Toon posts:

[Facebook API] Posten naar wall als app, niet als gebruiker

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 21:44
Ik ben op het moment bezig met een applicatie die berichten naar de wall van een gebruiker moet posten. Dat lukt uiteraard allemaal. Maar: ik krijg het alleen voor elkaar om iets te posten in naam van de gebruiker of een vriend van de gebruiker. Dat is onhandig, want als je iets op een wallpost vanuit de naam van de gebruiker zelf, dan krijgt hij geen notificatie hiervan.

Wat ik dus wil, is posten vanuit de naam van de app. Zodat dus op de Facebookwall ook de avatar en naam van de applicatie te zien zijn, in plaats van de gebruiker zelf. Ik hoop dat het een beetje helder is :)

Ik gebruik overigens de PHP SDK, en doe op deze manier een wallpost:

PHP:
1
2
3
4
5
$args = array(
  'access_token' => $app_access_token,
  'message' => 'Potjandosie, waarom kan ik niet posten als de applicatie?'
);
$post_id = $facebook->api($user_id.'/feed','post',$args);

Ik heb me overigens helemaal de blubbers gezocht, maar ik vind alleen maar mensen met het zelfde probleem (deze bijvoorbeeld) en geen enkele oplossing :'(

omniscale.nl

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-05 17:03

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bij mijn weten kan dat niet. Je kan wel posten als user of als "page" (een groep dus) maar niet als app. Je zou hooguit een page kunnen maken voor je app (dat moet AFAIK sowieso) en dan kijken of het mogelijk is om van daaruit via de API een wallpost te doen bij een andere user, maar volgens mij is de API en de rest van Facebook daar niet op gebouwd. Je kan alleen op de wall van je page posten als de page/app zelf volgens mij.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 21:44
Heh, wel vervelend. Het punt is dat ik als app toestemming krijg van de user om te posten op zijn wall. Maar daarmee heb ik natuurlijk niet de toestemming om als page hetzelfde te doen. Dan zou die gebruiker die page eerst moeten liken. De pest is alleen dat de applicatie op meerdere pages komt te staan (het is een app voor een internationaal bedrijf met meerdere facebookpagina's voor verschillende landen), dus er is niet één Facebook-page waar vanuit ik kan posten.

Als workaround had ik al bedacht om een user te maken met als naam "applicatienaam". Alleen dan zou ik de gebruiker moeten dwingen om friends te worden met die user. En ik zou ook niet weten hoe ik dat kan afdwingen.

Edit: misschien begreep ik je niet helemaal goed net. Ik kan natuurlijk gewoon een page maken met als naam "applicatienaam". De vraag is alleen hoe ik die page "koppel" aan de app. Want ik moet dus zorgen dat de page toestemming krijgt om te posten als de app dat ook heeft.

[Voor 16% gewijzigd door posttoast op 03-12-2011 22:43]

omniscale.nl

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-05 17:03

NMe

Quia Ego Sic Dico.

posttoast schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 22:34:
Heh, wel vervelend. Het punt is dat ik als app toestemming krijg van de user om te posten op zijn wall. Maar daarmee heb ik natuurlijk niet de toestemming om als page hetzelfde te doen. Dan zou die gebruiker die page eerst moeten liken. De pest is alleen dat de applicatie op meerdere pages komt te staan (het is een app voor een internationaal bedrijf met meerdere facebookpagina's voor verschillende landen), dus er is niet één Facebook-page waar vanuit ik kan posten.
Als het mogelijk zou zijn om te posten vanuit een page/group/whatever dan zou je natuurlijk gewoon één page kunnen toewijden aan het achterlaten van wall posts en op die ene page vervolgens linken naar de specifieke page per taal. ;)
Als workaround had ik al bedacht om een user te maken met als naam "applicatienaam". Alleen dan zou ik de gebruiker moeten dwingen om friends te worden met die user. En ik zou ook niet weten hoe ik dat kan afdwingen.
Naast het feit dat dat zoals je zegt nogal omslachtig is mag dat van Facebook niet. Profielen mogen alleen voor natuurlijke personen.
Edit: misschien begreep ik je niet helemaal goed net. Ik kan natuurlijk gewoon een page maken met als naam "applicatienaam". De vraag is alleen hoe ik die page "koppel" aan de app. Want ik moet dus zorgen dat de page toestemming krijgt om te posten als de app dat ook heeft.
Bij mijn weten is het überhaupt niet mogelijk om een app te hebben zonder page. Kijk even naar je eigen profiel (aangenomen dat je admin van die app/page bent) en kijk dan in de balk aan de linkerkant onderaan.

Anyway, zoals ik al zei: volgens mij is wat je wil helemaal niet mogelijk. De toestemming die je als applicaties vraagt is om namens de gebruiker op zijn eigen wall te mogen posten, niet namens jezelf of jouw app.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee