Bij een project waar ik mee bezig ben gebruik ik (of doe in ieder geval een poging tot) JStree, een Jquery plugin.
In dit geval gaat het om een hoofdcategorie/subcategorie 'tree'.
Het koste nogal wat tijd, maar uiteindelijk heb ik het voor elkaar dat de data uit mijn database gehaald wordt en er JSON objecten van gebakken worden.
Helaas worden de subcategorieën niet getoond en ik kan niet vinden waarom niet.
Omdat het nogal lastig debuggen is in een vrij ingewikkeld PHP script heb ik even de gegenereerde JSON code eruit gehaald en hardcoded in een testbestandje gezet.
Helaas worden de subcategorieën (children) nog altijd niet getoond.
De JSON is valide (volgens JSONlint).
De webconsole van FireFox geeft geen foutmeldingen, dus de Javascript is in principe ook goed. Het wordt blijkbaar niet juist verwerkt door JStree, maar ik kan niet vinden waar het mis gaat.
Iemand ervaring met JStree?
Wie kan mij vertellen waar ik de fout in ga?
In dit geval gaat het om een hoofdcategorie/subcategorie 'tree'.
Het koste nogal wat tijd, maar uiteindelijk heb ik het voor elkaar dat de data uit mijn database gehaald wordt en er JSON objecten van gebakken worden.
Helaas worden de subcategorieën niet getoond en ik kan niet vinden waarom niet.
Omdat het nogal lastig debuggen is in een vrij ingewikkeld PHP script heb ik even de gegenereerde JSON code eruit gehaald en hardcoded in een testbestandje gezet.
Helaas worden de subcategorieën (children) nog altijd niet getoond.
De JSON is valide (volgens JSONlint).
De webconsole van FireFox geeft geen foutmeldingen, dus de Javascript is in principe ook goed. Het wordt blijkbaar niet juist verwerkt door JStree, maar ik kan niet vinden waar het mis gaat.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
| <html> <head><title></title></head> <script type="text/javascript" src="../Scripts/jquery.js" ></script> <script type="text/javascript" src="../Scripts/jquery.jstree.js" ></script> <body> <div id="tree"> <script type="text/javascript"> $(function () { $("#tree").jstree({ "json_data" : { "data" :[ { "attr": { "id": "1" }, "data": { "title": "Geluid", "children": [ { "data": { "title": "Speakers", "attr": { "href": "", "id": "1" } } }, { "data": { "title": "Versterkers", "attr": { "href": "", "id": "3" } } } ] } }, { "attr": { "id": "2" }, "data": { "title": "Licht", "children": [ { "data": { "title": "Parren", "attr": { "href": "", "id": "2" } } } ] } } ] }, "plugins" : [ "themes", "json_data"] }) .bind("select_node.jstree", function (e, data) { alert(data.rslt.obj.data("id")); }); }); </script> </div> </body> </html> |
Iemand ervaring met JStree?
Wie kan mij vertellen waar ik de fout in ga?