Beste Tweakers,
Sinds 29 november heb ik het probleem dat mijn mailserver in de CBL is te komen staan. Dit betekent meteen dat de mailproviders zoals gmail, hotmail en yahoo etc dat zij alle mail vanaf mijn mailserver blokkeren.
Nou ging ik mijn domeinnaam controleren op spamhaus en het bleek dat ik sinds kort op de CBL sta met de volgende reden:
Mijn server heeft de volgende specs:
domein: orhun.nl
CENTOS 5.5
Postfix
Amavisd
Clamd
Spamassasin
Dovecot
Roundcubemail
Apache, php, mysql
Mijn server staat in de datacenter bij Leaseweb dus het is niet thuis hosted.
Ik heb net even nogmaals een open-relay test gedaan en daar zie ik ook geen problemen.
Wat moet ik nu doen?
Als ik een mail naar mijn hotmail adres stuur krijg ik de volgende bounce:
Wie o wie kan mij helpen? Dit is mijn eigen server, ik heb geen bedrijf ofzo en er zitten op dit moment 4 domeinnamen erop waar 2 actief gebruikt worden waaronder ik. Het kan misschien een configuratie iets zijn van postfix maar ik weet geen raad.
Google begon over SPF records. Deze heb ik aangemaakt en zien alsvolgt eruit:
Onderste had ik van microsoft
Sinds 29 november heb ik het probleem dat mijn mailserver in de CBL is te komen staan. Dit betekent meteen dat de mailproviders zoals gmail, hotmail en yahoo etc dat zij alle mail vanaf mijn mailserver blokkeren.
Nou ging ik mijn domeinnaam controleren op spamhaus en het bleek dat ik sinds kort op de CBL sta met de volgende reden:
Nu kan het wel kloppen dat er ooit een trojan gestuurd is duur een van mijn klanten die geïnfecteerd is met een virus of iets anders, maar het kan toch niet dat mijn hele mailserver dan meteen in de blacklist komt te staan?IP Address 95.211.77.108 is listed in the CBL. It appears to be infected with a spam sending trojan or proxy.
It was last detected at 2011-11-29 16:00 GMT (+/- 30 minutes), approximately 4 days, 1 hours, 30 minutes ago.
Mijn server heeft de volgende specs:
domein: orhun.nl
CENTOS 5.5
Postfix
Amavisd
Clamd
Spamassasin
Dovecot
Roundcubemail
Apache, php, mysql
Mijn server staat in de datacenter bij Leaseweb dus het is niet thuis hosted.
Ik heb net even nogmaals een open-relay test gedaan en daar zie ik ook geen problemen.
Wat moet ik nu doen?
Als ik een mail naar mijn hotmail adres stuur krijg ik de volgende bounce:
ik krijg tevens ook heel veel bounces van yahoo en gmail. Dit komt omdat ze gebruik maken van spamhaus blacklists.This is the mail system at host mail.orhun.nl.
I'm sorry to have to inform you that your message could not be delivered to one or more recipients. It's attached below.
For further assistance, please send mail to postmaster.
If you do so, please include this problem report. You can delete your own text from the attached returned message.
The mail system
<gokhan_orhun@hotmail.com>: host mx1.hotmail.com[65.54.188.126] said: 550
OU-001 (BAY0-MC4-F27) Unfortunately, messages from 95.211.77.108 weren't
sent. Please contact your Internet service provider since part of their
network is on our block list. You can also refer your provider to
http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors. (in reply to MAIL
FROM command)
Wie o wie kan mij helpen? Dit is mijn eigen server, ik heb geen bedrijf ofzo en er zitten op dit moment 4 domeinnamen erop waar 2 actief gebruikt worden waaronder ik. Het kan misschien een configuratie iets zijn van postfix maar ik weet geen raad.
Google begon over SPF records. Deze heb ik aangemaakt en zien alsvolgt eruit:
Bovenste was een voorbeeld van google. Daar moest het zo.spf TXT "v=spf1 include:_spf.google.com ~all"
orhun.nl SPF "v=spf1 mx ptr ip4:95.211.77.108 mx:mail.orhun.nl ~all"
Onderste had ik van microsoft