Z400 workstation nieuwe voeding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zou graag een nieuwe voeding Voor mijn kast hebben, maar vandaag had ik een cooler master 550w gekocht. Alleen deze is niet compatible met mijn huidige kast welke raden jullie me dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruimenvlaai
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-08 13:29
Wat bedoel je precies met niet compatible? Als 'ie niet past, misschien staat er op je oude voeding welk model het is, en kun je daarmee de form factor achterhalen? Dan zou je met die info in de Pricewatch kunnen zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij past wel, though met een nieuwe heb nu weer een nieuwe gehaald die het ook niet doet dus ben ik wel wat vraagtekens aan het zetten, de 24 pins doet het sowieso alleen als ik er een blokje afhaal dan start hij "redelijk door". Daarna komt de error melding dat mijn DIMMS niet goed meer zijn, though heb ik het met 1 ram kaart geprobeerd, 2 ram kaarten geen ram kaarten allemaal het zelfde effect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Volgens mij missen we hier heel veel informatie...

We zijn niet helderziend en kunnen je alleen helpen als je uitgebreid en duidelijk bent:
- wat is een "Z400 workstation" exact
- welke specs heeft het, met name wat voor voeding er oorspronkelijk in zat
- hoe heb je geconstateerd dat de bestaande voeding niet meer werkte, zeker dat het probleem niet elders kon liggen
- hoe bedoel je "blokje van je 24p afhalen"?
- exact welke DIMMs (ervan uitgaande dat dat is wat je bedoelt met "ram kaarten") gebruik je en zijn die compatibel met dit bord?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de wat latere reactie maar ik dacht zal toch het antwoord posten, na nog 2 voedingen te hebben geprobeerd (2 van corsair) heb ik hem naar CDROM land in breda gebracht om hem na te laten kijken dat er niks anders kapot was.

Vond het verder wel heel vreemd dat hij het niet deed als ik er een nieuwe voeding in deed (want wanneer de oude voeding er weer in ging deed het weer als een trein)

Na 2 dagen telefoontje met het antwoord dat ook hun de nieuwe voeding er niet in konden krijgen. Dit vanwege dat mijn moederbord niet de nieuwe grafische kaarten ondersteund met extra voeding, aka ik moet een nieuw moerbord kopen + voeding om mijn grafische kaart te laten werken.

Aka... nieuw systeem :)