Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Microfoon blijft aan, ook na uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

• murvgeslagen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-10-2023
Beste mensen,

Sinds vandaag kwam ik erachter dat mijn microfoon aanstaat.
Geen probleem natuurlijk maar ook na het uitzetten blijft hij aan.
nu heb ik de hele tijd een vreselijk irritant achtergrond geluid als ik mijn oordopjes in heb.

Bij de opties(opnameapparaten) staat mijn microfoon uitgeschakeld. Ook het progamma, realtek high definition audio, dat voor het geluid zorgt staat hier uit.

Ik heb een BTO 15cl35 met windows 7 ultimate

Weet iemand wat het probleem is of wat ik fout doe?

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik vermoed dat je ook een webcam erbij hebt en daar vermoedelijk een micro ingebouwd zit en je die hoort, dus je zal dan eens moeten kijken bij opname apparaten of er nog een 2de micro staat en die ook uitschakelen.

• murvgeslagen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-10-2023
Het is een laptop met ingebouwde webcam en microfoon,
Maar er staat maar 1 microoon bij de opnameapparaten

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:09
Heb je bij afspelen niet ook de microfoon ertussen staan en daar het volume aan? Dan hoor je namelijk het geluid van de microfoon. Het deel van opname hoor je zelf niet.

Misschien moet je hem daar ergens bij geavanceerde instellingen toevoegen.

[ Voor 18% gewijzigd door DutchKel op 02-12-2011 22:20 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Je kan eens kijken of er geen aparte software is voor die ingebouwde microfoon want dat je micro uitgezet hebt bij de Windows geluidsinstellingen kan ook de externe microfoonpoort zijn. Ook binnen Realtek zal je alleen de aansluiting van een externe microfoon zien staan en kan je uitschakelen, maar vaak bij webcams en ingebouwde microfoons moet je dat via de software van betreffende micro doen.