Welke combi kiezen? Tv, satelliet, hd-recorder

Pagina: 1
Acties:
  • 339 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag,

Ik wist altijd prima wat er te koop was, maar ik begin de draad kwijt te raken. Graag zou ik jullie hulp hierbij ontvangen.

Wensen:
- Schotel (na een fikse jarenlange ruzie met UPC ben ik op schotel overgegaan), wil ook niet meer terug)
- TV voorkeur voor led, 100 hz, wifi, max 82 cm breedte ivm inpassen in kast (moeilijk!)
- DVD of Bluray recorder
- Tegelijk opnemen en kijken
- Uitzending pauzeren

Ik kan nu niet een programma opnemen en op de andere zender kijken. Daarvoor heb ik duo lnb nodig als ik het goed heb begrepen. Maar zijn er ook satellietontvangers waarop ik op kan nemen? Dan kan ik een dvd-recorder besparen. Ik wil ook (vooral muziek-) dvd's afspelen, en opnames overzetten op dvd.
Alle apparaten gaan via de versterker naar de boxen. Muziek is belangrijk hier in huis...

De huidige dvd-recorder is op zijn eind, en dat maakt dat ik aan het nadenken ben. Tv is ook aan vervanging toe. Het zullen dus wel 3 apparaten worden. Tips, maar ook alternatieven zijn welkom.

Hartelijk dank vast voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals je terecht opmerkt worden dit waarschijnlijk 2/3 toestellen. wordt meest bepaald wat je met de opnames wil doen? Indien je ze wenst te bewaren en blijven afspelen, ook HD. kom je zowiezo bij een satelliet HD recorder met dual tuner met twin LNB's (28.2°E, 23.5°E en 19.2°E) en elke tuner zijn switch, zodat je gelijk welk programma kunt bekijken en opnemen. Voor deze HD satelliet twin tuner, kijk je best uit naar eentje waar de firmware of OS kan aangepast worden en je zo ongecodeerd kunt opnemen op harde schijf ook de met smartcard versleutelde programma's(usb/(e)sata). Met de meeste flatscreens die pvr hebben kan je alleen opnemen wat op de flatscreen tuner(s) aangeboden wordt en blijft dit versleuteld op de harde schijf, wissel je van toestel of treed er een storing op, zijn de opnames niet meer te bekijken. Wegblijven van CI+ toestanden (astra HD+). Huidige sat ontvangers laten je toe 2/3 kanalen op te nemen en 1 te bekijken met deze beperking: bij tweede opname: kan je alleen op dezelfde transponder kijken en opnemen. bvb 23.5°E 11739.00 V Nederland 2 HD opnemen en kijken naar Eredivisie Live 1 HD met deze tuner kan je dan niet naar andere transponders kijken. Sommige ontvangers kan je 2 tot 3 kanalen opnemen van dezelfde transponder.
Ga voor een flat screen met netwerkverbinding waar jezelf een goeie kijkervaring beleeft. Ga het bekijken bij vrienden/familie, idem voor je satelliet ontvanger. Veronderstel niet wat het zou moeten kunnen, stel voor jezelf vast wat kan en niet kan en wat het voor jou moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Jan,
Bedankt voor je snelle reactie!
Inderdaad wil ik opnames ook bewaren en blijven afspelen. Je advies over de satellietontvanger neem ik mee bij aankoop. Bij deze set komt dan natuurlijk nog wel een dvd-recorder, begrijp ik je zo goed? Een satellietontvanger kan bij mijn weten nog niet dvd's spelen.
Wifi op de tv lijkt me vooral handig voor bv. youtube filmpjes die je dan op de tv kunt bekijken. Nu moet ik voor het geluid een kabel liggen van laptop naar versterker, en dan heb ik nog geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dvd branden: dit doe je op de computer. Met DVD/blu-ray recorder is het bijna onmogelijk nog iets op te nemen: alles loopt over HDMI en dit is beveiligd, scart vindt je omzeggens niet meer, en dan enkel nog SD TV en geen HD TV. In kort mijn situatie: Voor leefruimte & slaapkamer elk een satelliet HD ontvanger met een USB harde schijf 350 GB zonder uitwendige voeding aansluiting & flatscreen met DLNA. Opnames (MPEG-TS) van usb harde schijf naar computer bijsnijden met Avidemux dan ofwel in MKV of TS naar NAS (6 TB). Belangrijke video's in backup op 2 TB usb harde schijven en in de toekomst mischien branden op blu-ray. In Living staat 1 blu-ray speler met DLNA mogelijkheid (DMP-BD75) speelt SD 16:9 correct af, Samsung kan dit niet. De familie hoeft dan niet op de computer en kan foto's en video rechtstreeks van de NAS met DLNA over bedraad 1 GB netwerk bekijken op de TV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:37

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Sorry, maar dit is een een "Wat moet ik kopen? " topic en daar doen we niet aan.

Lees je eerst in, post je bevindingen en geef aan waarop je vastloopt. We zijn geen algemene helpdesk. :)

Voor tips: Zie de QUickstart in Het algemeen beleid

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Dit topic is gesloten.