Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Random foto's op het scherm

Pagina: 1
Acties:

• mikeb106
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-10-2022
Hallo,

ik doe voor school een onderzoek over concentratie. Mijn plan is om mensen op de computer een spelletje te laten spelen en om dan tussendoor een random foto (bijvoorbeeld van een auto) kort te laten zien zodat ze heel even afgeleid zijn. Ze moeten dus wel gewoon door kunnen gaan met het spel maar ook de foto kunnen zien. Weet iemand of dit mogelijk is en zo ja, hoe?

Mvg,
Mike

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:53

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Dat kan door middel van wat meer informatie te geven. Wat voor spel, waar moeten de foto's vandaan komen, hoe wil je het weergeven etc. Dit schiet natuurlijk niet op zo ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• mikeb106
Sorry voor mijn onduidelijkheid! Het zijn twee spelletjes op internet. 1 waarbij mensen zo snel mogelijk op een bal moet klikken en een ander waarbij ze zo snel mogelijk het aantal ballen in moet vullen. De link zoek ik straks even op. Het is de bedoeling dat terwijl mensen bezig zijn met die spelletjes er ineens een plaatje in beeld moet staan die een deel van het scherm bedekt, bijvoorbeeld de rechtse bovenhoek. Dit plaatje is er voor korte tijd, zeg een seconde, en verdwijnt dan meteen weer. Hierdoor zijn de deelnemers heel even afgeleid waardoor wij het verschil in reactietijd kunnen meten.

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 17:47

DeTeraarist

#Boots2Asses

Tuurlijk is het mogelijk, echter er is geen enkel spel of stukje software wat dat zomaar even voor je kan. Dat zul je zelf moeten maken of laten maken.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
In "de linux action show" doen ze meerdere beelden live in elkaar laten lopen, dus ik denk dat het wel kan.
Ik weet wel dat dit alleen gaat met apple software en zeer snelle pc. De linux action show doet ook alles vastleggen op de harde schijf.

http://www.jupiterbroadca...thankful-for-open-source/

• mikeb106
Dankjewel voor jullie replies. Wat Jan zegt is denk ik wat ik nodig heb, heb alleen geen pc met apple software... Is het niet mogelijk om een soort doorzichtige screensaver te maken waarop af en toe een plaatje verschijnt (dat hoeft niet eens random te zijn, dus als de screensaver opnieuw begint komen er opnieuw dezelfde plaatjes op dezelfde tijden. Maar dat de screensaver niet weggaat bij beweging van de muis. Dus eigenlijk een half doorzichtig filmpje 'bovenop' het scherm met spelletje geplakt. Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

Mike

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Even wat knutselen in vb.net lijkt me makkelijker dan de soort-van-screensaver-oplossing hoor :)

• mikeb106
Helaas heb ik geen ervaring met virtual basic of een dergelijk programma en heb ik jammer genoeg ook geen tijd om dat te leren. Heeft iemand misschien ervaring en zou diegene daar misschien tijd in willen stoppen voor mij? Het zou mij enorm helpen aangezien het mijn afstudeerproject van het VWO is. Of heeft iemand een ander idee om mijn experiment uit te voeren?

Alvast bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door mikeb106 op 03-12-2011 18:56 ]

Pagina: 1