Dual Screen; 2e scherm anders?

Pagina: 1
Acties:

• DarkPino
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-12 20:32
Ola again!

Ik heb sinds gisteren een tweede scherm erbij gekocht.
Ik had als eerste scherm een Asus V193D, dus heb ik via marktplaats zo'n zelfde scherm opgesnort!

Echter nou heb ik een gek probleem, de kleuren wijken af van elkaar...
Het lijkt alsof mijn eerste scherm minder "fel" is...
Ik krijg de kleuren gewoon niet goed, ik heb in mijn videokaart instellingen al dingen veranderd, de scherm instellingen zelf maar ik krijg het gewoon niet goed...

Het lijkt ook alsof sommige kleuren gewoon niet kloppen.
Zo lijkt op mijn oude scherm grijs meer richting bruin te gaan, en op mijn nieuwe scherm dus dat bruin echt grijs... (nou weet ik niet of het grijs hoort te zijn of bruin maar goed..)

Iemand enig idee? Zou het komen omdat mijn oude scherm mogelijk meer uren gebruikt is?

Dankjewel alvast!

iRacing Profiel

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Met welk type kabels heb je de beeldschermen aangesloten op je videokaart.
DVI of VGA en beide beeldschermen hetzelfde soort kabel ?

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Dit verschil behoud je sowieso. Zelfs met 2 "identieke" monitoren is de kans groot dat de ene _net_ wat fellere of warmere kleuren geeft...

Zeker als je 2 verschillende monitoren gebruikt is het lastig ze gelijk te krijgen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
D4NG3R schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 19:51:
Dit verschil behoud je sowieso. Zelfs met 2 "identieke" monitoren is de kans groot dat de ene _net_ wat fellere of warmere kleuren geeft...

Zeker als je 2 verschillende monitoren gebruikt is het lastig ze gelijk te krijgen.
Plus het feit dat er best eens een ander paneel in kan zitten. Er zijn genoeg type schermen waarbij er 2 of zelfs 3 verschillende panelen in kunnen zitten. Met TV's is het helaas net zo. Vaak wordt dan ook het beste paneel in de showroom gezet en kopen de mensen de TV met het 'slechte' paneel.

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-12 14:21
PilatuS schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 19:54:
[...]

Plus het feit dat er best eens een ander paneel in kan zitten. Er zijn genoeg type schermen waarbij er 2 of zelfs 3 verschillende panelen in kunnen zitten. Met TV's is het helaas net zo. Vaak wordt dan ook het beste paneel in de showroom gezet en kopen de mensen de TV met het 'slechte' paneel.
offtopic:
Dan moet je gewoon het showroom model kopen :P. Kun je meteen zien of er dode pixels inzitten :P

Tsjah, kleuren hetzelfde krijgen is idd vrij lastig. Het beste kun je dan nog 2 monitoren kopen uit dezelfde serie, dan heb je het meeste kans dat er een enigszins gelijk scherm in zit. En ook dat geeft geen garantie...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb hier met 2x BX2450 precies hetzelfde probleem. Het is ook echt niet gelijk te krijgen. Ik heb beide schermen tegelijk besteld en ze waren beide ook compleet nieuw uiteraard. Ik heb beide schermen neergezet en ben er 1 uur mee bezig geweest om het goed te krijgen wat helaas niet gelukt is. Toen heb ik de schermen gewisseld omdat ik het primaire scherm minder mooi vond als het 2e scherm. Dus zelfs als je 2 dezelfde schermen tegelijk nieuw koopt kan je dit probleem hebben.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Zelf vroegah (jaar of 3 terug) 2, 20" monitoren gehad van hetzelfde type en uit dezelfde batch (Ene serienummer was slechts 5 hoger als de andere) en toch was er een merkbaar verschil tussen beiden.. (Nouwja als je er op lette dan, als ik al eventjes bezig was met de PC merkte ik het niet meer).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• DarkPino
Oke!
Ja het zijn 2 dezelfde types... Ze zijn zelfs allebei van June 2008 (heb niet naar de serienummers gekeken).

Ze zitten trouwens beide op een D-SUB kabel... Beeldscherm ondersteund geen DVI...
Er zit wel een omvorm blokje tussen beide (van DVI naar VGA dus). Maar denk dat dat geen verschil maakt toch?

iRacing Profiel

Verwijderd

DarkPino schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 20:14:
Oke!
Ja het zijn 2 dezelfde types... Ze zijn zelfs allebei van June 2008 (heb niet naar de serienummers gekeken).

Ze zitten trouwens beide op een D-SUB kabel... Beeldscherm ondersteund geen DVI...
Er zit wel een omvorm blokje tussen beide (van DVI naar VGA dus). Maar denk dat dat geen verschil maakt toch?
Als je de blokjes omwisselt, wat gebeurt er dan met de kleuren?

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Je kunt de schermen evt. kalibreren. Als je mazzel hebt is er iemand in je omgeving die de benodigde hardware daar voor heeft die je even kunt lenen. Anders zul je die zelf moeten kopen.

• DarkPino
Ik heb de blokjes omwisselen nog niet geprobeerd, ben er ook eigenlijk vanuit gegaan dat dat geen zin heeft... Die dingen geven toch alleen informatie door? maar ik ga het straks eens proberen :)

Nee ik zou niet weten wie dat soort hardware heeft, en het zal ook wel duur zijn om dat te kopen voor 1 keer toch?

iRacing Profiel

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Dit is de goedkoopste die ik weet waarbij je ook een trucje zou moeten toepassen om twee schermen te kalibreren. Als je evt. ook wel een beetje actief bent met fotografie/video en het nabewerken van foto's/video's dan kan de aanschaf daar ook nog voor van pas komen om daar een betere kwaliteit mee te behalen.

• DarkPino
BEdankt iedereen voor de antwoorden/hulp!

iRacing Profiel

Pagina: 1