Vraagje aansluiten Fan

Pagina: 1
Acties:

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 13:36
Ik heb een fan 8x8 cm. Er zit een rood en zwart draadje aan. Kan ik die gewoon in zo'n voedingsstekkertje frotten (ik neem aan in de zwarte en rode ingang)???

Thanks...

• SJR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 13:58

SJR

Ja, je kan 'm wel gewoon in een voedingsstekker steken, maar wel rood op geel.

Voedingsstekker:
Geel: 12 V
Zwart: Ground
Rood: 5 V

Fanstekker:
Rood: 12 V
(Geel: RPM Signal)

Meestal werkt zo'n fan op 12 V, dus rood op geel en zwart op zwart. Je kan 'm geloof ik ook op 5 V laten draaien als je minder lawaai wilt (ook minder luchtstroming natuurlijk).

Verwijderd

Ja dat kan, ik heb mijn 2e floppy drive connector er voor gebruikt en heb rood op rood gedaan en hij is dus inderdaad lekker stil :)
voordeel van die 2e flop connector is dat als je die fan erin prikt dat het gewoon blijft zitten! nix moeilijk plakken of lassen :)

Verwijderd

Wat dacht je van een kroonsteentje? Schiet niet los, goede isolatie en makkelijk los te maken. Na een keertje kortsluiting met tape gebruik ik niks anders meer.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Denk er wel om, wanneer je coolers gaat toevoegen, dat je dus ook meer vermogen van je voeding vraagt.
Zelf heb ik daarom 3 coolers (die ik uit voedings), en ik heb nog een grotere afmeting weet ik zo niet, die krengen die in servers zitten.
Al deze coolers heb ik aangesloten op een externe voeding. Op deze manier belast ik de PC voeding niet nog meer.

Mzzl Diamon

And The Only One