Ik heb een groot aantal topics over mediaplayers doorgenomen. Ik heb hier veel van geleerd maar heb nog een aantal vragen. Hieronder mijn overwegingen.
- Ik hoef geen interne HDD.
- Hiervoor is vaak een actieve koeling ingebouwd die toch geluid maakt. Liever stream ik dan vanaf een NAS, die ergens in een kast staat.
- Ook begrijp ik dat een mediaplayer geen volwaardige vervanger is voor een NAS; de player moet dan 24/7 aan staan, gebruikt veel meer stroom dan een normale NAS en mist dan nog steeds features (zoals remote FTP server).
- Een ingebouwde WIFI module is makkelijk, en relatief goedkoper dan een losse mediaplayer + dongle kopen. Wel zie ik dan graag een extra USB-poort, voor een eventuele USB-stick.
- Subtitle ondersteuning is een must, evenals een zo breed mogelijke video codec ondersteuning.
- Ik lees dat er grote verschillen zijn in (1) de snelheid waarmee nieuwe firmware wordt uitgebracht en (2) support op de forums van de producent. Bij voorkeur koop ik een product met goede ondersteuning en doorontwikkeling in de software.
- Een aantal players ondersteunt Youtube (XL), maar ik ben er nog geen tegengekomen die Uitzendinggemist ondersteunen terwijl dat eigenlijk de enige app is waar ik echt nut voor zie. Sommige players ondersteunen het ontwikkelen van eigen scripts. Zo schreef thisegzz in "[Mediaplayer] Xtreamer - Ervaringen deel 2" een dumpert.nl script. Ik weet niet of dit er ook al voor uitzendinggemist bestaat.
- De gebruiksvriendelijkheid van de GUI schijnt nogal te verschillen, maar hangt denk ik toch van persoonlijke voorkeur af.
- Ik wil muziek, video en foto's op (windows 7) PC's in het netwerk kunnen benaderen en weergeven.
- Tulpaansluitingen voor aansluiting op versterker is een plus!
- Ik wil er niet teveel geld aan uitgeven; inclusief eventuele dongel is de max toch wel 150 euro.
- pricewatch: Xtreamer SideWinder2; voldoet aan de meeste van mijn wensen, maar ik lees een hoop negatieve berichten over loze beloftes van de fabrikant inzake updates en patches;
- pricewatch: Western Digital WD TV Live; maar in productreview: Western Digital WD TV Live review door yorroy lees ik dat streamen via een router over WIFI zorgt voor stotterend beeld. Daarnaast geen tulpaansluitingen.
- pricewatch: Sony SMP-N200 lijkt ook wel aan mijn voorkeuren te voldoen, maar ik vind er geen goede review van. Bovendien zag ik op Youtube (link) de GUI en deze bevalt me helemaal niet
- pricewatch: Mede8er MED400X2; geen WIFI maar voor 109,- vind ik het nog wel waard om er 20,- extra voor een dongle tegenaan te gooien. Jammer alleen dat er dan geen USB-poort meer vrij is voor een USB-stick. Een plus is het slot voor een geheugenkaart.
- pricewatch: Eminent EM7280; voordeel is USB poort aan de voorkant. Verder dezelfde Realtech chipset die goed presteert bij video weergave maar slechter schijnt te presteren bij webservices (voornamelijk browsen)..maar dat vind ik toch van minder belang.
- pricewatch: Popcorn Hour PopBox V8; vooral de appstore spreekt me wel aan, in de hoop dat er op termijn een uitzendinggemist app komt
) Verder is de tweakers.net review ook positief.
- AC Ryan zie ik niet als optie, want daar lees ik teveel slechts over.
- Kan iemand nog een argument voor of tegen een van deze spelers inbrengen zodat ik een keuze kan maken?
- Als je een 32GB geheugenkaart of USB-stick in een media player stopt, is deze dan als schijf via het netwerk te benaderen?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2011 17:53 ]