[Win7 x64] Tweede schijf wordt niet meer gebruikt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
Heren,
Ik heb zojuist mijn Windows 7 Enterprise 64bit om zeep geholpen nadat ik de boel heb opgestart terwijl kennelijk de SATA power connector niet in de HDD zat. Ik werk met een installatie op een Crucial M4 128gb, waarbij ik door middel van deze guide de users folders op een Spinpoint F3 heb gezet.

Na tot de conclusie te zijn gekomen dat mijn schijf niet meer bij Computer werd weergeven, heb ik het kabeltje er weer in geprikt en gereboot. Schijf is er weer, alles staat er op, alleen Windows doet er niets mee. Bij elke reboot gaat meneer het bureaublad opnieuw voorbereiden en ik krijg te zien dat ik aangemeld ben op het standaardprofiel of iets dergelijks ipv mijn eigen gebruikersaccount. Ook krijg ik de melding dat "de locatie C:\Windows\system32\config\systemprofile\Destop naar een locatie verwijst die niet toegankelijk is."

Enig idee hoe dit te fixen ZONDER een fresh install van Windows?

[ Voor 7% gewijzigd door NinjaTuna op 03-12-2011 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-10 11:22
Kennelijk zitten er fouten in het bestandssysteem. Systeemherstel met de installatieschijf uitvoeren (F2) of de schijf als tweede schijf in een andere computer steken en schijfcontrole uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Het feit dat hij die toch op C: zoekt en niet op de 2e schijf geeft aan dat
HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Windows NT\\CurrentVersion\\ProfileList niet goed gelukt is.

Ook heel de registry doorgezoch naar verwijzingen van C:\users? --> wijzingen opnieuw maken.

ook die 2e melding lijkt mij een kwestie van C:\Windows\system32\config\systemprofile\Destop aanpassen in safe/recovery modus.

Anders probeer in safe modus nog eens een nieuw account aan te maken op je 2e schijf.

[ Voor 13% gewijzigd door leuk_he op 03-12-2011 12:35 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
@Alex3
Welke schijf moet ik controleren? De SSD (C) of de HDD (D), en voor de duidelijkheid, allebei de schijven doen het nog, Windows boot van de SSD en is deels werkend, ware het niet dat hij niets met de HDD doet, terwijl daar wel mij Users folder opstaat. Ik kan wel door D:\ bladeren.

@leuk_he
Alle C:\Users verwijzingen zijn al bij de installatie van Windows 7 (3-4 maanden geleden) veranderd. Al die tijd heeft het gewerkt. Totdat Windows het verneukte, de verwijzingen (namelijk die in die link staan van mijn eerste post) zijn echter nog wel correct.

Bedankt voor de reacties tot dusver.

[ Voor 4% gewijzigd door NinjaTuna op 03-12-2011 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex3
De fout zit volgens mij op C. Toen D niet was aangesloten zijn mogelijk verwijzingen op C naar D veranderd. Maar bij nader inzien betwijfel ik of dat met schijfcontrole hersteld wordt. Staat er %systemroot%\system32\config\systemprofile in de sleutel ProfileImagePath in HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList\S-1-5-18 ? En controleer eens of de map C:\Windows\system32\config\systemprofile\Desktop wel bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
C bevat geen fouten, de scan voor D heb ik niet af kunnen ronden, omdat ik van huis moest. Morgen opnieuw.
Morgen heb ik antwoord op de twee andere vraagstukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
De registersleutel klopt, maar de map Desktop staat niet in C:\Windows\system32\config\systemprofile\Desktop maar in C:\Windows\sysWOW64\config\systemprofile\Desktop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex3
Dan zou ik C:\Windows\sysWOW64\config\systemprofile\Desktop naar C:\Windows\system32\config\systemprofile\Desktop kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
Had ik geprobeerd, werkte niet.

Ik heb het probleem gelukkig nu opgelost, nadat ik zonder veel vertrouwen ben begonnen aan een zoektocht op Google. Het bleek dat mijn probleem niet uniek is, men heeft er een programma voor geschreven om het op te lossen. Hij koppelt data en profile gewoon weer netjes aan elkaar, works like a charm :D

Bedankt!
Pagina: 1