zwart scherm geen bios bij start up.

Pagina: 1
Acties:

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:46

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

Topicstarter
beste mede tweakers,

ik zou wel een beetje hulp kunnen gebruiken. na het instaleren van alle hardware, geprobeerd mijn pc op te starten. de 24 pin aangesloten de 8pin atx ding , de 2x6pin voor de gpu.
druk ik mijn pc aan dan gaat alles draaien, pomp krijgt stroom door middel van molex + fans, gpu slaat aan + hdd.
maar ik krijg alleen maar zwartbeeld sterker nog mijn monitor zegt geen input.

nou heb ik al een aantal dingen uitgesloten:

een 9500 nvidea kaart er in gehangen nog steeds geen beeld. doe ik de kaart weer terug in de bijbehorende pc en sluit hem op het zelfde scherm aan dan krijg ik wel beeld.

dus gpu is niet defect + scherm is niet defect.
dan halen we het ram er eens uit, maakt geen verschil.
een bios speakertje aan gesloten geeft helemaal geen piepjes.

ik heb geen extra cpu en geen extra mobo, is er nog een manier om er achter te komen waar het probleem zit?

de hardware

pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3
met daar op
pricewatch: AMD Phenom II X4 965 Black Edition

geheugen :
pricewatch: Corsair Dominator CMP4GX3M2C1600C7

gpu:
pricewatch: Sapphire HD5870 Vapor-X
psu:
pricewatch: Silverstone Decathlon 650W

Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.105/1444600001-1444650000/1444617601-1444617700/1444617698_6_FXu-.jpeg

If water polo was easy, it would be called football

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-02 15:54

SupremeRick

Muse Fan

ik ben bang dat het aan je Moederbord of CPU ligt, als je al geen bios krijgt. je moederbord zou gaan piepen als die geen cpu bevat.
dus waarschijnlijk is het je moederbord.

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

• Sebas1974
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-10-2025
Is alles helemaal nieuw of heeft de pc wel eens gedraaid? Heb je m zelf gebouwd?
Je zou het BIOS eens kunnen resetten met de jumper of button.
Inspecteer het mobo eens op onvolmaaktheden.
Ik heb dit wel eens gezien bij een brandnieuw mobo. Alles aangesloten maar geen juice.... Bleek dat er iets mis was met de 8 pins stekker die je linksbovenin op het mobo aansluit. Ogenschijnlijk zat alles goed vast maar bij nadere inspectie bleek in een van de acht gaatjes het ijzeren connectiestukje te zijn verschoven. Kijk hier eens naar. Ook bij de 24 pins.
Ook een (deels) slecht functionerende PSU kan de oorzaak zijn. Beschik je over een andere of kun je er een lenen?
Last but not least (maar dit is een long shot en onwaarschijnlijk bij een nieuw mobo. Toch omdat je dit wilt kunnen uitsluiten) even een nieuwe CR2032 knoopcelbatterij voor de cmos proberen.

Trouwens, wat een heerlijk schone en mooie casemod! Mijn complimenten!! :)

The Truth Is Our There ✨🛸✨

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik zie dat je de stroomkabels gesleeved hebt dus wat Sebas hierboven schrijft zou niet zo gek zijn namelijk dat er misschien toch een pinnetje in een van die connectors verschoven is. Hoeft in principe maar 1 pin te zijn die net belangrijk is qua stroomtoevoer dus dat zou ik zeker eens na kijken. In een ander geval vermoed ik ook wel het moederboard want een defecte cpu hoor je zelden, en of het nu AMD of Intel is maakt niet uit.

Die casemod ziet er inderdaad leuk uit en vooral dat houtnerf motief spreekt mij wel aan aangezien ik gek op hout ben :D

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:18
Ha ik heb momenteel hetzelfde probleem en ben al zover dat ik de Proc., mobo, kast en voeding vervangen heb met nog altijd hetzelfde probleem. Sterkte! Laat even weten als jij het hebt weten op te lossen...

• Sebas1974
marteltor schreef op zondag 04 december 2011 @ 13:38:
Ha ik heb momenteel hetzelfde probleem en ben al zover dat ik de Proc., mobo, kast en voeding vervangen heb met nog altijd hetzelfde probleem. Sterkte! Laat even weten als jij het hebt weten op te lossen...
Dat meen je niet 8)7 Processor, mobo en voeding vervangen? En het probleem blijft? Was goedkoper geweest als je je kast naar een pro had gebracht of minstens ff was gaan troubleshooten. Zonde man. Met deze 3 zaken al vervangen resteren nog het RAM, de HDD, een Dvd drive(s) die kapot is en storing veroorzaakt, videokaart die kapot is, geluidskaart die kapot is en stoort, enz., enz.... ;w

Ander start je een topic :)

[ Voor 15% gewijzigd door Sebas1974 op 04-12-2011 21:08 ]

• Sebas1974
Al iets gevonden waldpyk? :)

• wâldpyk

wâldpyk

Topicstarter
Sebas1974 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 21:46:
Is alles helemaal nieuw of heeft de pc wel eens gedraaid? Heb je m zelf gebouwd?
Je zou het BIOS eens kunnen resetten met de jumper of button.
Inspecteer het mobo eens op onvolmaaktheden.
Ik heb dit wel eens gezien bij een brandnieuw mobo. Alles aangesloten maar geen juice.... Bleek dat er iets mis was met de 8 pins stekker die je linksbovenin op het mobo aansluit. Ogenschijnlijk zat alles goed vast maar bij nadere inspectie bleek in een van de acht gaatjes het ijzeren connectiestukje te zijn verschoven. Kijk hier eens naar. Ook bij de 24 pins.
Ook een (deels) slecht functionerende PSU kan de oorzaak zijn. Beschik je over een andere of kun je er een lenen?
Last but not least (maar dit is een long shot en onwaarschijnlijk bij een nieuw mobo. Toch omdat je dit wilt kunnen uitsluiten) even een nieuwe CR2032 knoopcelbatterij voor de cmos proberen.

Trouwens, wat een heerlijk schone en mooie casemod! Mijn complimenten!! :)
ik heb er nog nooit mee gedraaid. ik leer er nooit van, altijd eerst aanpassen en dan pas kijken als het werkt :+

ik heb een donker bruin vermoeden dat er wat mis is met mijn 24pin. dat er daar wel eens een bedrading fout kan zitten. dus nu kijken hoe een modulaire 24pin hoort te lopen.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

offtopic:
je steam-punk achtig binnenwerk :>

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• wâldpyk

wâldpyk

Topicstarter
himlims_ schreef op maandag 05 december 2011 @ 22:37:
offtopic:
je steam-punk achtig binnenwerk :>
meer plaatjes @ [cip] wâldcase (antec 900)

Verwijderd

Heb je de hele setup al eens uit de kast gehaald en getest?
Zoals hier: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter staat beschreven.
Ik heb de serie foto's van jouw mod bekeken, complimenten daarvoor maar ik krijg het vermoeden dat er zomaar ergens een aardfoutje oid kan zijn ontstaan.
Sluit in ieder geval de hardware even op deze manier uit.
En ja, ik begrijp dat het een hoop werk is.

• Roel1966
  • Niet online
waldpyk schreef op maandag 05 december 2011 @ 22:33:
ik heb er nog nooit mee gedraaid. ik leer er nooit van, altijd eerst aanpassen en dan pas kijken als het werkt :+

ik heb een donker bruin vermoeden dat er wat mis is met mijn 24pin. dat er daar wel eens een bedrading fout kan zitten. dus nu kijken hoe een modulaire 24pin hoort te lopen.
Bijna zou ik zeggen van leen even een voeding van iemand en probeer het daarmee uit want dan weet je meteen waar je het zoeken moet.

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-02 11:09

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Hij heeft nu mijn voeding even te leen. (Oude CM RealPower M520W)
We zullen zien of hij het nu doet :)
Ben toch elke dag in Drachten net als Waldpyk dus was een kleine moeite.

[ Voor 7% gewijzigd door Imprezzion op 07-12-2011 08:37 ]

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

• wâldpyk

wâldpyk

Topicstarter
Imprezzion schreef op woensdag 07 december 2011 @ 08:37:
Hij heeft nu mijn voeding even te leen. (Oude CM RealPower M520W)
We zullen zien of hij het nu doet :)
Ben toch elke dag in Drachten net als Waldpyk dus was een kleine moeite.
nope. moederbord defect :|

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Och man.. Dat is even zwaar pech hebben man. Was toch iets met lekke waterkoeling meende ik dat je vanochtend zei?

Nu ja, dat wordt een nieuwe of kun je nog RMA doen.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

• Roel1966
  • Niet online
Zou ik toch voor de zekerheid de 24 en 8 polige kabel van je voeding even nakijken of dat niet ook mede de oorzaak is van een defect moederboard. Stel dat er toch een lijntje verkeerd gezeten heeft en bv een 12 en 5 V lijn verwisselt is zit je dadelijk met een nieuw moederboard wat ook defect raakt hierdoor.

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Anders houd je eerst die Cooler Master van me maar even tot je nieuwe bord binnen is.
Vergelijk de kabels ook maar even met elkaar oid. Heb hem toch niet meteen weer nodig. Dan maar even een weekend geen benches met m'n Athlon XP :) Heb toch geen goede RAM voor dat ding. PC-2700 houd het niet voorbij de 208Mhz FSB.

• wâldpyk

wâldpyk

Topicstarter
Imprezzion schreef op woensdag 07 december 2011 @ 19:26:
Anders houd je eerst die Cooler Master van me maar even tot je nieuwe bord binnen is.
Vergelijk de kabels ook maar even met elkaar oid. Heb hem toch niet meteen weer nodig. Dan maar even een weekend geen benches met m'n Athlon XP :) Heb toch geen goede RAM voor dat ding. PC-2700 houd het niet voorbij de 208Mhz FSB.
Ik krijg een schema van silverstone zodat ik men psu kan checken. Van mijn vrienden bij gigabyte nieuwe chipset coolers zo dat ik hem rma kan sturen

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Ok, dan zie ik je morgenochtend dus wel weer? :)

• wâldpyk

wâldpyk

Topicstarter
Yep.

• Sebas1974
Roel1966 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 18:39:
[...]

Zou ik toch voor de zekerheid de 24 en 8 polige kabel van je voeding even nakijken of dat niet ook mede de oorzaak is van een defect moederboard. Stel dat er toch een lijntje verkeerd gezeten heeft en bv een 12 en 5 V lijn verwisselt is zit je dadelijk met een nieuw moederboard wat ook defect raakt hierdoor.
Balen van je mobo Waldpyk :( Op naar een nieuwe dus? Hoop dat je gauw kunt knallen met je pc.
Ik zou wel bovenstaand advies van Roel1966 ter harte nemen.

Succes ermee!

• wâldpyk

wâldpyk

Topicstarter
nieuw moederbord binnen en weer geen beeld. weer geen piepjes.

dus nu ga ik toch kijken als de procesor niet stuk is.

drama dit

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-02 10:50
Zo kaal mogelijk opstarten, dus alleen mobo (buiten kast), processor met simpele AM3 koeler, zonder videokaart, 1 bankje geheugen.Dan kijken of je bios POST krijgt met de nodige piepjes uit de speaker (deze zit neem ik aan ook goed).

Moederbord en voeding weet je zeker dat dat het niet is, dus blijft inderdaad processor over. Ben benieuwd wat het eindresultaat van dit topic word

EDIT: Mobo heeft geen VGA/DVI/HDMI, jammer maar simpel videokaartje proberen als het even kan (zonder 6 pins of 8 pins).

[ Voor 13% gewijzigd door iamzero456 op 02-01-2012 15:46 ]

• wâldpyk

wâldpyk

Topicstarter
Iamzero456 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 15:43:
Zo kaal mogelijk opstarten, dus alleen mobo (buiten kast), processor met simpele AM3 koeler, zonder videokaart, 1 bankje geheugen.Dan kijken of je bios POST krijgt met de nodige piepjes uit de speaker (deze zit neem ik aan ook goed).

Moederbord en voeding weet je zeker dat dat het niet is, dus blijft inderdaad processor over. Ben benieuwd wat het eindresultaat van dit topic word

EDIT: Mobo heeft geen VGA/DVI/HDMI, jammer maar simpel videokaartje proberen als het even kan (zonder 6 pins of 8 pins).
net gedaan, dus met geen geheugen er in + video kaart zonder externe stroom bron. geen beeld. geen watercooling aan gesloten. daarna met 1 bankje geheugen. daarna met het andere bankje. toen met alle 2e.

[ Voor 4% gewijzigd door wâldpyk op 02-01-2012 15:50 ]

• wâldpyk

wâldpyk

Topicstarter
moederbrod werkt + cpu ik had hem er verkeerd in gedrukt. toen ik de cpu koeler er uit haalde haalde ik de cpu er mee uit.

het eerste moederbord is wel defect.

dus die gaat rma

Pagina: 1