Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffrynr1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 20:54
Ik heb onlangs de draadloze internet router van UPC aangesloten (Cisco EPC3925)
Werkt middels wifi prima op begane grond.
De wifi is alleen niet sterk genoeg op 1e verdieping, zolder en achterin de tuin... Nu heb ik nog een Linksys WRT160N V2 liggen die ik daarom ook wil gaan gebruiken(voor boven eventueel), zodat ik daar ook ween wifi signaal heb.

Als ik de Linksys wifi router aansluit dmv utp op een uitgangspoort van de UPC router, gaat op die upc utppoort een oranje lampje knipperen en kan ik de Linksys niet benaderen. Internet is dan ook niet actief op de Linksys.

Kan een wifi router niet achter de UPC router aangesloten worden ?? Dus een tweede signaal gebruiken ?

JuSt FxP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:11

allure

Titaan fase 2/3

Dat kan wel degelijk, maar dan moet je wel de DHCP server op de 2e router uitschakelen en om het ding toegankelijk te houden moet je m even een vast ipadres geven welke buiten de range van de DHCP-server valt.

Ook gaat de kabel op de 2e router in de LANpoort en niet in de WAN-poort.

[ Voor 15% gewijzigd door allure op 02-12-2011 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffrynr1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 20:54
nou bedankt, dat ik daar niet op gekomen was.
1 vinkje uit en vast ip-adres ingevuld.

-slotje-

JuSt FxP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TC_Pip
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-05-2024
Zelfde probleem, slecht bereik op zolder (2 pc's) gehad met de Horizon mediabox (ingebouwde SSID) in de huiskamer. UPC loste dit op door Horizon-concept te verlaten en internet en telefoon weer apart via de EPC3925 in de meterkast te laten lopen (EPC3925 in bridge-mode). Mijn oude SSID - ook een WRT160N V2 - werd naar de zolder overgebracht en bekabeld op de EPC3925 aangesloten. De WRT160N werkt nu als 'switch' en Wifi. Mijn volledige netwerk (met apparaten beneden) is aan de WRT160N gekoppeld. De 2 pc's op zolder zijn er bekabeld op aangesloten en de rest beneden Wifi. Ik wil echter die router (op 20cm afstand van mij) op mijn buro op zolder vanwege de straling, vervangen door een Sitecom LN-120 Gigabit Switch5 (geen Wifi).
Kan ik het beste:
1) de WRT-160N aansluiten op de UPC3925 in de meterkast? En hoe moet ik dat dan precies doen. Hierboven staat de oplossing, maar kan iemand jip en janneke uitleg geven? Ik houd zelfde SSID, dus dat is makkelijk. Ik houd ook een groot zendvermogen van de WRT160N.
Daarnaast de Sitecom switch bekabeld aansluiten en op mijn buro installeren (Sitecom is plug&play trouwens). Kan het kwaad: --->router als bridge in meterkast ----> router als wifi meterkast ----> switch op zolder?
2) of de WRT-160N laten vervallen en gebruik maken van de EPC3925 router (meterkast)? Op dat netwerk alle apparaten aansluiten. Mogelijk minder goede optie omdat deze router bekend staat vanwege het beperkte zendvermogen of matige bereik. En gaat dat aansluiten dan vanzelf (ip-adressen etc die nu DHCP in de WRT160N staan) of moet er dan nog wat meer gebeuren? EPC van bridge af, kan ik dat doen of alleen UPC?
Welke expert durft dit aan? :?
Gr. TC