Toon posts:

Huidig updaten of vervangen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo computerkenners,

ik ben nieuw op dit forum. ik heb me aangemeld omdat ik hoop hier een passend antwoord te vinden op mijn vraag, ik kom er namelijk zelf niet uit.

tot enkele weken terug draaide mijn computer met windows XP, helaas crashte deze door wat verkeerde driver updates. toen kon ik alleen nog windows 7 32bit bemachtigen, na een hoop gezeur (lees: blauwe schermen, opnieuw installeren, driverproblemen etc.) draait hij nu stabiel *even afkloppen*.

om een lang verhaal kort te maken, ik dacht weer eens wat te kunnen gamen (o.a. GTAIV) met mijn pc maar dat verloopt niet zoals gewenst. internet is een bak sneller geworden met windows 7, maar zodra er meerdere youtube filmpjes open staan, dan gaat men computer haperen. een spel als GTAIV gaat frame voor frame, zelfs op de lelijkste instellingen. ik heb dus bij de prestatie index gekeken en daar zag ik dat mijn CPU maar een 3,6 kreeg.

huidige componenten:
Asus P5Q moederbord; 775 socket, Dual-channel DDR2 1200/1066/800/667 MHz
Intel Pentium CPU E5200 @ 2.50GHZ Processor
DDR2 800 4GB RAM volgens mij van Kingston.

overige componenten:
550W Fatal1ty Voeding
Arctic Freezer Xtreme koeling
Asus DS PCI 7.1 geluidskaart
Asus EAH4850 HTDI 512M PCI-E A videokaart
Sata2 aangesloten: Harde Schijf, CD-rom speler
IDE aangesloten: diskette, dvd brander en cd brander.

volgens mij was dit het wel zo'n beetje.

de vraag is dus:
als ik het weer soepel wil laten verlopen en ook weer eens kan gamen, waar doe ik dan verstandig aan?
Processor + Geheugen upgraden? of een nieuwe Processor, moederbord + werkgeheugen combinatie aanschaffen?

bij de leverbare processoren op 775socket zag ik als snelste die nog betaalbaar is: Intel® Pentium® E6800. Als ik deze combineer met 4GB extra werkgeheugen, is dat dan een goede vooruitgang of geldverspilling?

Graag hoor ik jullie opinie, mocht optie 2 de beste zijn dan wil ik graag zoveel mogelijk van de overige componenten kunnen behouden. Ik heb een verbouwing van 15000 euro in zicht, dus alles wat niet nodig is hou ik graag in mijn zak.

Groeten,

Erwin

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:45
Geldverspilling.

Een 4850 is ook niet echt een kaart die je moet hebben voor GTA, maar het ligt er ook maar net aan op welke resolutie je speelt.

Beter koop je een 2dehands setje socket 1366 voor 150-200 euro. (i7 920/6GBRAM/MOBO)

Kan je wel weer even vooruit.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

Mr.Joker schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 14:23:
Geldverspilling.

Een 4850 is ook niet echt een kaart die je moet hebben voor GTA, maar het ligt er ook maar net aan op welke resolutie je speelt.

Beter koop je een 2dehands setje socket 1366 voor 150-200 euro. (i7 920/6GBRAM/MOBO)

Kan je wel weer even vooruit.
dat haal je niet voor 200 euro denk ik :P
een oud am3 set wel denk ik. zie het als een barebone zonder kast :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• taeke18
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-12-2025
Wat ik zie is dat je wel redelijk verouderde hardware hebt. Dit zal helaas wel een update moeten hebben wil je GTA IV gaan spelen.

GTA IV is een zeer CPU intense game, aangezien die van jou een budget dualcore core2duo is dus al 2-3 generaties oud, ben ik bang dat dit de limiterende factor is.

Ik kan je echt adviseren om dus te upgraden.

Vele mensen met een 1156 setup of 1366 setup gaan op dit moment upgraden, zorg dat je een van die dingen kunnen upgraden.

Als je goed zoekt krijg je een moederboard op 1156 voor 40-50 euro
een redelijke i5 750 kun je inmiddels ook wel voor een 90-100euro krijgen,
Hier kun je wel 4gb ram voor kopen 20-30euro
en een 5770 ATI er in voor ene 70-80 euro

Totale kosten: 260euro voor een complete set die je nodig zult hebben.

Succes met het upgraden.

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11-2025
Ik heb net mijn E6700 (stock 2,7 Ghz maar draaide @ 3m3), moederbord met 4GB geheugen en Nvidia 9800GT 512 MB vervangen door een nieuw setje.
Ik speelde al wel GTAIV met mijn setup en dat draaide redelijk. Met een korte viewing distance, geen schaduwen en medium textures was het te doen. Maar daar is ook alles mee gezegd.
De upgrade die je voorstelt (een andere 775 processor) zie ik ook niet als een upgrade.

Ik zou echt gaan upgraden of overwegen of je dat geld ervoor hebt.
Je kunt bij upgraden kiezen voor een i7 processor en SSD, dan betaal je de hoofdprijs. Je kunt ook kiezen voor iets goedkoper spul en dan prima GTAIV spelen.

Mijn nieuwe setup: Core i5 2500K (nu @4Ghz overclock, wordt later meer) een 560GTX 2 GB videokaart en 8GB geheugen. Alles op Gigabyte moederbord.

Vanochtend heel kort GTAIV gespeeld en kan grafisch alles hoger zetten dan ik noodzakelijk vindt.

Je kunt bij elk budget een upgrade vnden, maar upgraden naar 775 is volgens mij geen upgraden.

There is no place like 127.0.0.1

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle reacties mensen
Mr.Joker schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 14:23:
oke, kaart moet er dus ook bij. dat voorgevoel had ik al een beetje ;)
taeke18 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 14:26:
Als je goed zoekt krijg je een moederboard op 1156 voor 40-50 euro
een redelijke i5 750 kun je inmiddels ook wel voor een 90-100euro krijgen,
Hier kun je wel 4gb ram voor kopen 20-30euro
en een 5770 ATI er in voor ene 70-80 euro

Totale kosten: 260euro voor een complete set die je nodig zult hebben.
praat je nu over 2e hands richtprijzen, of kan ik het met goed zoeken voor die prijs nieuw krijgen? ik heb eigenlijk nog nooit 2e hands iets voor mijn pc gekocht, altijd nieuw bij alternate.nl. ben nooit zo heel happig op 2e hands spul, weinig vertrouwen in.
TheMe schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 14:37:
Ik zou echt gaan upgraden of overwegen of je dat geld ervoor hebt.
Je kunt bij upgraden kiezen voor een i7 processor en SSD, dan betaal je de hoofdprijs. Je kunt ook kiezen voor iets goedkoper spul en dan prima GTAIV spelen.

Je kunt bij elk budget een upgrade vnden, maar upgraden naar 775 is volgens mij geen upgraden.
duidelijk verhaal, dank je.

Verwijderd

Topicstarter
misschien moet ik nog zeggen dat ik rond de 300 euro acceptabel vind voor de upgrade.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:17

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 14:46:
misschien moet ik nog zeggen dat ik rond de 300 euro acceptabel vind voor de upgrade.
Dan zou ik, als ik jou was, lekker voor een upgradesetje kijken bij Alternate. Ze hebben er normaliter zat, dan hoef je alleen nog een leuk videokaartje erbij te kopen en klaar :)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Verwijderd

Voor 15.000€ Heb je de beste PC op aarde dan is upgraden overbodig. Echter zou je met een E6800 veel performance verschil merken echter kan je dan de nieuwe games nog steeds niet allemaal spelen. Als je iets nieuws wil hebben kan je een Sandybridge (Z68 of X58 chipset) of kijken naar een leuk i7 x58 setje + GPU in de pricewatch (heb je al voor rond de 170€ + 170€ - oude set +/- 100€ = 240€)

Normaal hoort deze vraag hier:
[BBG Aanschaf] Gamesysteem

• taeke18
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 14:43:
praat je nu over 2e hands richtprijzen, of kan ik het met goed zoeken voor die prijs nieuw krijgen? ik heb eigenlijk nog nooit 2e hands iets voor mijn pc gekocht, altijd nieuw bij alternate.nl. ben nooit zo heel happig op 2e hands spul, weinig vertrouwen in.
Ja i richte hier op 2e hands prijzen aangezien je niet vele geld hebt te besteden kun je het maximum uit 2e hands halen en ik moet zeggen dat het niet verkeer is.

heb hier even wat nieuwe producten in een lijstje voor je gezet:

inventaris: forum

Verwijderd

Topicstarter
FooLsKi schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 14:52:

Dan zou ik, als ik jou was, lekker voor een upgradesetje kijken bij Alternate. Ze hebben er normaliter zat, dan hoef je alleen nog een leuk videokaartje erbij te kopen en klaar :)
ik neem het mee in men keuze, dank je voor de input
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 15:02:
Voor 15.000€ Heb je de beste PC op aarde dan is upgraden overbodig. Echter zou je met een E6800 veel performance verschil merken echter kan je dan de nieuwe games nog steeds niet allemaal spelen. Als je iets nieuws wil hebben kan je een Sandybridge (Z68 of X58 chipset) of kijken naar een leuk i7 x58 setje + GPU in de pricewatch (heb je al voor rond de 170€ + 170€ - oude set +/- 100€ = 240€)

Normaal hoort deze vraag hier:
[BBG Aanschaf] Gamesysteem
whehe, ik snap waar de verwarring vandaan komt, maar dat geld gaat naar een verbouwing van mijn badkamer ;). bedankt voor je input, ga zo eens googlen op je suggesties.
taeke18 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 15:21:

Ja i richte hier op 2e hands prijzen aangezien je niet vele geld hebt te besteden kun je het maximum uit 2e hands halen en ik moet zeggen dat het niet verkeer is.

heb hier even wat nieuwe producten in een lijstje voor je gezet:

inventaris: forum
wow, dat is wel erg goedkoop alles bij elkaar. zou je aanraden om 2 setjes werkgeheugen te halen om een totaal van 8GB te hebben?

begrijp ik het goed wanneer ik denk dat die processor 3x 2800 is? degene die ik nu had waren er 2 in 1, en dit dus 3 stuks in 1?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Uhm, je hebt een 32bit OS als ik het goed begrijp? Dan heb je niets aan meer dan 4GiB geheugen.

In feite hoef je bij dit systeem alleen maar de CPU en videokaart te upgraden. Een Core2Duo E8400 en een Radeon HD48xx of HD58xx met 1GiB videogeheugen zou je al voor rond de €150 moeten kunnen krijgen en dan kun je GTAIV redelijk spelen.

Vergeet overigens niet om bij het upgraden van je processor, de laatste bios eerst op je moederbord te flashen.

[ Voor 14% gewijzigd door NitroX infinity op 03-12-2011 15:48 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• taeke18
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 15:31:
wow, dat is wel erg goedkoop alles bij elkaar. zou je aanraden om 2 setjes werkgeheugen te halen om een totaal van 8GB te hebben?

begrijp ik het goed wanneer ik denk dat die processor 3x 2800 is? degene die ik nu had waren er 2 in 1, en dit dus 3 stuks in 1?
Zal het nog mooier voor je maken, dit is een 6core processor dus het draait op 6x 2800mhz.
Daarentegen mag je het niet bijelkaar optellen het is dus niet een 16 800mhz processor(waarschijnlijk weet je dit wel maar om problemen te voorkomen)
Dit betekend dat je 6 verschillende taken op 2800mhz kunt uitvoeren. Games kunnen op het moment 2 tot 4 taken gebruiken toekomst games zullen 6-8 taken ook gaan ondersteunen.

verder is 8gb niet nodig bij jou setup, games gebruiken het niet en je hebt 32bit besturingssysteem deze kan zowiezo niet meer dan 3.5gb maximaal adreseren.

[ Voor 20% gewijzigd door taeke18 op 03-12-2011 15:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
dank je wel. klinkt allemaal meer dan prima!

ik zie alleen net dat dat moederbord IDE niet meer ondersteund, dus dan komt er ook nog een nieuwe dvd + cdrom brander bij.

heb hier overigens wel nog windows 7 64bit liggen, deze kan ik dus ook altijd nog wijzigen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2011 15:50 ]

• taeke18
Persoonlijk lijkt mij dit niet nodig, een goedkoop AM
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 15:49:
dank je wel. klinkt allemaal meer dan prima!

ik zie alleen net dat dat moederbord IDE niet meer ondersteund, dus dan komt er ook nog een nieuwe dvd + cdrom brander bij.
Jazeker dit wordt ondersteund kijk maar eens naar een foto van dit bordje:
http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1281529685.jpeg

Daar zie ik nog duidelijk een PATA(IDE) Slot zitten, aangezien een PATA port 2 drives kan aanspreken heb je niet nieuwe spelers nodig.

Zag dat je een update poste, ja dan is 8gb prima te doen

[ Voor 4% gewijzigd door taeke18 op 03-12-2011 15:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke, ik denk dat we eruit zijn dan. ik zag net dat de foto die ik bij dat moederbord had staan niet klopte, stond ook DDR2 bij i.p.v. 3, vermoedelijk een foutje van die site.

enorm bedankt voor je hulp, ik zal jouw lijstje aanschaffen i.c.m. 8gig en dan windows 32 omzetten naar 64.

nogmaals bedankt,

erwin

• taeke18
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 16:04:
oke, ik denk dat we eruit zijn dan. ik zag net dat de foto die ik bij dat moederbord had staan niet klopte, stond ook DDR2 bij i.p.v. 3, vermoedelijk een foutje van die site.

enorm bedankt voor je hulp, ik zal jouw lijstje aanschaffen i.c.m. 8gig en dan windows 32 omzetten naar 64.

nogmaals bedankt,

erwin
Zou het nog niet aanschaffen zelf nog even verder gaan, en kijken wat je er precies nog meer te krijgen is en probeer het meeste uit je cashe te halen. Kijk wat er nog meer mogelijk is. Als je hexa core teveel vind kun je ook de vergelijkbare quad core nemen en dan ben je nog 20 euro goedkoper uit. eventueel beter moederboard. Was nogmaar een voorbeeld lijst

Verwijderd

Topicstarter
zat inderdaad nog een beetje verder te snuffelen, maar je hebt me goede richtlijnen gegeven. ik denk dat ik het geheel bij Informatique in Berkel en Rodenrijs ga bestellen, aangezien dat nog aan te rijden is mocht er een defect zijn.

ik kwam op dit uit;
ASRock M3N78D, AM3, nF720D, 4xDDR3, PCIe, ATX 50,00
Kingston ValueRam 8GB(2x4GB) DDR3 1333MHz CL9 36,00
AMD Phenom II X6 1075T, 3.00GHz, 6MB, AM3 149,00
Asus Radeon HD 6770, 1GB, DirectCU 105,00

komt neer op 340 euro. geen verzendkosten.

moederbord:
http://www.informatique.nl/124605/asrock-m3n78d.html
geheugen:
http://www.informatique.n...kvr1333d3n9k2-8g-8gb.html
processor:
http://www.informatique.n...d-phenom-ii-x6-1075t.html
videokaart:
http://www.informatique.n...-eah6770-dc-2di-1gd5.html

• taeke18
Klinkt zeer goed, prima onderdelen voor een zeer goede prijs. zou hier zeker voor gaan, is het 100% waardt. Eventueel nog een update naar een 6850 doen als je het geld hebt krijg je misschien net iets meer perfomance. Je processor is zo zwaar dat de videokaart het minst snelle onderdeel is. Aangezien videokaart in verhouding duurder zijn per prestatie vergeleken met cpu in games. Een 6850 is ook nog redelijk betaalbaar en is de investering wel waard.

• Fordox

Fordox

00101010

ik zou ipv de phenom 2 6-core een phenom 2 4-core nemen en dat gespaarde budget omzetten naar een 6790/6850.
dan heb je het beter uit gebalanceert ;)

Verwijderd

Topicstarter
taeke18 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 16:32:
Klinkt zeer goed, prima onderdelen voor een zeer goede prijs. zou hier zeker voor gaan, is het 100% waardt. Eventueel nog een update naar een 6850 doen als je het geld hebt krijg je misschien net iets meer perfomance. Je processor is zo zwaar dat de videokaart het minst snelle onderdeel is. Aangezien videokaart in verhouding duurder zijn per prestatie vergeleken met cpu in games. Een 6850 is ook nog redelijk betaalbaar en is de investering wel waard.
minimaal verschil tussen die 2 kaarten in prijs, dan pak ik inderdaad liever de 6850! dank je!
Fordox schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 17:47:
ik zou ipv de phenom 2 6-core een phenom 2 4-core nemen en dat gespaarde budget omzetten naar een 6790/6850.
dan heb je het beter uit gebalanceert ;)
als ik ga voor de quadcore variant, kan ik daar dan een goede 3 jaar mee vooruit denk je?

dat is dan dus deze; http://www.informatique.nl/113580/amd-phenom-ii-x4-965.html? scheelt maar 20 euro t.o.v. de 6

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2011 18:00 ]

• Fordox

Fordox

00101010

de 955 is al goed zat :)
ze zijn makkelijk overklokbaar dus zijn later ook nog mee te gaan :)
en veel games zijn niet enorm cpu afhankelijk (zoals shooters en rpg's), sandbox games als gta helaas wel.
maargoed 20 euro is geen geld.

[ Voor 7% gewijzigd door Fordox op 03-12-2011 19:09 ]

• taeke18
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 17:58:
[...]

minimaal verschil tussen die 2 kaarten in prijs, dan pak ik inderdaad liever de 6850! dank je!

[...]

als ik ga voor de quadcore variant, kan ik daar dan een goede 3 jaar mee vooruit denk je?

dat is dan dus deze; http://www.informatique.nl/113580/amd-phenom-ii-x4-965.html? scheelt maar 20 euro t.o.v. de 6
Dus zou je ook kunnen overwegen om dan nog iets meer future proof te zijn en de 6x varriant te nemen....

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-02 11:54

F.West98

Alweer 17 jaar hier

6-core heb je echt nog niet nodig en tegen de tijd dat dat wel zo is is jouw pc alweer traag. gewoon de 4-core nemen dus...
betere GPU erbij en je bent klaar

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Sebas1974
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-10-2025
Jammer dat je niet voor tweedehands durft te gaan. Okee, ik zou ook geen hardware op Marktplaats kopen maar de Pricewatch/Aanbod hier op Tweakers heeft veel betrouwbare liefhebbers die hardware voor een schappelijke prijs verkopen. Wil je echt op safe spelen dan koop je alleen van iemand met goede waarderingen (de groene sterren). Ik zeg overigens niet dat mensen zonder waardering onbetrouwbaar zijn hoor, je moet toch ergens beginnen.
Ik denk dat veel, zo niet alles hier in de Pricewatch/aanbod te vinden is. De prijs laag houden was toch een punt? Kijk maar eens: http://tweakers.net/aanbod

Tot slot, ik zou voor een AMD Phenom II met 6 Cores gaan. Is wat meer futureproof. En 6 of 8 GB RAM, dat is nu best goedkoop. Daarnaast inderdaad een Radeon 6790 of 6850. Qua moederboard zou ik even goed zoeken. Een goed AM3 bord hoeft niet duur te zijn.

My 2 cents...

Succes ermee en alvast veel plezier met je nieuwe pc! :)

The Truth Is Our There ✨🛸✨

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:45
ASUS P5Q = Intel P45 chipset met 1333MHz Penryn Quad Core support

Wat een onzin in dit topic om een Phenom II + MoBo + RAM aan te raden, Core2 Quad is clock for clock gelijkwaardig aan elke AMD, terwijl een simpele goedkope CPU upgrade net zoveel brengt.
En daarbij 4GB RAM is nog voldoende. met een beetje geluk 2 sloten vrij oftwel makklijk naar 8GB uit te breiden.

Koop gewoon een 2ehands (niet bang voor zijn ) Q6600 OC'ed naar 3GHz of als je gek wilt doen een Q9550 en je bent voor minder dan €100 klaar.
Doe daar nog een een nieuwe AMD 6850(6870) of nVidia 560(Ti) bij en je zit OK, (€150)
Videokaart kan je altijd naar een compleet nieuwe set verhuizen.
Om het af te maken een upgrade naar een W7 64 bit versie (clean install) zodat je die 4GB kan aanspreken.
Je voeding is meer dan voldoende.

Voor alle adviezen boven mij, proof me wrong.
Vergeet niet dat de TS wil zo veel mogelijk onderdelen wil behouden.

CPU Support
http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_775/P5Q/#CPUS

Success aan de Topic starter!

BTW GTA4 is een .... console poort die niet echt bekend staat om performance in positieve zin.
Je hebt er letterlijk een Quad Core voor nodig, hoe hoger geclocked des te beter, en een GraKa met 2GB VRAM.

Verwijderd

Topicstarter
dus jij zou zeggen, deze:
V&A aangeboden: Q6600 Quad core

edit: ik las erover heen dat deze verkocht was.

of deze:
V&A aangeboden: Intel processor: Core 2 Quad Q9550

in combinatie met: http://www.alternate.nl/h...%29/482436/?baseId=692632

windows 7 naar 64 bit zetten en done?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2011 22:30 ]

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
een AM3 is best goed, maar de Core2 quad is inderdaad vrij gelijkwaardig
het enigste nadeel van een Q6600 is dat hij standaard maar 2,4GHz doet waardoor overklokken nodig kan zijn
de Q9550 is wat nieuwer dan de Q6600 (dus ook wat sneller per klok) en doet standaard 2,83GHz, uiteraard ook overklokbaar, maar minder noodzakelijk
het grote voordeel: je kan je ram (4GB is nog best ok) en moederbord behouden
via 2de hands onderdelen kan dit dus vrij goedkoop

als je echt wil upgraden met nieuw spul (en dus groter budget), zou ik persoonlijk direct voor een s1155 gaan (misschien wil je dan nog enkele maanden wachten op Ivy Bridge)

aangezien je blijkbaar vooral GTA4 wil spelen: dat spel is zeer cpu intensief, doe dus eerst een cpu upgrade en daarna pas de gpu, misschien is het namelijk niet nodig
naar mijn mening is het verschil tussen een 4850 en een 5770 te klein om geld tegen te gooien, een 6850 wel al, maar test het gewoon eerst met de kaart die je al hebt: de kans is groot dat deze vandaag maar 60 à 70% van z'n potentieel kan tonen

• Sebas1974
Zanac-ex schreef op zondag 04 december 2011 @ 04:22:
ASUS P5Q = Intel P45 chipset met 1333MHz Penryn Quad Core support

Wat een onzin in dit topic om een Phenom II + MoBo + RAM aan te raden....
Geen onzin, gewoon meningen van verschillende mensen gebaseerd op verschillende ervaringen. Niks mis met mijn advies (of de andere adviezen), net zoals er niets mis is met jouw advies.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
dat hangt er toch vanaf
de belangrijkste vraag: wil soortvannoob gaan oc?
indien ja is een X6 1075t een goede keuze, indien nee is een (2de hands) Q9550 bijna even snel en veel goedkoper (een Q6600 is dan ook uitgesloten)
s775 is een dood platform, maar AM3 is dat uiteindelijk ook
bij upgraden wil je voor zo weinig mogelijk geld zoveel mogelijk snelheid winnen
indien hij van platform veranderd, koopt hij bijna een nieuwe pc...

btw, ik heb geen ervaring met oc en de ASRock M3N78D, als dat het doel is, best even controleren aangezien de goedkope borden soms wat opties missen...

• Sebas1974
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 22:17:
dus jij zou zeggen, deze:
V&A aangeboden: Q6600 Quad core

edit: ik las erover heen dat deze verkocht was.

of deze:
V&A aangeboden: Intel processor: Core 2 Quad Q9550

in combinatie met: http://www.alternate.nl/h...%29/482436/?baseId=692632

windows 7 naar 64 bit zetten en done?
Even helemaal los van het Intel of AMD verhaal. Zoals je in mijn eerste reactie hebt kunnen lezen ben ik wel voorstander van het tweedehands kopen van hardware. Mits op Tweakers natuurlijk. Waarom? Bij Tweakers kun je eerdere beoordelingen van mensen die met een koper/verkoper zaken hebben gedaan nalezen. Daarbij ook de gegeven scores waarbij ***** is goed en * is heel slecht.

De eerste advertentie die je linked (die op verkocht staat) is van iemand met veel zeer slechte beoordelingen. Kijk maar eens, klik op de ster(ren) in de verkoper gegevens. Persoonlijk mijd ik dit soort verkopers. Misschien heeft ie gewoon een paar keer pech gehad maar dat risico wil ik niet lopen.
De tweede adv. is van iemand met wél goede beoordelingen. Dit is iemand waar ik wel zaken mee zou willen doen.
Waarom kauw ik dit zo voor? Omdat je in de startpost aangeeft niets te voelen voor tweedehands hardware en dat is echt een gemis :)

Nogmaals succes met je nieuwe pc.

8) Ps: mijn tip is echt zo slecht niet ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Sebas1974 op 05-12-2011 01:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb iemand benaderd voor een kaart op deze site;

V&A aangeboden: Ati HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e

tevens is mijn oog hierop gevallen: http://www.alternate.nl/h...&l1=Moederborden&l2=Intel

• Sebas1974
Ziet er beide goed uit :) Videokaart is mooi geprijsd.
Good find _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Sebas1974 schreef op maandag 05 december 2011 @ 17:29:
[...]

Ziet er beide goed uit :) Videokaart is mooi geprijsd.
Good find _/-\o_
dank je!

laatste vraag, als jij zou moeten kiezen uit de upgrade die ik plaatste of deze setup:
moederbord: ASRock 870 Extreme3 R2.0
https://www.alternate.nl/...870_Extreme3_R2.0/576575/?
processor: AMD FX-4100 (Boxed, "Zambezi")
https://www.alternate.nl/..._AM3+/AMD/FX-4100/564877/?
koeling:
Cooler Master Hyper TX3
https://www.alternate.nl/..._Master/Hyper_TX3/348470/?
Geheugen:
Kingston ValueRAM 8 GB DDR3-1333 Kit
https://www.alternate.nl/..._GB_DDR3-1333_Kit/390609/?

voor totaal: 229,78

of de upgrade kit die ik poste van 234,-

welke zou jij dan pakken?

windows 7 gaat geupdate worden naar de 64bit versie. en er komt dan dus nog een nieuwe videokaart bij (hopelijk degene waar ik op gereageerd heb).

• mitsumark
  • Laatst online: 23:43
De upgrade kit is wat sneller, maar niet overklokbaar.
Daarnaast is het moederbord is erg karig: geen sata600, geen usb3, slechts 2x ddr3 geheugen slots, weinig pcie slots...

mobo: http://tweakers.net/pricewatch/compare/47/279856;286248
cpu: http://tweakers.net/price...e/46/273451;289805;275092
geheugen: http://tweakers.net/pricewatch/compare/545/285808;246308

Echt duur is het dus ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt mensen,

het is deze geworden:
http://www.alternate.nl/h...RE&l1=Moederborden&l2=AMD

met een http://www.alternate.nl/h...TI%2FAMD&l3=Radeon+HD6000

ik heb het net opgehaald, en ga het zo monteren en daarna op men gemakje 64bit windows 7 installeren en GTA 4 :)

kerel achter de afhaalbalie zei: "dat is een leuk setje, misschien alleen nog een 2e van deze (de grafische kaart dus) erbij, lijkt me een beetje verkooptactics en verre van nodig?

• MrKikker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-02 20:45

MrKikker

Kansenjongere

voorlopig verre van nodig.

Wie is jouw favoriete fictieve personage? - God

• iamzero456
  • Laatst online: 12-02 10:50
Verkooptactiek, nog niet doen dus ;)

• Sebas1974
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:27:
bedankt mensen,

het is deze geworden:
http://www.alternate.nl/h...RE&l1=Moederborden&l2=AMD

met een http://www.alternate.nl/h...TI%2FAMD&l3=Radeon+HD6000

ik heb het net opgehaald, en ga het zo monteren en daarna op men gemakje 64bit windows 7 installeren en GTA 4 :)

kerel achter de afhaalbalie zei: "dat is een leuk setje, misschien alleen nog een 2e van deze (de grafische kaart dus) erbij, lijkt me een beetje verkooptactics en verre van nodig?
Gefeliciteerd met de aankoop.
Fantastische keuze, daar ga je veel plezier mee hebben _/-\o_
Ik ben blij dat je voor AMD bent gegaan.

Een tweede grafische kaart is heel leuk ja maar ook wat overbodig. Ik denk dat er nu niets is dat je niet kunt doen met je pc. Mocht je het niet weten: twee grafische kaarten van AMD samen op een moederboard noemen ze een Crossfire opstelling.

De reden dat de verkoper het je probeer te verkopen is.... jawel.... puur om de verkoop....kassa dus. Nee hoor, niet doen, niet nodig, tenzij je een hardcore-over-the-top-gamer bent die graag op 38 schermen tegelijk speelt (overdreven ;) )

Succes en veel plezier met de build :)

EDIT: ff snel gechecked en volgens mij ondersteunt jouw moederbord geen crossfire. Er is 1 PCIe-16 slot beschikbaar en voor Crossfire zijn er twee nodig.... Deze verkoper moet de hardware die hij verkoopt beter bestuderen. Stel je voor dat je wel een tweede erbij had gekocht 8)7 dan had je raar opgekeken :+
Maar geen zorgen, het is een uitstekend moederbord! Het ondersteunt overigens wel hybrid-Crossfire (onboard AMD videochip werkt samen met losse videokaart) maar dat werkt slechts met een paar typen kaarten en is niet aan te raden met een hele goede kaart zoals die van jou. Dus lekker laten zo!

[ Voor 20% gewijzigd door Sebas1974 op 07-12-2011 00:39 . Reden: typos ]

Verwijderd

Topicstarter
haha ja, het staat nu in elkaar, nu op mijn gemak alles aan het installeren. bij de installatie zag ik inderdaad dat er helemaal geen mogelijkheid was een 2e kaart op te zetten, mooie stunt dus van die jongen.

ik heb nog wat vragen over de kaart, daar zal ik even een nieuw threadje over aan maken. bedankt voor je hulp (en die van iedereen)!

deze kan dicht mods
Pagina: 1