Ik ben bezig met CakePHP en jQuery. Daarbij wil ik wat data met een post request versturen. Klinkt eenvoudig en is het normaal ook.
In regel 5 wil ik de tekst "admin" variabel maken. Ik wil daar dus admin, manager, whatever in kunnen vullen vanuit een variabele.
Wat lukt er niet: Omdat het een JSON deel is in jQuery mag ik op de een of andere manier geen strings aan elkaar plakken:
Werkend voorbeeld (hardcoded):
Niet werkend voorbeeld: Syntax error: Unexpected token +
Relevante stuk code:
Heeft iemand enig idee hoe ik die strings wel aan elkaar krijg of op alternatieve wijze een flexibele JSON key kan maken?
In regel 5 wil ik de tekst "admin" variabel maken. Ik wil daar dus admin, manager, whatever in kunnen vullen vanuit een variabele.
Wat lukt er niet: Omdat het een JSON deel is in jQuery mag ik op de een of andere manier geen strings aan elkaar plakken:
Werkend voorbeeld (hardcoded):
JavaScript:
1
| 'data[ProfileUser][admin]' : ($(this).is(':checked') ? '0' : '1'), |
Niet werkend voorbeeld: Syntax error: Unexpected token +
JavaScript:
1
2
| var mytype='admin'; 'data[ProfileUser][' + mytype + ']' : ($(this).is(':checked') ? '0' : '1'), |
Relevante stuk code:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| $('.classname').change(function(e) { $.post( baseUrl + 'controller/edit/' + $(this).attr('myid'), { 'data[ProfileUser][admin]' : ($(this).is(':checked') ? '0' : '1'), 'data[ProfileUser][id]' : $(this).attr('myid'), }, function(data) { //$(this).attr('src', ); } ); }); |
Heeft iemand enig idee hoe ik die strings wel aan elkaar krijg of op alternatieve wijze een flexibele JSON key kan maken?
[ Voor 5% gewijzigd door djluc op 02-12-2011 22:56 ]