[Poll] Printer: Standby(sleepmode) of uit?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-09 21:49

Mickroz

Mickroz#2491

Topicstarter
Ik zat te zoeken wat nou het beste is om te doen, je printer in standby(sleepmode) te zetten of gewoon uit.
De meningen zijn verdeeld, de 1 zegt dat het inktverbruik hoger is als hij in standby mode staat en je hem daarom uit moet zetten omdat er om de zoveel tijd een cleaning programma draait wat veel inkt verbruikt.

De ander zegt weer dat het inktverbruik hoger is als je hem uit zet en daarna weer aan omdat hij meer inkt verbruikt met de cleaning mode na uitgestaan te hebben dan in standby mode, en je hem daarom in standby mode moet zetten.

Dilemma dus, tijd voor een poll :P

Poll: Printer standby(sleepmode) of uit?
Standby(sleepmode)
Uit
Ik haal altijd de stekker eruit
Ik heb geen printer
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=376882&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Steam-Twitch-YouTube-Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Beide verhalen kan ik wel wat logica in zien, maar dat is natuurlijk verschillend per merk/type.

Mijn printer staat in de kast, en als ik printer/scan, pak ik hem er bij. De stekker is er dus uit.

Overigens is de zwart inkt al op van m'n printer, en een cleaning programma heeft ie nog nooit gedaan. HP 1050 all in 1 (zonder FAX).

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:24

D4NG3R

kiwi

:)

Bij ons staat hij vrijwel altijd uit omdat hij hooguit 5 mins in de week word gebruikt..

Daarnaast zie ik niet geheel in hoe hij meer inkt kan verbruiken als hij niet in standby staat.. Misschien dat de inkt sneller opdroogt (Cardridges blijven lauwwarm als de onze in standby laat staan) maar meer inkt verbruiken klinkt nogal onzinnig.

Edit: foutje, nee cleaning program draait de onze ook niet zonder dat je hem hier het commando toe geeft.

[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 02-12-2011 20:00 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:27
2 lasers.
Gaan gewoon uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

Topicstarter
Ik had zelf een canon pixma mp150 AiO, die ging ook altijd uit, maar meen ergens in een review te hebben gelezen van een printer dat je hem uit moet zetten, nu heb ik een canon pixma mg6250 AiO en was benieuwd wat te doen omdat de mp150 nogal wat inkt lustte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de standby.

Ik heb een netwerk printer dus als ik hem uit zet moet ik elke keer naar boven lopen om hem aan te zetten.
En dat is juist de reden dat ik een netwerkprinter heb gekocht.

over het verhaal van het inktverbruik lijkt mij lariekoek.
mijn Brother doet geen cleaning uit zich zelf in standby. hij doet dit alleen voor een printjob.

Vraag me af of dit dan wel eens getest is, lijkt me bijna onmogelijk om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

Topicstarter
Dat is voor mij ook de reden geweest om de mg6250 te kopen, de netwerk functie.
Testen wordt een moeilijk verhaal idd, je moet afgaan op wat andere mensen vertellen, en dan nog, verschilt dat natuurlijk weer met of je hem voor foto's of alleen voor tekst gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Bij mijn Epson Stylus Photo PX720WD laat ik hem tegenwoordig op standby staan nadat ik ontdekt heb dat ie bij helemaal uit een heel programma gaat doorlopen eer ie daadwerkelijk opgestart is. Bij standby mode is ie zo klaar dus ik vermoed dat ie dan ook minder inkt verbruikt met allerlei cleaning toestanden.

Maar zoals hierboven al geschreven denk ik dat het per merk en misschien zelfs nog per type printer verschillend kan zijn. Ook speelt mee wanneer je hem als netwerkprinter gebruikt en het dan praktisch gezien onhandig is om elke keer de printer aan te moeten gaan zetten zoals ook al hierboven geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik heb de HP C6280 en die staat altijd "aan". 1x per 25 pagina's doet hij een clean ronde, maar volgens mij wordt daar praktisch geen inkt bij verspilt... Dus het ligt er niet aan hoelang hij aan staat, maar hoeveel je print. De reden dat hij altijd aan staat, is dat het ook een netwerkprinter is, en mijn vrouw heeft op elk moment van de dag weleens de ingeving om wat uit te printen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

Topicstarter
Roel1966 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 17:45:
Bij mijn Epson Stylus Photo PX720WD laat ik hem tegenwoordig op standby staan nadat ik ontdekt heb dat ie bij helemaal uit een heel programma gaat doorlopen eer ie daadwerkelijk opgestart is. Bij standby mode is ie zo klaar dus ik vermoed dat ie dan ook minder inkt verbruikt met allerlei cleaning toestanden.
Ja dat programma bedoel ik, dit vond ik op google, gaat wel over de ipf, maar staan ook wat tegenstrijdigheden in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:55

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb ook een laserprinter (inkt is te duur omdat dat altijd op is gedroogd tegen de tijd dat ik weer eens wat wil printen, en als ik wat wil printen is het meestal iets van meerdere pagina's en de laserprinter is veel sneller) en die staat altijd gewoon uit. Volgens mij heeft ie nieteens een standby-optie, maar ook als ie die wel had/heeft, dan gaat ie gewoon uit. Ik ben niet zo gek op dat standby allemaal.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Mickroz schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 21:29:
Ja dat programma bedoel ik, dit vond ik op google, gaat wel over de ipf, maar staan ook wat tegenstrijdigheden in.
Ik zag wel bij dat stukje dat de laatste update van 5 februari 2009 is dus in hoeverre dit nog geld voor printers anno 2011 vraag ik mij dan wel af. Eerlijk gezegd weet ik ook niet of het veel uit maakt qua inkt om hem vanuit uit of standby dan te gebruiken. Meer is het dat wanneer ik dan even snel iets wil uitprinten dat ik geen zin heb om te zitten wachten, en dan ook vanaf afstand via Wifi moet ie standby staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

Topicstarter
Klopt, ik kan er verder ook niet veel over vinden voor de hedendaagse printers, ook niet in handleiding, wel dat hij bij cleaning een beetje inkt verbruikt, en deep cleaning meer inkt en ook voor unclogging.
Zou wel logisch zijn dan dat hij bij standby cleaning doet voor het printen, en bij uit deep cleaning voor het printen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Voor zover ik in mijn Epson printer kan zien heeft die de inktpatronen op een vaste plek zitten en worden de printkoppen regelmatig gevuld met denkelijk wel een soort tussen tankje. Althans de inktpatronen bewegen niet mee met de printkoppen en ik dus vermoed dat de printer vanuit standby-mode alleen die koppen even vult.

Het valt mij namelijk ook op dat bij het printen van bv een grotere foto dat ie halverwege even stopt en hoor ik de koppen verschuiven, even stil, en daarna gaat ie weer verder. Bij mijn vorige Epson weet ik dat de inktpatronen wel boven de koppen zaten en bij het printen gewoon mee op en neer gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik laat hem in standby staan voor een aantal redenen:
• Een koude boot duurt lang
• Ik moet in 75% van de keren mijn modem resetten eer de printer terug bereikbaar is (kan hem niet eens pingen als ik dat niet eerst doe)
• Het modem resetten duurt ook lang

Nadeel: als hij in standby staat verbruikt hij uiteraard meer elektriciteit, maar bovendien duurt het verbinden met het wifi veel langer vanop mijn vriendin haar laptop :? Met mijn PC of als de printer uit staat geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Admiral Freebee schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:21:
Ik laat hem in standby staan voor een aantal redenen:
• Een koude boot duurt lang
• Ik moet in 75% van de keren mijn modem resetten eer de printer terug bereikbaar is (kan hem niet eens pingen als ik dat niet eerst doe)
• Het modem resetten duurt ook lang

Nadeel: als hij in standby staat verbruikt hij uiteraard meer elektriciteit, maar bovendien duurt het verbinden met het wifi veel langer vanop mijn vriendin haar laptop :? Met mijn PC of als de printer uit staat geen probleem.
Vreemd dat van het modem resetten en dat het lang duurt eer de printer weer verbinding heeft want dat gaat hier bij mij wel weer snel en zonder een reset van het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 15:34
Mijn HP Photosmart B110a heeft lege patronen terwijl ik sinds de laatste keer dat ik keek (transparante XL patronen, 3/4 gevuld) max 30 kantjes zwarte tekst heb afgedrukt.
Dit lijkt te kloppen met het verhaal dat de printer zichzelf frequent reinigt.
Dus ook als ik niet print spuit de printer er voor 80 euro (indien merkloze XL cartridge gebruikt, anders meer) aan inkt door.

Naast het feit dat deze printer vaak stiekem ook kleur spuit bij zwart voel ik me belazerd, en ben ik nu een kleurenlaser aan het uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Wij hebben een HP inkjet printer. Elke keer nadat je hem aanzet of een paar pagina's print gaat hij weer de inktpatronen reinigen. (Ook als je elk kwartier maar 1 blaadje print gaat hij ze alweer reinigen.)
Daarom laten wij hem altijd aan staan, zodat hij het minst inkt verspilt.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Pagina: 1