Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[SQL]PhpMyAdmin ordered op een onlogische manier

Pagina: 1
Acties:
  • 318 views

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-11 14:36
Hallo,

Ik heb de volgende situatie:
http://uploadffs.nl/?v=DpkaA.png

Release_ID = Index_Key

- Waarom ordered hij op een niet logische manier?
- Heb ik wat verkeerd ingesteld waardoor MySQL zo werkt

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-11 18:14
Dan moet je opgeven dat je wilt ordenen op een bepaalde key.
De volgorde is nu "random".
In de praktijk is dan waarschijnlijk de volgorde van invoer, maar dat is nooit gegarandeerd.

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-11 14:36
Ik ben mij ervan bewust dat dit normaal met de Index_key gaat? Deze heb ik ingesteld op Release_ID
Of moet dit toch een andere key zijn?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ExploitSolo schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 17:41:
Ik ben mij ervan bewust dat dit normaal met de Index_key gaat?
Nee, maar bijvoorbeeld innodb slaat alles op basis van PK op, dus als je die engine gebruikt komt het er wel op neer.

Maar dan het belangrijkste: phpmyadmin laat gewoon eerlijk zien wat een ubersimpel select querietje doet. Als je een bepaalde volgorde wilt, moet je dat vooral _altijd_ in de query zetten.

{signature}

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Een index != order.
Ik adviseer een (basis)cursus SQL en bijv. even deze en deze pagina te raadplegen m.b.t. de "Order By" clause en deze en deze pagina (o.a.) m.b.t. indexen.

Verder stellen we 't op prijs als je onze Quickstart hanteert bij 't openen van een topic; je topicstart voldoet daar nu in de verste verte niet aan wat dan ook de reden is voor het slotje op dit topic. Je bent van harte welkom een nieuw topic te openen nadat je voorgaande informatie tot je hebt genomen en nog met concrete vragen zit. Hanteer dan wel even onze quickstart; dan komt 't allemaal vanzelf goed :)

P.s. Oh, en vergeet dan ook even niet Waar hoort mijn topic? door te nemen, want ik zie niet wat je topic in SEA doet :?

[ Voor 51% gewijzigd door RobIII op 03-12-2011 21:32 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.