat hij niet meer los verkrijgbaar is( enkel als prepaid)
pricewatch: ZTE Blade (San Francisco)
Als je het GoT topic over de Blade doorleest, zie je dat de simlock er niet opzit bij KPN, maar zelfs als die er op zit, er heel makkelijk vanaf gaat, en het vervangen van de ROM is ook een fluitje van een cent.

• pino85

pino85

Topicstarter
Ah dat wist ik niet zal er eens naar kijken, maar genoeg over de Blade nu ;)
Nogmaals bedankt voor je goede advies!
Als er mensen zijn die de vragen kunnen beantwoorden over 1 van bovenstaande 4 toestellen dan zou ik zeggen brand los!

[ Voor 9% gewijzigd door pino85 op 04-12-2011 09:33 ]

Liefhebber van Tweakers

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

En dat laatste kan dus in de specifieke toesteltopics.

Als je echt een simpele interface wil is WP7 wel wat. Die Omnia W is trouwens wel een toestel dat ook voor mij in de buurt komt van de "ideale telefoon". Helaas heb ik een licht trauma opgelopen met zijn voorganger, de Omnia 7.

De optie van de ZTE Blade vind ik ook een goede om Android een tijdje zelf te proberen. Een kennis van mij heeft dat toestel en is er erg blij mee. Qua snelheid en "smooth-heid" komt het echter niet in de buurt van in ieder geval de Omnia W (met de andere toestellen heb ik geen ervaring).

Ik denk dat de vraag uiteindelijk neerkomt op het volgende: Wil je kunnen tweaken aan je toestel -> een van de Androids, wil je dat het gewoon werkt en vind je een keurslijf zoals bij een iPhone niet erg, dan is Windows Phone 7 wat voor je. Deze keuze kan alleen jij maken.

In ieder geval, dit topic is ondertussen niet echt meer van toegevoegde waarde voor andere personen. Ik ben dus genoodzaakt dit topic alsnog te sluiten. Succes met je keuze

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.