Toon posts:

1 van de 2 DHCP servers uitzetten: smartphone geen connectie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb thuis een ADSL2 modem en daarop aangesloten een Wifi router b/g, in de modem zit een DHCP server, maar in de router ook... ik heb soms de indruk als ik download dat het niet stabiel is, van 1,2 naar 900 en op en neer. Als ik de DHCP van de router uitzet dan werkt mijn internet stabiel op 2 laptops maar als ik wil verbinden met mijn HTC Trophy 7 dan wilt hij niet verbinden....

Enige oplossing is terug met 2 DHCP servers maar dat wil ik niet... is er iemand die mij hierbij kan helpen?

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-02 16:54

Yintha

We'll stay gold forever

DHCP heeft weinig te maken met internetsnelheid

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Je moet zorgen dat die router enkel als accespoint gaat dienen. Dat doe je door daarin inderdaad de DHCP server uit te zetten, hem een vast IP te geven buiten de DHCP poule van het ADSL modem en de kabel die van het ADSL2 modem komt in een van de LAN poorten te prikken (dus NIET in de WAN poort).

Verwijderd

Topicstarter
Hoe doe je dat? Ik heb ooit het verschil geweten tussen switch en hub maar ik ben dat vergeten :(

Aub leg 't mij uit, ik heb een Linksys WRT54GC en Sitecom DC-227

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point Met de search van dit forum kun je nog veel meer topics vinden waar dit compleet is uitgelegd mocht dat nodig zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door ik222 op 03-12-2011 19:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt het heeft gewerkt! Ik download nu stabiel aan zelfs 1.30MB/s
Pagina: 1