Ik heb al een aantal threads doorgekeken die een soortgelijk probleem beschreven maar nergens een goed antwoord gevonden. Ik heb het probleem eigenlijk al meerdere jaren, maar het kan soms maandenlang goed gaan. De titel van dit topic zegt het eigenlijk al; de computer valt random uit. En dan bedoel ik ook echt random, het kan zijn dat ik aan het gamen ben, maar het is mij net zo goed overkomen terwijl ik in word zat, of dat ik even wegging en terugkwam. Nadat de computer opeens uitvalt probeert hij steeds vanzelf opnieuw op te starten, maar valt dan na een paar seconden weer uit. Ik heb echt tientallen keren stuk voor stuk de componenten losgekoppeld en weer aangesloten maar hieruit kon ik geen logische conclusies trekken. Hij doet het (soms na een aantal dagen) "opeens" weer. Dingen die ik heb geprobeerd:
- nieuwe voeding
- nieuwe videokaart
- andere cpu
- ander geheugen
- moederbord teruggestuurd, bleek niks mee aan de hand te zijn
- nieuwste BIOS geïnstalleerd
Het kan ook geen hitteprobleem zijn, cpu is altijd rond de 40 graden, gpu is undergeclocked (!) en bereikt zelden waarden van boven de 70 graden. Ik hou de computer altijd netjes schoon (minimaal 1x per maand uitgebreid stof verwijderen). Deze computer is het kloppend hart van mijn homestudio, maar ik neem nu weinig op omdat ik het ding gewoon niet vertrouw (hij doet het am moment ook niet). Het enige wat ik kan bedenken is dat er toch iets mis is met het moederbord. Excuses voor het lange verhaal, ik hoop dat er ergens op dit forum iemand is die mij kan helpen. Ben al aan het sparen voor een Mac mini maar moet nog even wat tijd overbruggen, en in de tussentijd hoop ik nog even stabiel gebruikt te kunnen maken van dit systeem!
Specs:
- msi P45 neo2 FR (met nieuwste bios)
- Intel Q6600 (was ooit E2200)
- 6 Gb DDR2 (2x2, 2x1)
- Radeon HD4870 (was ooit HD4850, heeft ook nog crossfire gedraait)
- firewire kaartje (zit er sinds kort in)
- 2 SATA hd's
- 700Watt Nexus voeding (was ooit 550 Watt)
Ik heb dus in alle configuraties hetzelfde probleem gehad.
- nieuwe voeding
- nieuwe videokaart
- andere cpu
- ander geheugen
- moederbord teruggestuurd, bleek niks mee aan de hand te zijn
- nieuwste BIOS geïnstalleerd
Het kan ook geen hitteprobleem zijn, cpu is altijd rond de 40 graden, gpu is undergeclocked (!) en bereikt zelden waarden van boven de 70 graden. Ik hou de computer altijd netjes schoon (minimaal 1x per maand uitgebreid stof verwijderen). Deze computer is het kloppend hart van mijn homestudio, maar ik neem nu weinig op omdat ik het ding gewoon niet vertrouw (hij doet het am moment ook niet). Het enige wat ik kan bedenken is dat er toch iets mis is met het moederbord. Excuses voor het lange verhaal, ik hoop dat er ergens op dit forum iemand is die mij kan helpen. Ben al aan het sparen voor een Mac mini maar moet nog even wat tijd overbruggen, en in de tussentijd hoop ik nog even stabiel gebruikt te kunnen maken van dit systeem!
Specs:
- msi P45 neo2 FR (met nieuwste bios)
- Intel Q6600 (was ooit E2200)
- 6 Gb DDR2 (2x2, 2x1)
- Radeon HD4870 (was ooit HD4850, heeft ook nog crossfire gedraait)
- firewire kaartje (zit er sinds kort in)
- 2 SATA hd's
- 700Watt Nexus voeding (was ooit 550 Watt)
Ik heb dus in alle configuraties hetzelfde probleem gehad.