[XP] Automatische sortering bij uploaden van bestanden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Het vorige topic is gesloten, helaas heb ik nog geen oplossing en Google geeft mij ook niet het juiste antwoord:

Er is bij iemand iets vreemds aan de hand. Deze persoon upload foto's en sinds een paar dagen worden de foto's automatisch gesorteerd op naam. Voorheen was dit op 'gewijzigd'. De mappen worden wel op de juiste wijze gesorteerd, echter via de functie "Bladeren..." wordt alles op naam weergegeven.

Zie hieronder een foto ter illustratie, dit is gesorteerd op naam:

Afbeeldingslocatie: http://www.dbpro.nl/Static/Images/UserUpload/screenshots/figuur6.jpg

Hoe verander ik dit structureel in gewijzigd

Heb bij mij zelf gekeken, maar ik kan alleen de sortering aanpassen via 'rechter muisknop'. Deze instelling wordt niet onthouden, bij de volgende keer moet ik het weer handmatig aanpassen. Hoe is dit automatisch in te stellen zodat iemand automatisch het laatst gewijzigde bestand kan zien.

Het gaat expliciet niet om de sortering op mapniveau met verkenner of explorer. Hier is op Google genoeg over te vinden, maar dit zoek ik niet. Bijvoorbeeld:

"In vensters worden bestanden en mappen gesorteerd weergegeven naar keuze, Naam, Type en meer, maar soms is dat niet het geval?

Open een venster en kies uit het rolmenu Beeld, Pictogrammen schikken op. Selecteer jouw voorkeur en plaats gelijk ook een vinkje bij Automatisch schikken.

Maar... ook al zijn je mappen nu in orde, bij het openen en opslaan met een programma blijkt dat ze nog altijd niet gesorteerd zijn?

Open een venster en kies uit het rolmenu Extra, Mapopties... Klik op Weergave en klik op Alle mappen herstellen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Heb je ook al gezocht waar/hoe die instelling opgeslagen zou moeten worden? Als je dat weet ben je al een stuk verder lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 15:23:
Heb je ook al gezocht waar/hoe die instelling opgeslagen zou moeten worden? Als je dat weet ben je al een stuk verder lijkt me.
Ik begrijp de opmerking niet helemaal. Jij bedoelt:

1) waar wordt de instelling opgeslagen?
2) hoe moet de instelling er uit zien?

Als je dit bedoelt, dan heb ik al antwoord op vraag 2. Heb alleen geen flauw idee waar je dit in kunt stellen, zie vraag 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

gewoon even op details aanklikken, en datum geweizigd/date modified toevoegen aan de kolommen (als die er al niet staat :?

[ Voor 18% gewijzigd door Fish op 03-12-2011 15:36 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-10 11:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
fish schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 15:33:
gewoon even op details aanklikken, en datum geweizigd/date modified toevoegen aan de kolommen (als die er al niet staat :?
Zou jij mij deze eens uit kunnen leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Radical1980 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 15:38:
[...]
Zou jij mij deze eens uit kunnen leggen?
op dat mapje met die 6 kleurtjes klikken

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
Heb dit zojuist gedaan, helaas is er niets veranderd. Echter, die situatie zoals deze beschreven staat in de link komt wel in de buurt van de situatie in dit topic.

Update: nadat ik nogmaals de CTRL knop ingedrukt heb gehouden en het explorer scherm heb gesloten, werkt het nu wel.

[ Voor 27% gewijzigd door Radical1980 op 03-12-2011 15:52 . Reden: Probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
fish schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 15:39:
[...]

op dat mapje met die 6 kleurtjes klikken
OK, dit heb ik net gedaan. Maar er verandert niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en details aanklikken natuurlijk . zie je dan date modified ofzoiets

whatever al opgelost zie ik

[ Voor 18% gewijzigd door Fish op 03-12-2011 15:55 ]

Iperf

Pagina: 1