Toon posts:

Ram probleem Windows 7 64 bit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik heb een probleem met mijn werk pc,
Ik ben laatst van vista 64bit overgegaan naar windows 7 enterprise 64 bit omdat het bedrijf deze heeft uitgerold.

Nu is van mijn 8gb geheugen nog maar 3.2 over volgens windows.
ik heb de volgende screenshots gemaakt om dit toe te lichten:
System specs:
Afbeeldingslocatie: http://hippe2k.nl/systemspec.jpg
eigenschappen op deze computer:
Afbeeldingslocatie: http://hippe2k.nl/eigenschappen.png

weten jullie hier een oplossing voor?

Met vriendelijke groet,

Grd (Mike)

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-02 15:54

SupremeRick

Muse Fan

herplaats het ram is, of doe er is een tikkie voltage bij.

windows kan het blijkbaar niet besturen onder de huidige omstandigheden

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

is jou ram wel compatibel met je moederbord? en zijn je chipset drivers goed geinstalleerd?

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-02 12:50

Umbrah

The Incredible MapMan

Dikke kans dat je Vista, net zoals sp-loos w7, gewoon niet usuable weer gaf, maar alleen installed. Dus wie weet heb je dit probleem al zo lang je de machine hebt! Merk je performance loss bij een hoge memory load?

Wat je zoekt heet memory (re)map, en het staat in de BIOS/EFI. Zoek het op!

• taeke18
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-12-2025
Ik ken dit probleem, heb het zelf ook gehad. het enige dat ik hoefde te doen was puur en alleen windows opnieuw te instaleren en het was goed.

Windows 7 zet namelijk de resterend 4.zoveel gb aan ram als vast gezette swap file.
Bij mij was een windows 7 opnieuw instalatie de oplossing, maar wat je ook nog kan proberen is o.a. het checken van een Mem-OK button, deze bevind zich op enkele asus borden en kan dit helaas niet zien of je een asus bordje hebt of niet.

Je kunt ok even gaan kijken in bijvoorbeeld msconfig. Dit gewoon typen in je zoekbalk bij start dan start het op.
Kijk hier bij computer opstarten en dan bij advanced of je niet ene maximaal aan memory hebt aan staan.

mocht dit niet lukken post dan AUB even je moederboard merk etc. dit kun je vinden door bijvoorbeeld te kijken in everest, cpu-z, of je type model van je pc opzoeken.

Hoop je geholpen te hebben. Succes met het oplossen.

Verwijderd

Check eens of je geheugen goed aangedrukt zit en wissel de dimms eens van sloten. Daarnaast kan het verhogen van het voltage ook helpen.
Pagina: 1