Beste Tweakers,
Ik ben bezig met het bouwen van een website waarmee ik dmv javascript/jQuery navigeer. Hiervoor maak ik gebruik van de .load() functie van jQuery waardoor pagina;s in worden geladen en de browser de webpagina niet ververst.
Dit werkt allemaal heel mooi allemaal maar het probleem is als volgt:
De pagina''s die ingeladen worden hebben ook content wat gebruik maakt van jQuery en hiervoor heb ik in een algemene .js bestand een aantal methoden aangemaakt zoals: initHomePage() initContactPage();
Zo worden de events ingeladen wanneer ik op een navigatieitem klik.
Voorbeeld
De pagina methode:
Nou ben ik bezig met het bouwen van een gastenboek icm php en het bij het testen ervan kwam ik erachter dat hoe vaker ik navigeer door de website, des te meer events er geset worden.
Zo werd mijn submit knopje voor mijn gastenboek die ik aan het testen was 3 keer gesubmit wanneer er 3 keer genavigeerd is. Dit wordt 4 keer als er 4 keer genavigeerd wordt. Dit is ook logisch want iedere keer wanneer er door de site wordt genavigeerd, dan wordt er zo vaak de events in geladen.
Wat ik heb geprobeerd:
Ik ben bezig met het bouwen van een website waarmee ik dmv javascript/jQuery navigeer. Hiervoor maak ik gebruik van de .load() functie van jQuery waardoor pagina;s in worden geladen en de browser de webpagina niet ververst.
Dit werkt allemaal heel mooi allemaal maar het probleem is als volgt:
De pagina''s die ingeladen worden hebben ook content wat gebruik maakt van jQuery en hiervoor heb ik in een algemene .js bestand een aantal methoden aangemaakt zoals: initHomePage() initContactPage();
Zo worden de events ingeladen wanneer ik op een navigatieitem klik.
Voorbeeld
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| $(".navLink").click(function(){ var href = $(this).attr("href"); var splitHref = href.split("?page="); var pageName = splitHref[1]; $("#content .page").load("page/" + pageName + ".php", function(){ initHomePage(); initContactPage(); initOtherPage(); }); return false; }); |
De pagina methode:
JavaScript:
1
2
3
| function initHomePage(){ $("#tabs").tabs({fx:{opacity: "toggle"}}).tabs("rotate", 8000, true); } |
Nou ben ik bezig met het bouwen van een gastenboek icm php en het bij het testen ervan kwam ik erachter dat hoe vaker ik navigeer door de website, des te meer events er geset worden.
Zo werd mijn submit knopje voor mijn gastenboek die ik aan het testen was 3 keer gesubmit wanneer er 3 keer genavigeerd is. Dit wordt 4 keer als er 4 keer genavigeerd wordt. Dit is ook logisch want iedere keer wanneer er door de site wordt genavigeerd, dan wordt er zo vaak de events in geladen.
Wat ik heb geprobeerd:
- $("#content .page").unload() geplaatst voordat er geladen wordt.
- $("#content .page").unbind() geplaatst voordat er geladen wordt.