Toon posts:

AppleCare buitenland

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb enkele problemen met m'n iMac, aangeschaft eind juni.
Als ik geluid afwil spelen dan komt er ruis uit mijn speakers. Dit niet alleen als het geluid aan staat, maar zelfs als ik m'n geluid uit heb staan, en ik ontvang een mailtje (wat normaal gesproken geluid zou geven), dan hoor ik ruis. Ook mijn Headphone aansluiting werkt niet meer.
Ik heb Apple al gebeld, om te kijken wat de oplossingen zijn. Ik kan m'n iMac naar een AppleStore/Premium Reseller brengen, en 'm daar laten repareren. Ik woon in een afgelegen dorpje in Frankrijk, en de dichtstbijzijnde AppleStore/Premium Reseller ligt op 200KM, dus dit doe je niet even. Ik kan 'm ook voor 50 Euro op laten sturen.
Nu schaf ik voor wat meer natuurlijk liever AppleCare aan. Maar op dit moment woon in nog in Frankrijk, maar de kans is erg groot dat ik na de kerst weer terug ga naar Nederland.

Mijn vraag is dus of ik in Nederland, AppleCare voor mijn Franse iMac kan kopen. En zo niet, kan ik dan gebruik maken van alle services in Nederland als ik AppleCare hier in Frankrijk aanschaf.

Alvast bedankt,
Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacZappa
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:54
Even gequote : Het is raadzaam het AppleCare Protection Plan te kopen in het land waar je woont, aangezien de voorwaarden van het AppleCare Protection Plan specifiek betrekking hebben op het land of de regio van aankoop. Het AppleCare Protection Plan voor iPhone is momenteel verkrijgbaar in Duitsland, Frankrijk, Ierland, Italië, Oostenrijk, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Zwitserland.

Komt van deze bladzijde: http://www.apple.com/nl/support/products/faqs.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Maar kan ik mijn Franse iMac, in Nederland registreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:57
Volgens mij gaat dat specifiek over de iPhone... Ik heb mijn AppleCare in de US laten kopen door mijn broer (indertijd student aan de Boston University) met behoorlijk wat korting en kon deze gewoon registreren op mijn MacBook Pro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ergens wel eens gehoord dat de iMac onder een andere categorie valt, en dat het een uitzondering is qua internationale garantie. Ik heb het alleen nergens terug kunnen vinden.
Ik zal Apple sowieso woensdag wel even bellen, en hopelijk hebben ze een antwoord...

Het lijkt mij in ieder geval het slimst om de kerst af te wachten, en Applecare te activeren in het land waar ik dan woon!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2011 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De garantie is hetzelfde en is overal gewoon van toepassing; wereldwijd. Je kan dus in Nederland AppleCare aanschaffen voor je Franse Imac. Het enige waar het om gaat is de s/n van je imac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-09 20:10
^ dat dus. (is mij ook verteld in de Macstore (die fake stores :P)

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met AppleCare heb je wereldwijde dekking. Dus ja een Franse AppleCare is ook geldig in NL en andersom. Waarom het vor u toch handig is om de franse te kopen, is dat je service aan huis alleen krijgt in het land waar je woont (in het geval van de iMac).

P.s. is het niet een USB device die stoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is goed om te horen! Ik wacht de kerst af (heb het probleem toch al 2 maanden) en kijk waar ik dan woon. Het is zonde als ik het nu aanschaf hier in FR, en binnenkort naar NL ga en geen gebruik meer van service aan huis kan maken.

Ik heb de USB devices eruit gehaald, en het probleem is er nog. Ik heb alle poorten ook schoon geblazen met een compressor, en dat geeft ook problemen. In Windows 7, en met een nieuwe gebruiker is het probleem er ook, dus geen software matig probleem!
Pagina: 1