MBP hoge CPU en temperatuur met flash

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortixx
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-06-2023
Ik heb hier de laatste tijd erg last van dus ik besloot maar een topic te starten:

Telkens als ik een flash object open in firefox, schiet mijn cpu temperatuur omhoog naar rond de 80-90 graden. Bij youtube bijvoorbeeld valt het nog mee als het een 360p filmpje is, maar bij 720p zit de core al snel op 80 graden. Om het nog vreemder te maken, de firefox plugin process zit gewoon BOVEN de 100% en safari's process zelf zit ook boven de 100%...

Ik draai de latest flash en firefox en heb altijd lopen upgraden (heb al een jaar dit probleem en probeerde het zelf op te lossen via google etc) maar ik heb nooit een verandering gezien.

Ik ben nu dus ten einde raad dus ik vraag me af of iemand hier weet wat er aan het handje is.

Ik heb een MBP van 2009 draaiend op een core2duo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
En waar heb je nou daadwerkelijk last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:04
helaas hoort dit bij een Mac. Flash heeft nooit lekker gedraaid op een Mac systeem. Als je via Parallels --> windows --> Flash draait gebruikt dat totaal nog minder CPU kracht dan Flash direct op een Mac....

Overigens als een proces meer dan 100% van je CPU trekt betekend dat dat hij meer dan 1core nodig heeft. Als je bijvoorbeeld 4 cores hebt kan je 400% gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortixx
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-06-2023
@tinnef:
Nou ik denk niet dat het erg normaal is dat flash zo veel resources opvreet. Maar blijkbaar is het gewoon zoals het is dus ik zal er maar mee moeten leven niet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:36
Ortixx schreef op zondag 04 december 2011 @ 01:09:
@tinnef:
Nou ik denk niet dat het erg normaal is dat flash zo veel resources opvreet. Maar blijkbaar is het gewoon zoals het is dus ik zal er maar mee moeten leven niet? :+
"erg normaal" niet nee. Maar in OS X zal je tegen dit probleem blijven aanlopen vanwege Adobe en Apple die niet altijd even lief zijn tegen elkaar.
Eén van de redenen dat er geen optimalisatie in OS X zit is Steve Jobs die Flash dood vond. Tevens de reden dat dit niet op iPads te vinden is ;)