Toon posts:

MacBook Pro open maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag 8gb geheugen binnen voor mijn MBP. Ik wou hem net open maken, alleen krijg ik de bottom case er niet af.

Het betreft hier een MacBook Pro (2010) 2.4GHz i5 15".

Ik verwijder eerst alle schroeven. Dan probeer ik de onderkant eraf te halen, alleen hier loop ik dus vast. Het lijkt erop alsof mijn onderkant ergens aan vast zit. Als ik een beetje kracht probeer te zetten dan kan ik mijn gehele laptop op tillen. In verschillende filmpjes zie ik dat de onderkant er heel gemakkelijk af kan worden gehaald, zonder enige kracht te zetten.

Ik hoop dat het verhaal duidelijk is, want anders probeer ik nog wel een paar foto's te maken.

Wie zou mij hiermee kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:33
Beetje wiebelen, ik heb er ondertussen een honderdtal open gemaakt, kan me niet voorstellen dat de jouwe anders gaat. Beste kun je met je vingers onder de rand komen bij de ventilatorgleuf aan de achterkant. Soms komt er wel een beetje kracht bij kijken als het stevig vast geschroefd zat af-fabriek.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Chiii, ik gebruik de guide van Apple zelf (http://support.apple.com/kb/ht1270#link4)

@bokkow, ik ga het morgenochtend nog een keer proberen. Voor mijn gevoel beleef de case aan de voorkant vast te zitten (niet bij de ventilator gaten, maar andere kant).

Bedankt voor de input guys, ik ga het morgenochtend nog een keertje proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:46
Is het al gelukt het zouden echt alleen de schroefjes aan de onderkant moeten zijn hoor.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Gewoon op youtube naar een filmpje zoeken en dat is alles. Dat heb ik ook gedaan half september toen ik mijn MBP binnen had. Tegenwoordig kan je voor elke ''scheet'' wel iets op youtube vinden ;-).

YouTube: MacBook Pro : How To - Install RAM

Gewoon even een willekeurig filmpje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is uiteindelijk gelukt, gelijk de upgrade naar 8gb kunnen uitvoeren. Het vereiste inderdaad een beetje meer kracht dan verwacht. In een keer schoot die los.

@ Recon24, door die filmpjes begon ik juist te twijfelen, want daar deden ze het heel gemakkelijk.

Alsnog bedankt voor de input iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 07:01
Voor toekomstige lezers / ter verduidelijking:

Bij de 15" en 17" MacBook Pro zit de bottomcase niet alleen vast met de schroefjes rondom, maar klikt deze ook nog vast, links en rechts van het midden van de case. Dit is inderdaad een kwestie van simpelweg lostrekken. Bij het weer monteren van de case, eerst de bottomcase rechtleggen en links en rechts van het midden even drukken tot je de case vast hoort klikken. Hoor je dit niet, probeer dan de case goed recht te leggen.

13" MacBook Pro heeft dit klikmechanisme niet.
Pagina: 1