• JohanPG
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-12-2025
Hallo,

in de zomer van dit jaar heb ik de Fujifilm Finepix t200 aangeschaft. Voor Fujifilm gekozen omdat mijn vorige camera ook een Fujifilm was en zeer goed beviel.
Nou ben ik geen fotokenner en gebruik ik over het algemeen gewoon automatische stand (SR AUTO op deze camera). De camera doet iets raars met de meeste foto's, ze zijn namelijk erg blurrie... Ze lijken maar niet scherp te willen worden. Ik doe ongetwijfeld zelfs iets verkeerd, want voorbeeldfoto's van de camera op internet zijn allemaal van vrij goede kwaliteit.

Een goed voorbeeld van een slechte foto, zoals veel er bij mij uit zien:

http://i36.photobucket.com/albums/e12/Latias210/DSCF3296.jpg

Ik hoop op serieuze antwoorden waar ik iets aan heb. Met niet te dure compactcamera's als deze hoor je gewoon scherpe foto's te kunnen schieten...

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-01 23:39
Maar dit is opeens gebeurd? Kan vuiligheid op de lens zijn (kan ook binnenin de camera).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• JohanPG
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-12-2025
Het is altijd al zo geweest. Nou is het niet de beste camera, maar de kwaliteit die je in het voorbeeld hierboven ziet is wel uitermate slecht..

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:48
"chaos in de straat|" barely legal? Zou het kunnen dat je camera ook een hekel heeft aan die vuurwerk onzin ;)

Zie dat de sluitertijd wat marginaal is en de iso hoog staat. Dat laatste kan een deel verklaren, de iso staat hoog en dus gaat de camera ruis reductie toepassen en doet dat ook vrij aggressief. Daarnaast lijkt de lens ook vuil.
Wat ik ook niet snap, als dat ding vanaf het begin zo presteert, dat je er niet meteen mee bent terug gegaan.

[ Voor 33% gewijzigd door Wijnands op 04-12-2011 10:51 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Verwijderd

Plaats eens een foto onder normale lichtomstandigheden waarbij wij kunnen inschatten wat de oorzaak zou kunnen zijn van een gebrek aan kwaliteit. In dit geval heb je een poster gefotografeerd, maar heb ik geen idee onder welke lichtomstandigheden dat is gebeurd. Mijn bovenbuurman heeft al naar de sluitertijd en iso gekeken, dus ik vermoed dat je op een donkere plek stond; bij voorbaat al geen garantie voor goede foto's.