[W7] Hulp nodig bij BSOD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pouletkuif
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-10 09:53

pouletkuif

Vul hier Uw ondertitel in.

Topicstarter
ik heb de laatste tijd last van BSOD's, vorige week kreeg ik ze hóóguit maar 1x per dag, dit is behoorlijk vermeerderd, vandaag heb ik er al 5+ gehad!

Dit is wat er in beeld komt bij mijn BSOD's
Blue screen STOP: 0x00000124 (0x0000000000000000, 0xFFFFFA8007FEE028, 0X00000000BE200000, 0x000000000005110A)

Zelf denk ik dat het ligt aan een andere clock-instelling, ik heb mijn processor bijgesteld van 5.0gHz naar 4.6gHz.
Het zou echter ook aan mijn RAID-0 opstelling kunnen liggen, ik heb het probleem namelijk sinds dat ik de RAID-0 heb ingesteld inclusief de ''downclock''
de schijven die in RAID-0 staan zijn: 2x Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, TB

dit zijn mijn specs:

#ProductPrijsSubtotaal
2Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 109,99€ 219,98
1Western Digital Caviar Green WD15EADS, 1.5TB€ 147,52€ 147,52
1BenQ XL2410T€ 331,42€ 331,42
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 85,-€ 85,-
1Cooler Master HAF X€ 146,-€ 146,-
1Corsair Hydro Series H80€ 82,95€ 82,95
1Logitech G15 Gaming Keyboard€ 0,-€ 0,-
1Logitech G35 gaming headset€ 79,50€ 79,50
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 180,99€ 180,99
1OCZ ZX 1250W€ 183,03€ 183,03
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 92,95€ 92,95
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 33,91€ 33,91
1Sapphire HD6950 Dirt3 Edition€ 246,90€ 246,90
1Asus ROG Maximus IV GENE-Z€ 151,-€ 151,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.981,15

ook heb ik er een; Hitachi Deskstar P7K500, 500GB PATA-133, 8MB, 7200rpm inzitten, deze dient ter opslag van films.
en er zit een medion geluidsinstallatie op aangesloten.

ik krijg de .dmp files niet geupload wegens dit probleem:
! C:\Users\Pouletkuif\Desktop\Desktop.zip: Kan 120311-26379-01.dmp niet openen
Toegang geweigerd.
! C:\Users\Pouletkuif\Desktop\Desktop.zip: Kan 120311-26208-01.dmp niet openen
Toegang geweigerd.

ik ben de administrator op deze pc, en er zijn geen andere gebruikersaccounts aanwezig.

ik heb zelf ook al een aantal dingen uitgeprobeerd;
-windows opnieuw installeren, memtest enkele keren uitgevoerd, geen ''failures''
-linux opgestart vanaf de SSD
Zelf denk ik dat deze opties niet gewerkt hebben, omdat het volgens mij, zoals in de blue screen beschreven staat een hardware probleem is, het ligt echter niet aan de geheugenstickjes aangezien ik bij memtest, niet verkeerds ontdekken kan!

Samenvatting probleem: ik wordt geteisterd door BSOD's en ben zelf een beetje ten einde raad...

Ik hoop dat er iemand is die weet hoe dit probleem te verhelpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-10 15:22
Zet je processor eens op stock snelheid, komt het dan nog steeds voor?
Kijk eens naar je processor temperatuur (coretemp)
Wanneer krijg je een BSOD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genji
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-07 14:49
Kijk eens naar dit linkje. Is de eerste hit van google als je zoekt op je blue screen stop code ;)

Ik heb ook wat gezeur gehad met mijn RAID setup met 2 F3's van 500GB in RAID0. Het schijnt dat Samsung schijven soms niet lekker willen werken in RAID. Voor een aantal schijven zijn er ook firmware updates uitgebracht, heb je daar al eens naar gekeken?

Overigens begonnen bij mij de BSOD's ook eerst af en toe, daarna regelmatig en uiteindelijk altijd na POST. Niet lang daarna was mijn MoBo dood.. Wat het uiteindelijk heeft begeven weet ik niet..

Het wordt me niet helemaal duidelijk of je die RAID setup al voor de BSOD's had ingesteld, of dat je eerst je clock hebt aangepast zonder problemen en pas problemen ging krijgen vanaf je RAID setup. Hoe zit dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-10 22:05
Zoek op Google eventjes naar "WhoCrashed" (Home Edition 3.02 is gratis voor thuis gebruik).
Dit programma analyseert de dumpfiles en geeft een hint waar de oorzaak ongeveer ligt, plus een link naar google om naar een oplossing te zoeken.

Succes !

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pouletkuif
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-10 09:53

pouletkuif

Vul hier Uw ondertitel in.

Topicstarter
D_Jeff schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 23:08:
Zoek op Google eventjes naar "WhoCrashed" (Home Edition 3.02 is gratis voor thuis gebruik).
Dit programma analyseert de dumpfiles en geeft een hint waar de oorzaak ongeveer ligt, plus een link naar google om naar een oplossing te zoeken.

Succes !
Deze heb ik net geinstalleerd, bij de op een na laatste crash geeft hij aan dat het aan de hall.dll ligt, en bij de laatste crash geeft hij aan: unknown

Dit zijn de gegevens van mijn systeem volgens whocrashed:
computer name: POULETKUIF-PC
windows version: Windows 7 Service Pack 1, 6.1, build: 7601
windows dir: C:\Windows
CPU: GenuineIntel Intel(R) Core(TM) i5-2500K CPU @ 3.30GHz Intel586, level: 6
4 logical processors, active mask: 15
RAM: 8491433984 total
VM: 2147352576, free: 1969655808

Er is echter een ding wat hier niet aan klopt, mijn processor staat volgen ai-suite2 op 4,6gHz hetzelfde geldt voor CPU-Z én core temp.

Wat mij opvalt bij de laatste 2 dumps is dat bij beiden, parameter 2 anders is;
-0xFFFFFA80089F0028 bij de een en,
-0xFFFFFA80122AA028 bij de ander.
Avar schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 22:46:
Zet je processor eens op stock snelheid, komt het dan nog steeds voor?
Kijk eens naar je processor temperatuur (coretemp)
Wanneer krijg je een BSOD?
Stock snelheid heeft er volgens mij niets mee te maken, om dit te kunnen testen zou ik moeten wachten tot morgen aangezien ik zometeen heb afgesproken op minecraft...
Processor temperaturen zijn volgens core temp behoorlijk normaal, ik heb een H80, en daar is niets mis mee, ik heb er alleen geen koelpasta tussen gesmeerd, maar de temperaturen zitten altijd tussen de 25 en 50 graden, de max die ik bereikt heb is 57 na een keer de cpu-benchmark 24 uur lang uit te voeren.
Wanneer ik een BSOD krijg? Is dit een serieuze vraag? Dit gebeurt namelijk random, het gebeurt tijdens het spelen van bijv. Skyrim of wanneer ik aan het googlen ben, of op word aan het typen ben, voor hetzelfde geld kan het over 5 minuten weer gebeuren.
Genji schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 23:02:
Kijk eens naar dit linkje. Is de eerste hit van google als je zoekt op je blue screen stop code ;)

Ik heb ook wat gezeur gehad met mijn RAID setup met 2 F3's van 500GB in RAID0. Het schijnt dat Samsung schijven soms niet lekker willen werken in RAID. Voor een aantal schijven zijn er ook firmware updates uitgebracht, heb je daar al eens naar gekeken?

Overigens begonnen bij mij de BSOD's ook eerst af en toe, daarna regelmatig en uiteindelijk altijd na POST. Niet lang daarna was mijn MoBo dood.. Wat het uiteindelijk heeft begeven weet ik niet..

Het wordt me niet helemaal duidelijk of je die RAID setup al voor de BSOD's had ingesteld, of dat je eerst je clock hebt aangepast zonder problemen en pas problemen ging krijgen vanaf je RAID setup. Hoe zit dat precies?
Van die link wordt ik niet heel veel wijzer, ik heb gebruik geen after-market virus-scanner (dus geen symantec of norton), als ik naar de maker van het systeem moet gaan, word ik nog steeds niet veel wijzer, aangezien ik het zelf heb gedaan...
Ik gebruik een SSD, maar heb windows op mijn RAID-0 staan, relatief gezien traag in het opstarten, bij de SSD gaat het om een: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB
Met de verdere koeling van mijn pc is niets mis, het zit in een cooler master haf x, en ik ‘’verschoon’’ de stoffiltertjes standaard op zondag, er doet zich wel echter een probleem voor met de bovenste ventilator van de kast, die maakt de eerste +-10 minuten na het indrukken van de boot-knop, behoorlijk veel lawaai +50dB deze is wel normaal aangesloten. (maar dit is volgens mij niet ‘’related’’ aan de BSOD’s)
Aan de video drivers ligt het niet, daar kreeg ik na de eerste keer opstarten van de pc, en het installeren van de amd-drivers wel last van, maar dat heb ik gelijk weten te verhelpen..

Verder ben ik echt een te luie donder op het gebied van het updaten van drivers/firmware, dit heb ik nog niet gedaan, voor zover ik weet is alleen mijn videokaart-driver iedere keer up-to-date, mede dankzij steam.
En het kan er ook niet aan liggen dat de harde schijven te warm worden zoals in het begin van de eerste link op google beschreven staat, aangezien ik over een cooler master haf x beschik en een extra ‘’vga-fan’’ heb gemonteerd word de lucht door de voorkant (onderin) naar binnen gezogen, daar komt het gelijk langs de schijven, dan wordt het er weer gelijk uitgetrokken door de extra ‘’vga-fan’’ en dan komt het langs het mobo/videokaart etc. Waarna het aan de bovenkant van de pc er weer wordt uitgeblazen, aangezien de H80 de kast inblaast

Zoals ik al heb vermeld, ik ben een te luie donder om iets aangepast te hebben aan firmware, dus ik heb hier nog niet naar gekeken voor mijn harde schijven, dit zal ik daarom morgen ook gaan doen, ik verwacht niet dat mijn mobo dood zal gaan, en anders heb ik nog een garantie-termijn van langer als het mobo in mijn gebruik zal zijn... althans, volgens mij is dit wel altijd het geval bij asus (hierbij gok ik dat het de garantie 3 jaar is, om het op te zoeken ben ik volgens mij wel ff bezig).

Ik had eerst de CPU gedownclockt naar 4,6 en bij de reboot daarvan ben ik begonnen met het instellen van de RAID-0

Als er nog meer dingen zijn waarvan het handig is dat ik ze invoeg, of de statistieken moet vermelden van bepaalde programma’s dan is dat geen probleem, tenzij het laten lopen van zo’n programma, te lang duurt, dan krijg ik waarschijnlijk wel weer een BSOD..

changelog: spoilers weggehaald, aangezien ze niet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-10 22:05
@ TS:
Mijn programma suggestie leest de "stock waardes" van de hardware uit. Iets wat CPU-Z ook doet.
(Bij CPU-Z naast het Merk logo kijken, dan zie je het vanzelf. Echter je let op de frequentie onderaan van CPU-Z, das een groot verschil)

hal.dll de veroorzaker van de crash. Betekend dat Windows toch een driver probleempje heeft. (hal.dll is de softwarematige hardware beheerder van Windows en zorg voor de communicatie tussen Windows Kernel en de softwarelayers van andere programma's)
Temps zijn het probleem hier niet.

Het klinkt heel stom, maar ik heb met mn vorige systeem (P4 - HD3650 AGP 8x, Win XP) regelmatig driver gezeik gehad en daar heb ik 1 les uitgetrokken:
De laatste drivers van ATI/AMD zijn niet altijd de beste.

Mijn suggesties: Ga eens terug naar de stockdriver van je grafische kaart en update je moederbord drivers. Voer daarnaast ook een biosupdate uit, mocht je niet de laatste bios versie hebben.

Succes !

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Pagina: 1