Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vsphere 5 migratie van oude 4.1 omgeving

Pagina: 1
Acties:

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-11 12:00
Hallo,

Sinds kort hebben we een nieuwe vsphere 5 omgeving met enkele HP servers en een storage van netapp over nfs. Ik moet nu een 4-tal stand alone 4.1 omgevingen migreren hier naartoe ( 12 servers virtueel ).
Het probleem is dat het heel lang duurt om de files te kopieren van datastore naar datastore. Wat ik nu doe is de virtuele machine afzetten op de 4.1 en dan downloaden naar mijn laptop. Daarna upload ik de files van de virtuele machine naar de datastore ( netapp ) van mijn nieuwe omgeving vsphere 5. Het downloaden gaat redelijk snel maar het uploaden duurt echt uren voor bv een virtuele machine van 20 Gb aan totale data. Veel te lang dus.
Ik had aan de consultant die de implementatie had gedaan bij ons gevraagd of ik dit niet kon doen via winscp en zo van de datastore van de 4.1 rechtstreeks te kopieren naar een netwerkmapping van het volume op de netapp. Dit werd me afgeraden om het zo te doen wegens problemen met rechten.
Sommige van die servers zijn nog groter als 20 Gb en die kunnen echt maar max 3 uur ofzo offline.
Vmware convertor duurt ook uren dus da's ook geen optie.
Als we gewoon een copy doen naar onze netapp dan gaat het heel snel. Schrijven via de datastore gaat gewoon heel traag.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken ?

Verwijderd

Gewoon wachten.

Het probleem is dat alles over SSL gaat, ook WinSCP... en SSL is traag met kopiëren !

Lokale USB disk kun je proberen...

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-11 12:52
ESXi 5.0 kun je natuurlijk ook gewoon installeren op een datastore of usb stick en vervolgens de VM's weer toevoegen.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Verwijderd

StefanvanGelder schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 14:05:
ESXi 5.0 kun je natuurlijk ook gewoon installeren op een datastore of usb stick en vervolgens de VM's weer toevoegen.
Wat heeft hij eraan als die VM's op andere machines lokaal staan ?

• Yarisken
De vm's staan idd op een lokale datastore op de 4.1 machines. Dit zijn gratis esxi machines. Voor 20 Gb duurde het al 630 minuten ofzo dus wat voor machines met 70-80 gb ;-).

Verwijderd

Yarisken schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 14:15:
De vm's staan idd op een lokale datastore op de 4.1 machines. Dit zijn gratis esxi machines. Voor 20 Gb duurde het al 630 minuten ofzo dus wat voor machines met 70-80 gb ;-).
draaien die dingen raid ?

Anders, disk eruit halen en via USB/SATA/SAS converter aansluiten aan een nieuwe host en kopiëren naar je store op je NFS.

Anders gewoon een 500GB USB disk aan je lokale bakken, kopiëren en weer aan je nieuw host hangen en terug kopiëren.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je die standalone machines niet aan je Netapp koppelen tijdelijk, vervolgens via een (trial-) vCenter licentie een storage vmotion doen en klaar? :)

• Yarisken
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 14:17:
[...]

draaien die dingen raid ?

Anders, disk eruit halen en via USB/SATA/SAS converter aansluiten aan een nieuwe host en kopiëren naar je store op je NFS.

Anders gewoon een 500GB USB disk aan je lokale bakken, kopiëren en weer aan je nieuw host hangen en terug kopiëren.
Probleem is dat ik niet rechtstreeks kan kopieren naar het volume op de netapp waar de vm's van de nieuwe omgeving staan. Anders zou ik het zo kunnen doen. Ik moet het via de datastore van vsphere 5 doen.
Het makkelijkste is dat ik gewoon een tijdelijke cifs share aanmaak op het volume en dan zo de mappen kopieer. Hierna kan ik de vm toevoegen en opstarten. De consultant die de omgeving heeft opgezet zei dat dit geen goed idee was. Heeft er iemand hier ervaring mee en zou ik dit wel riskeren ?

• ThomVis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 21:04

ThomVis

Detected rambling:

Als je op beide omgevingen op de CLI kan komen zou ik zelf een FTP server gebruiken. Daar kan je zelfs je laptop voor gebruiken icm. bijvoorbeeld FTPServer3Lite.

You don't have to know how the computer works, just how to work the computer.

Verwijderd

ThomVis schreef op zondag 04 december 2011 @ 09:08:
Als je op beide omgevingen op de CLI kan komen zou ik zelf een FTP server gebruiken. Daar kan je zelfs je laptop voor gebruiken icm. bijvoorbeeld FTPServer3Lite.
Dan gaat het dus over Scp... een dat is traag!

• Yarisken
Idd Rutger. Blijkbaar is er geen andere oplossing. Thx allemaal voor de reacties.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Waarom hang je die NFS storage niet gewoon ook in je 4.1 servers en kopier dan direct van de lokale datastore naar je NFS datastore? Desnoods maak je even een tijdelijke 2e NFS volume aan die je als migratie-datastore gebruikt. Vanaf daar kan je de VM's dan snel verplaatsen naar de vSphere 5 datastore.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Yarisken schreef op zondag 04 december 2011 @ 09:39:
Idd Rutger. Blijkbaar is er geen andere oplossing. Thx allemaal voor de reacties.
Die is er wel, maar volgens mij wil jij niet aan de omgeving van "die" consultant komen.

• Yarisken
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 10:45:
[...]

Die is er wel, maar volgens mij wil jij niet aan de omgeving van "die" consultant komen.
Idd klopt. Echter ik ga de boel moeten beheren. Ik ga dus vragen voor meer info waarom het slecht is om rechtstreeks te kopieren naar het nfs volume. Als hij geen sluitende reden kan geven dan riskeer ik het toch.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:57
Als het echt via SCP moet kan je een kijken naar FastSCP, deze is een behoorlijk stuk sneller dan WinSCP.
Pagina: 1