Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dignus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Goedemiddag allen,

Ik heb het vermoeden dat ik iets wil wat technisch niet mogelijk is, maar ik zou graag van iemand de bevestiging krijgen voordat ik nog 30 uur ga zoeken :)

Wat we hebben: een loadbalancer die round robin requests afschiet richting 5 webservers. De webservers maken voor hun sessies gebruik van een centrale state server.
Van de 5 servers zijn er 3 IIS7 en 2 IIS6. Wanneer ik loadbalance tussen de 3 IIS7 machines gaat alles goed, sessies blijven actief. Wanneer ik loadbalance tussen de IIS6 servers ook.
Maar... en daar komt het probleem: wanneer ik alle 5 de servers in een pool zet, is m'n sessie weg zodra ik switch tussen een IIS6 en IIS7 server.

Machinekey's zijn overal identiek, siteid's ook. Heeft iemand enig idee of dit kan? Of is het simpelweg niet mogelijk om te mixen tussen IIS6 en IIS7?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:49

_Arthur

blub

Je geeft zelf al antwoord op je vraag: kennelijk kan je IIS7 en IIS6 niet 'mixen' in een NLB situatie zoals jij hem hebt.

Je kan nu veel tijd steken om het wel werkend te krijgen, of de machines met IIS6 uitfaseren en/of upgraden naar IIS7.

Ik denk dat dat laatste sowieso voor minder problemen zal zorgen op de lange duur, dan IIS6 en 7 'mixen'.