DNS Problemen bij VPN verbinding via wifi op Windows XP

Pagina: 1
Acties:

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02 18:24
Als ik een VPN verbinding probeer op te zetten met het netwerk van mijn werkgever, via Cisco VPN op een Windows XP machine, dan lukt mij dat alleen via de vaste netwerkverbinding. Als ik dat probeer via de wifi verbinding dan kan ik geen verbinding krijgen met o.a. de proxyserver en exchange server. Terwijl er wel een verbinding is. Communicator werkt gewoon. Als ik nslookup doe dan kom ik via wifi op mijn eigen router uit en via de vaste verbinding op de nameserver van mijn werk gever. Dat laatste is dus zoals het zou moeten.

De DNS settings van de TCP/IP staan hetzelfde ingesteld voor wifi en vast. Iemand enig idee wat er fout zou kunnen zitten?

• Avar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-02 10:10
Wat gebeurt er als je de router even reset en dan probeert om een VPN verbinding op te bouwen via wifi?
Als het dan wel werkt, werkt het nu ook nog via lan?
Mijn ervaring is dat sommige routers maar één VPN verbinding aan kunnen (port forwarding en zo), ze slaan de gegevens van de eerste verbinding op en de tweede werkt dus niet meer...

• jeroen3
  • Laatst online: 07:56
pacificocean schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 18:20:
De DNS settings van de TCP/IP staan hetzelfde ingesteld voor wifi en vast. Iemand enig idee wat er fout zou kunnen zitten?
Dat resulteert waarschijnlijk in ip conflicten.

Voor een router tussen vpn client en vpn server is het toch niets anders dan een connection?

• pacificocean
Avar schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 19:51:
Wat gebeurt er als je de router even reset en dan probeert om een VPN verbinding op te bouwen via wifi?
Als het dan wel werkt, werkt het nu ook nog via lan?
Mijn ervaring is dat sommige routers maar één VPN verbinding aan kunnen (port forwarding en zo), ze slaan de gegevens van de eerste verbinding op en de tweede werkt dus niet meer...
Bedankt, maar dat bied helaas geen oplossing. De router is overigens een Speedtouch ST716v5
jeroen3 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 20:46:
[...]

Dat resulteert waarschijnlijk in ip conflicten.

Voor een router tussen vpn client en vpn server is het toch niets anders dan een connection?
Ja dat zou je zeggen, maar ik heb de lan en wifi verbinding niet gelijktijdig openstaan. Ook als ik er de lan helemaal verwijder als ik de wifi probeer werkt het niet.

• jeroen3
  • Laatst online: 07:56
Jouw router weet dat niet, en heeft soms nog steeds connecties openstaan richting het mac en ip van je wifi kaart. Die is er niet, ondertussen zit je alweer met het mac adres en ip van je lan adapter te werken.
Ik zou het risico niet nemen. Zeker niet omdat tcp connecties soms pas na één uur verlopen. Schijnt in sommige oude WRT's zelfs 1 week te zijn.

• Avar
jeroen3 schreef op zondag 04 december 2011 @ 14:57:
Jouw router weet dat niet, en heeft soms nog steeds connecties openstaan richting het mac en ip van je wifi kaart. Die is er niet, ondertussen zit je alweer met het mac adres en ip van je lan adapter te werken.
Ik zou het risico niet nemen. Zeker niet omdat tcp connecties soms pas na één uur verlopen. Schijnt in sommige oude WRT's zelfs 1 week te zijn.
Hij heeft het er over dat de DNS instellingen hetzelfde staan, en dat lijkt me logisch. Hij zegt nergens dat lan en wifi hetzelfde ip adres hebben, dat zou inderdaad suf zijn. ;)

• pacificocean
Avar schreef op zondag 04 december 2011 @ 16:25:
[...]

Hij heeft het er over dat de DNS instellingen hetzelfde staan, en dat lijkt me logisch. Hij zegt nergens dat lan en wifi hetzelfde ip adres hebben, dat zou inderdaad suf zijn. ;)
Inderdaad IP adressen zijn verschillend en ook het herstarten van het modem haalt niks uit.

• Avar
Als ik nslookup doe dan kom ik via wifi op mijn eigen router uit en via de vaste verbinding op de nameserver van mijn werk gever.
Okee, laten we hier eens even serieus naar kijken. Als je inderdaad geen dns server van je werk ziet als je via wifi contact maakt dan kan ik me voorstellen dat alles wat je op je werk op naam probeert te benaderen niet gaat lukken. Wat voor vpn client gebruik je, de Cisco of de standaard xp client?
Verder, staan de DNS instellingen hetzelfde bij je wifi en je lan interface?
Volgens mij gaan we er wel uitkomen.

• pacificocean
Avar schreef op zondag 04 december 2011 @ 20:43:
[...]

Okee, laten we hier eens even serieus naar kijken. Als je inderdaad geen dns server van je werk ziet als je via wifi contact maakt dan kan ik me voorstellen dat alles wat je op je werk op naam probeert te benaderen niet gaat lukken.
Klopt
Wat voor vpn client gebruik je, de Cisco of de standaard xp client?
Cisco Client
Verder, staan de DNS instellingen hetzelfde bij je wifi en je lan interface?
Inderdaad beide staan op xxx.xx.126.150 en xxx.xx.126.110
Volgens mij gaan we er wel uitkomen.
Dat zou mooi zijn.

• Avar
Ik neem aan dat de DNS mee komt met DHCP vanuit de Cisco op je werk. helaas heb ik geen ervaring met de Cisco client, maar kan je daar misschien aangeven dat je een vaste DNS wil gebruiken, net zoals bij een windows VPN client? Het is uiteraard niet de oplossing, maar het zou kunnen helpen bij het zoeken naar het probleem als je daar eens de DNS server van je werk in vult.
Pagina: 1