Battlefield 3 vs mijn computer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, hier wij go aangezien ik in bf3 een probleem heb met het weergeven van de game op de juiste wijze.
Het spel speelt vloeiend in sp, mp hapert de game zo nu en dan. Heel erg vergelijkbaar met lag maar dit is in dit geval niet wat er aan de hand is. Er zit iets gewoon keihard te bottlenecken in mijn systeem en voordat ik gewoon maar onderdelen ga veranderen wil ik eerst de geniussen raadplegen.

Ik heb nu;

Proc: e5200 2,5
Vid: Nvid 9800GT 512
Ram: 3gigs ddr2

Wat is hier hét onderdeel om te vervangen om battlefield 3 goed te kunnen laten lopen?

Bvb dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga er maar vanuit dat je op high speelt. Dan is je 3GB geheugen de grootste bottleneck. Zelf net van 3gb ddr2 800 mhz naar 6GB gegaan en mijn game loopt nu vloeiend. Verdere specs zijn 5770 en x4 processor van amd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Je kan wel even kijken hoe je CPU gebruik is tijdens het gamen.. Gewoon even task manager opengooien op performance tabje en een potje spelen. Bij mijn processor (E6600) loopt ie vaak tegen de 100%. Niet echt ideaal natuurlijk, hoewel BF3 over 't algemeen wel redelijk soepel speelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 15:18

Rub3s

+3 , omdat het kan

Ik ben bang dat het je videokaart is. Ik zit zelf een beetje in dezelfde situatie, met uitzondering dat ik maar 2gb intern geheugen heb en mijn processor iets overgeclocked heb. Daarnaast heb ik een ati 4870/512mb. Op low gaat het redelijk, met uitzondering dat de grotere levels op het begin erg haperig zijn (ingame gewoon een minuut wachten). Vermoeden bestaat bij mij dus dat het videogeheugen te weinig is.

Ik denk de videokaart in ieder geval, maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Rub3s op 03-12-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rub3s schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 22:11:
Ik ben bang dat het je videokaart is. Ik zit zelf een beetje in dezelfde situatie, met uitzondering dat ik maar 2gb intern geheugen heb en mijn processor iets overgeclocked heb. Daarnaast heb ik een ati 4870/512mb. Op low gaat het redelijk, met uitzondering dat de grotere levels op het begin erg haperig zijn (ingame gewoon een minuut wachten). Vermoeden bestaat bij mij dus dat het videogeheugen te weinig is.

Ik denk de videokaart in ieder geval, maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet.
bij jou lijtk em eerder het interne geheugen het probleem,ik heb 12gb ,maar met b.v laat ie 4gb vol,niet super veel,maar je hebt maar 2gb dus dat is zeker een probleem.

Zekers geien het feit dat je vooral problemen ondervind bij grote maps

En de vga houd ook niet over,ik heb een 4870 gehad tijdelijk met deze game,maar die trok het niet..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2011 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat jullie zeggen.

Ik zat te twijfelen tussen en gpu en cpu en of gpu of cpu.
Ik denk dat het de gpu gaat worden, maar zeker weet ik het nog niet.

Ik begin wel met de gpu, cpu zal toch ooit moeten worden vervangen. Goedkoopste eerst!
Percentagecheck loopt trouwens @100% tijdens een gamepie, gfx @ low. Wel reso @1600.

Wat is een beetje kaart om mijn huidige te vervangen? Pci natuurlijk.

-> budget optie. Als mijn gpu net dat beetje meer nodig heeft, is dezelfde kaart x2 in sli een idee?
Zal de kosten erg drukken aangezien mijn kaart voor een krat bier te krijgen is :D

Ik vind het namelijk niet erg om alles op low te hebben, maar die lag is natuurlijk schijtvervelend. Moet wel speelbaar zijn nauturleich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
wil niet veel zeggen gast maar je singleplayer vereist meer van je hardware dan multiplayer ;)
en de FPS van beide onderdelen zou ook genoemd mogen worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Welkom op GoT kutcomputer. Heb je ook gekeken naar [Multi] Battlefield 3 - Problemen Topic? Wellicht staan daar tips en trucs die je kan proberen. Overigens zijn Battlefield games voornamelijk CPU gebaseerd, toen ik (bij BC2 weliswaar) ging upgraden van E8400 naar Q9550 waren mijn FPS zo goed als verdubbeld, terwijl ik dezelfde videokaart gebruikte.

[ Voor 55% gewijzigd door CH4OS op 04-12-2011 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zowel sp als mp lopen gewoon vloeiend, geen probleem. Ik zal de lagproblemen even specificeren.
Wanneer je bijv aimed verspring de crosshair na het mikken vaak 30-40 graden zijwaarts. Echt hinderlijk dus. Dit heb je ook zo nu en dan tijdens lopen en rijden, dan gecombineerd met enig stotteren.
Gebeurt overigens niet altijd. Voor de rest loopt de game prima! Fps durf ik niet te zeggen maar denk tussen 20 en 30 ergens. Gewoon normaal dus. Vandaar ook de twijfel tussen proc en vidkaart :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Chaos, dankjewel. Wat denk jij, kijkend naar mijn systeem en beschreven problemen? Denk je dat de game 'stotterd' door een te lage/trage vidkaart of een processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

20-30 FPS zou op zich vrij normaal moeten zijn, wil je echt goed kunnen spelen, is een FPS van zo'n beetje het dubbele wel aan te raden. De game is wat dat betreft best zwaar en zou zeker overwegen om te upgraden (als ik jouw specs zo zie) wil je BF3 goed kunnen spelen.

Ik denk dus niet dat het een van beiden is, ik denk dat het beide is.

Kijk daarom even in het problemen topic, ongetwijfeld staan daar ook bruikbare reacties in.

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 04-12-2011 02:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik ga voor de hele PC. De CPU en de GPU zijn mimimal spec voor BF3.
Oke de CPU moet nog 100mhz lager zijn om minimal spec te zijn maar dat maakt geen bal uit. :P
En de 9800gt = 8800gt omdat NVIDIA het leuk vond om even dezelfde kaart opnieuw te releasen maar nu met een 9 i.p.v een 8. :+

http://bf3blog.com/battlefield-3-system-requirements/

Als je een nieuwe PC wilt moet je hier zijn. ;)

[BBG Aanschaf] Gamesysteem
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 02:27:
Zowel sp als mp lopen gewoon vloeiend, geen probleem. Ik zal de lagproblemen even specificeren.
Wanneer je bijv aimed verspring de crosshair na het mikken vaak 30-40 graden zijwaarts. Echt hinderlijk dus. Dit heb je ook zo nu en dan tijdens lopen en rijden, dan gecombineerd met enig stotteren.
Gebeurt overigens niet altijd. Voor de rest loopt de game prima! Fps durf ik niet te zeggen maar denk tussen 20 en 30 ergens. Gewoon normaal dus. Vandaar ook de twijfel tussen proc en vidkaart :/
Hier dat ik ook last van in het begin toen ik nog alles op high/ultra had staan met mijn 5850. Wat er volgens mij gebeurd is dat het te intensief word voor een GPU als je gaat mikken. Zeker als je een tegenstander tegenkomt en gaat schieten dan houd de GPU het niet meer bij en dan overschiet je en ben je dood. Toen ik de settings naar high gooide was het weg en nu speel ik ook echt met 60 fps en niet lager. (oke 55 mag wel maar ik ben wel blij dat ik nooit framedrops onder de 50 heb)

Met een 9800gt is dit effect denk ik nog veel sterker en is het dus eigenlijk niet speelbaar.

[ Voor 56% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-12-2011 02:54 . Reden: Toevoeging ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Dit topic geef ik even een schop naar Complete Systemen & Laptops.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 13:15
Processor, videokaart en geheugen zijn eigenlijk allemaal net iets te zwak om BF3 met acceptabele fps te spelen. Als je het betaalbaar wilt houden zou ik het volgende doen:

2e hands HD5770 (+/- 50 euro)
2e hands budget quad core (+/- 70 euro)
ram upgraden naar 4GB dual channel (+/- 30 euro)

Afhankelijk van je resolutie draai je BF3 dan op medium / high met rond de 50fps.

specs

Pagina: 1