Ik wil zoveel mogelijk afhankelijkheden weghalen in mijn backup systeem. Ik maak nu gebruik van een iSCSI volume op mijn Synology DS410J. Echter zit er een bug in dat op het moment dat ik mijn TCP kabel er uit trek, het hele systeem gaat hangen (omdat ik de iSCSI volume niet gedisconnect heb). Daarnaast kost deze software in Lion geld en ik wil op termijn naar Lion kunnen migreren zonder deze software.
Wat ik heb bedacht is het volgende:
1. Ik heb een externe schijf gekocht waar ik een Time Machine partitie op heb gezet van 750 GB.
2. De data op deze schijf stuur ik vervolgens met behulp van rsync naar mijn Synology server.
Stel dat mijn externe schijf crashed... Krijg ik dan problemen op het moment ik de backup terug zet met rsync naar een nieuwe externe schijf? Want dan heb ik er natuurlijk niets aan! Ik weet niet precies hoe dit werk en kan er verder niets zinnigs over vinden...
Wat ik heb bedacht is het volgende:
1. Ik heb een externe schijf gekocht waar ik een Time Machine partitie op heb gezet van 750 GB.
2. De data op deze schijf stuur ik vervolgens met behulp van rsync naar mijn Synology server.
Stel dat mijn externe schijf crashed... Krijg ik dan problemen op het moment ik de backup terug zet met rsync naar een nieuwe externe schijf? Want dan heb ik er natuurlijk niets aan! Ik weet niet precies hoe dit werk en kan er verder niets zinnigs over vinden...
PSN: Norfirin