Ik ben sinds een maand nu met Linux gestart, en het gaat moeizaam.
Programma's installeren met scripts die ik op internet vind is allemaal geen probleem.
Maar zodra er iets gebeurd wat niet helemaal de bedoeling is zit ik vast.
Ik gebruik Ubuntu server 10.4 64bit.
Ik heb webmin geïnstalleerd en dat draait goed.
ftp server werkt.
Ik gebruik een light http server, doet het ook goed.
rtorrent heeft 3 weken gedraaid en rutorrent met de webgui deed het ook prima.
En toen moest ik wat torrents verwijderen en toen zei rutorrent dat rtorrent niet meer reageerde.
Ik heb uiteindelijk van mijn sessie map maar een backup gemaakt.
En toen met het script rtorrent en rutorrent opnieuw geïnstalleerd en geprobeerd om de torrents weer toe te voegen. Na het plaatsen van alle torrents terug in de map vanwaar uit rtorrent automatisch torrents start, zei de webgui weer dat er geen verbinding meer was.
Dus ik heb rtorrent opnieuw opgestart en geprobeerd op torrent per torrent terug te starten.
Als ik in het screen van rtorrent kijk dan staat er bij één torrent van 250 GB dat hij aan het hashen is.
Maar het scherm reageert niet en de webgui van rutorrent zegt opnieuw dat rtorrent niet reageerd.
Maar rtorrent gebruikt wel 70% van de cpu (dual core)
Dus ik heb via webmin rtorrent maar weer gekilled.
Hoe krijg ik dit weer in orde?
Ik heb lopen kloten in de config.php file van rutorrent en ook in de .rtorrent.rc file van rtorrent.
Ik krijg het gewoon niet meer werkende. Wie kan mij helpen?
Programma's installeren met scripts die ik op internet vind is allemaal geen probleem.

Maar zodra er iets gebeurd wat niet helemaal de bedoeling is zit ik vast.
Ik gebruik Ubuntu server 10.4 64bit.
Ik heb webmin geïnstalleerd en dat draait goed.
ftp server werkt.
Ik gebruik een light http server, doet het ook goed.
rtorrent heeft 3 weken gedraaid en rutorrent met de webgui deed het ook prima.
En toen moest ik wat torrents verwijderen en toen zei rutorrent dat rtorrent niet meer reageerde.
Ik heb uiteindelijk van mijn sessie map maar een backup gemaakt.
En toen met het script rtorrent en rutorrent opnieuw geïnstalleerd en geprobeerd om de torrents weer toe te voegen. Na het plaatsen van alle torrents terug in de map vanwaar uit rtorrent automatisch torrents start, zei de webgui weer dat er geen verbinding meer was.
Dus ik heb rtorrent opnieuw opgestart en geprobeerd op torrent per torrent terug te starten.
Als ik in het screen van rtorrent kijk dan staat er bij één torrent van 250 GB dat hij aan het hashen is.
Maar het scherm reageert niet en de webgui van rutorrent zegt opnieuw dat rtorrent niet reageerd.
Maar rtorrent gebruikt wel 70% van de cpu (dual core)
Dus ik heb via webmin rtorrent maar weer gekilled.
Hoe krijg ik dit weer in orde?
Ik heb lopen kloten in de config.php file van rutorrent en ook in de .rtorrent.rc file van rtorrent.
Ik krijg het gewoon niet meer werkende. Wie kan mij helpen?
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt