4 x VGA configuratie (AMD 69xx)

Pagina: 1
Acties:

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:43

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Ik ben bezig met het configureren van 2 nieuwe computers welke beide een output voor 4 VGA monitoren moeten ondersteunen. Aangezien de computers nogal wat 3d kracht moeten leveren zat ik te denken aan een grafische kaart uit de 6900 serie van AMD. Maar de eigenschap van alle 6950/6970 kaarten die ik gevonden heb is dat ze maar 1 VGA monitor ondersteunen (via DVI-I). Nu lijkt het me dat ik met een dubbele grafische kaart dan maximaal 2 VGA monitoren kan aansturen. Nog steeds 2 te kort dus...

Zijn er oplossingen te bedenken om met behulp van de nieuwste grafische kaarten toch 4 VGA signalen uit te sturen?

(en helaas kan ik niet overgaan op DVI aangezien de computers worden aangesloten op een 32in x 32out VGA matrix)

Inderdaad...

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Oompa-Loompa 💩

Displaypoort kan ook VGA aansturen, maar volgens mij zit je dan alsnog met de limitatie dat 1 kaart 1 VGApoort kan aansturen

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
Displayport is inderdaad om te zetten naar VGA. Maar niet met een limitatie van 1 poort. Je kan per displayport gewoon een VGA-scherm aansturen. Maarja dan zit je met de meeste kaarten nog steeds op 1xDVI-I en 2xmDP = 3xVGA max. Paar opties die ik kan verzinnen voor 4xVGA zijn:
-DVI-D of HMDI naar VGA adapter (heb ze met even snel zoeken voor ong 40 euro gezien, kan mss goedkoper. Let er wel op dat het een acitef verloopje is want passief gaat niet werken)
-een 2 kaartje (geen idee of dit mogelijk is in jouw geval)
-een kaart met 4+ mDP outputs en 4 mDP-VGA verloopjes, bijv HD6990, HD5870 Eyefinity 6 edition, HD5970 Black edition, HD6770 5 mini displayport (er zullen er vast meer zijn maar deze heb ik even snel voor je opgezocht)

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02 13:47

Fid3lity

Spectre X

@Tha Ra: er zit maar 1 analoge signaalprocessor / DAC / (dinges) op de HD6000 kaarten waardoor het aansluiten van meerdere VGA-schermen, dus ook via verloopjes, niet mogelijk is. Dat probleem is al meerdere malen voorbij gekomen op het forum overigens.. :Y

• Roy

Roy

Hobbies?

Topicstarter
3XPER7 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 09:48:
@Tha Ra: er zit maar 1 analoge signaalprocessor / DAC / (dinges) op de HD6000 kaarten waardoor het aansluiten van meerdere VGA-schermen, dus ook via verloopjes, niet mogelijk is. Dat probleem is al meerdere malen voorbij gekomen op het forum overigens.. :Y
Ah ok, dat is duidelijk. Ik had het met de search niet kunnen vinden.
Dan zal het waarschijnlijk toch 2x een GTX 570 moeten worden (alhoewel ik geen nVidia fan ben...)

Inderdaad...

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Roy schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 11:00:
[...]

Ah ok, dat is duidelijk. Ik had het met de search niet kunnen vinden.
Dan zal het waarschijnlijk toch 2x een GTX 570 moeten worden (alhoewel ik geen nVidia fan ben...)
Is het niet de moeite waard om te investeren in DVI schermen? Toch weer wat meer futureproof dan steeds rekening te moeten houden met VGA-compatibiliteit.

• Roy

Roy

Hobbies?

Topicstarter
3XPER7 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 11:13:
[...]

Is het niet de moeite waard om te investeren in DVI schermen? Toch weer wat meer futureproof dan steeds rekening te moeten houden met VGA-compatibiliteit.
Helaas zitten de computers gekoppeld aan een videomatrix met 32 ingangen en 32 uitgangen. Deze matrix is op basis van VGA (RGBHV). Er zitten op dit moment een stuk of 20 computers en cameras aan de ingangen en 20 beamers en lcd schermen aan de uitgangen. Als we de matrix dus willen omzetten naar een DVI matrix zullen we alle apparatuur en kabels moeten vervangen. (en de matrix alleen kost al iets van €30.000,--.....). En op zich is de matrix pas 6 jaar oud en ondersteund die resoluties tot 1600x1200. Dus daar kunnen we eigenlijk nog wel even mee vooruit.

Inderdaad...

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Roy schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 13:33:
[...]

Helaas zitten de computers gekoppeld aan een videomatrix met 32 ingangen en 32 uitgangen. Deze matrix is op basis van VGA (RGBHV). Er zitten op dit moment een stuk of 20 computers en cameras aan de ingangen en 20 beamers en lcd schermen aan de uitgangen. Als we de matrix dus willen omzetten naar een DVI matrix zullen we alle apparatuur en kabels moeten vervangen. (en de matrix alleen kost al iets van €30.000,--.....). En op zich is de matrix pas 6 jaar oud en ondersteund die resoluties tot 1600x1200. Dus daar kunnen we eigenlijk nog wel even mee vooruit.
Klinkt logisch.. In dat geval zou ik toch wel denken aan actieve converters of 2 nVidia kaarten (want nVidia laat het niet toe om meer dan 2 schermen op 1 kaart aan te sluiten..)

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
3XPER7 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 09:48:
Er zit idd maar 1 RAMDAC op een HD6000 maar die wordt alleen gebruikt voor analoge uitgangen (dus VGA en de analoge pinnen van DVI) DP is per definitie digitaal dus alle VGA-omvormers zijn actief. Je kan op elke DP een analoog scherm hangen. Ik heb zelf 3 VGA schermen aan een 6870 gehad waarvan twee met mDP en één met DVI-I. Die omvormers kosten trouwens niet veel.

[ Voor 3% gewijzigd door Tha Ra op 03-12-2011 13:53 ]

Pagina: 1