Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-04 17:14
Ik heb deze week mijn nieuwe LG 60PV250 binnengekregen, bedoeld voor presentaties/cursussen. Hij wordt dan ook uitsluitend gekoppeld aan een pc/laptop.
Mijn laptop heeft alleen VGA, geen HDMI of DVI.
Als ik nu mijn laptop aansluit (Toschiba Tecra S11-14U, 1600x900, NVidia Quadro NVS 2100M) op de tv, krijg ik een trillend beeld (als in: te lage frequentie, bekend van de CRT's zeg maar).

Ik heb al de laatste driver voor mijn videokaart geïnstalleerd en wat gespeeld met frequenties. 75Hz wil hij wel doen maar maakt geen verschil. 60Hz is standaard. 90Hz slikt.

Resolutie van de tv (vanuit mijn videokaart) instellen op 1920x1080 maakt geen verschil, ook 1024x768 verandert er niets aan.
Als ik mijn pc loskoppel en het menu van de tv oproep, blijft het beeld flikkeren. Na een reset van de tv is het beeld bij het menu wel stabiel (nog steeds laptop niet aangesloten).

Iemand hier ervaring mee? Waar kan dit aan liggen?

En zou HDMI hier wat aan verbeteren? Ik heb geen HDMI-poort+kabel beschikbaar, dus het is wat lastig te testen...
Als HDMI dé oplossing is, is een VGA-HDMI-omvormer dan zinvol? Of zorgen voor een pc met HDMI aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:37

mr.paaJ

generatie cmd+z

Is het bij een fel helder beeld? Of ook bij donkerder materiaal? Op zich is een beetje flikkering bij helder beeld plasma eigen.

Andere bronnen al geprobeerd? Met een BR speler / Console moet je kunnen testen of HDMI verbetering gaat brengen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pagina 106 specificaties, nederlandse handleiding:
Ondersteunde modus RGB-PC, HDMI/DVI-PC, blijkbaar gelden sommige beperkingen naar aansluiting en model? Staat een tabel daar, is niet 100% duidelijk wat wel of niet kan voor jou model?
Probeer eens met 1024x768 60HZ heb je hier goed beeld zou het kunnen dat die resolutie niet ondersteund wordt? LG: http://www.lg.com/nl/tv-a.../LG-plasma-tv-60PV250.jsp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertS
Nu je het zegt denk ik dat het vooral bij helder beeld is. zal ik maandag eens proberen.

Die specs op pag 102 verwijzen niet naar aansluitingen toch? Is alleen afmeting en gewicht.
1024x768 op 60Hz had ik al getest, geeft hetzelfde beeld als de hogere resoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan staat er blijkbaar een ander online? Op bovenvermelde link: downloads.
De tabel met die titel geeft per aansluiting: HDMI of DVI of RGB-PC, verschillende resoluties met daarbij dan nog verwijzingen naar modellen.
Bij 720x400 kan je 70.08Hzgebruiken. Er brandt toch geen TL-buis of spaarlamp in dezelfde ruimte? 50 Hz <> 60 Hz optische interferentie?
1920x1080 (RGB-PC) 59.93 kun je dit instellen op video kaart?
1920x1080 (HDMI-PC) 60.00

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2011 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertS
ah, ik keek verkeerd... mijn videokaart heeft hem automatisch i gesteld op die 59,93, dus dat gaat goed.
Met die TL noem je wel een punt, de ruimte wordt inderdaad door TL verlicht.

Edit: nog een interessant topic gevonden: www.ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=31444
Maandag eens wat proberen met diverse instellingen, dank voor jullie tips!

[ Voor 32% gewijzigd door BertS op 03-12-2011 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuis
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-07 20:27
Je hebt een plasma en plasma flikkert nu eenmaal. Bij witte vlakken is dat meer dan bij donkere gebieden. De meesten zullen het echter niet zien of zich er niet aan storen. Mijn plasma heb ik er destijds om terug gebracht, ik kreeg er zere ogen van.

9 x 270Wp Yinlgi, Power-One 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertS
vandaag nog wat aan het spelen geweest met de instellingen, maar niet beter kunnen krijgen. Denk dat je gelijk hebt motormuis, heb ik me niet voldoende in verdiept vooraf :(
Zal eens zien wat ik ermee doe, mogelijk inderdaad ook maar van de hand doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemistone
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 11:52
Als je hem online hebt gekocht dan kan je hem terugsturen onder de wet koop op afstand.
Veel winkels ruilen ook om of geven geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertS
dat gaat niet werken bij een zakelijke aankoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Laatst online: 22-09 13:28
Ik heb ook een 60pv250 enkele maanden maar ik merk geen geflikker. Ik moet wel zeggen dat ik vrij snel tevreden ben maar geflikker tijdens films is bij mij ook not done (via DVI->HDMI met een 48701gb)

Je kunt proberen om een nieuwe firmware. Meer finformatie zie je hier: [Plasma] LG PT, PV, PW en PZ series 2011

Daarbij heb ik ook THX mode aanstaan misschien geeft dit wel verschil bij jouw tv ? (Ook dit kun je vinden in de link hierboven.)

[ Voor 3% gewijzigd door Killertjuh op 06-12-2011 14:23 ]

Pagina: 1