Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De volgende situatie doet zich willekeurig voor, m.a.w. soms is het uren niet dan ineens een uur lang.

Tijdens normale bezigheden gamen/willekeurige software/idle hoor ik het geluid alsof er nieuwe hardware gevonden of verwijderd is (Device connect/Device disconnect in het Windows7 geluidschema).
Dit is op zich al vervelend, maar het gaat gepaard met een 'freeze' van ongeveer een seconde en dit is niet acceptabel voor mij.

Ik heb al redelijk wat afgespeurd over wat het euvel kan zijn, maar helaas zonde resultaat. Wanneer ik mijn Device manager open en de HID-compliant devices in de gaten hou zie ik dat er op het moment dat het zich voordoet een extra instantie van een muis tevoorschijn komt en weer verdwijnt.

Deze razendsnel (voordat hij verdwijnt) uninstallen/verwijderen helpt niks want hij komt de volgende keer gewoon terug. Ook heb ik usb hubs in device manager uit de 'energiebespaarmode' gehaald, maar helaas ook zonder resultaat.

Daarnaast heb ik geprobeerd om met de USB settings in het BIOS te spelen (op hoop van zege) maar wederom geen resultaat.

De enige 2 usb devices die op het moment aangesloten zijn, zijn:

- Logitech G19 toetsenbord
- Razer Deathadder

Beide met standaard up-to-date drivers. Daarnaast zijn alle overige hardware ook voorzien van de laatste drivers/firmware.

Graag zou ik iemand vinden om met me mee te denken over een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:19
Ik heb dit met een toetsenbord die ik met een usb verlengkabel en een usb hub heb aangesloten (vraag je er ook wel een beetje om natuurlijk). Waarschijnlijk is een van je kabels niet helemaal lekker meer.

Ik weet niet of je nog een andere muis/tobo combi hebt liggen om even te testen?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:26

Onbekend

...

Zou het kunnen dat een usb-apparaat een slechte connector en/of kabelbreuk heeft waardoor het apparaat steeds opnieuw wordt gevonden?

Probeer eens zo min mogelijk usb-apparaten aan te sluiten en de usb-kabels zo ver mogelijk van andere kabels vandaan te leggen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat een snelle reacties, niet verwacht (dank!)

Ik proberen om een ander toetsenbord/muis te vinden om te kijken of ik zo kan elimineren welke het probleem veroorzaakt.
Het zou echt om de kabel gaan denk ik dan aangezien ik alle usb ingangen al afgegaan ben. Ik vind het alleen vreemd dat het soms uren niet is en dan opeens een stormvloed aan 'biepjes', hierdoor dacht ik niet direct aan defecte hardware aangezien ik dacht dat het dan wel wat constanter zou wezen.

In ieder geval, ik ga hier even mee aan de slag, jullie horen/zien he resultaat wanneer ik verder ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik denk ook dat het een zogenaamd los contact is. Misschien moet je eens een andere usb poort proberen, dat je usb-connector iets ligt te schommelen als je net aan je kabel duwt/trekt met muizen. Ik heb ooit een klacht gehad van schoonmoeders dat alle usb-apparatuur in 1 keer kapot was... Wat bleek: afgebroken stukje plastic in de usb aansluiting van de laptop zodat de stekker net een paar mm tekort kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oorzaak van het probleem gevonden, er waren draadjes/contacten los net binnen het toetsenbord zelf.

Konden helaas niet meer echt netjes goed gezet worden dus heb een nieuw toetsenbord moeten bestellen, maar gelukkig nu geen problemen meer. Voor de geïnteresseerden ik heb een razer blackwidow toetsenbord aangeschaft, erg fijn zo'n mechanical!

Bedankt voor de hulp.
Pagina: 1