Hallo Tweakers,
Mijn broer heeft sindskort een nieuwe Iphone 4 in bezit. Ik heb de iPhone meteen geupdate naar iOS 5.0.1 toen hij deze heeft ontvangen. Nu treed er het volgende probleem op, de Shutter van de camera gaat niet meer open.
Deze Camera heeft nog wel gewerkt op iOS 4 en even op iOS 5. Bij het open van de camera krijg je het volgende scherm te zien:
Shutter
Het is mij nog niet gelukt om de camera uit dit scherm te krijgen. Het is mij wel gelukt te controleren of de voorste camera werkt, deze werkt naar behoren.
Nu heb ik de volgende acties ondernomen om dit probleem op te lossen:
- Restart = Heeft het probleem niet opgelost.
- Iphone gereset = Heeft het probleem niet opgelost.
- Restricties op de camera app aanzetten = Heeft het probleem niet opgelost.
- Met restricties de iphone gereset = Heeft het probleem niet opgelost.
- Backup met en zonder restricties teruggezet = Heeft het probleem niet opgelost.
Daarnaast ben ik naar de winkel geweest om te kijken of zij er wat aan konden doen. Ze hebben de iPhone open gemaakt en de camera er uit gehaald en gecontroleerd. Aan de camera was niets te zien, en zeiden dat het daar niet aan lag. Ze dachten dat het een Software fout was (wat ik ook al dacht) of dat het moederbord niet in orde is (wat ik vreemd vind want op iOS4 deed de camera het).
Nu probeer ik de iPhone te downgrade naar iOS 4.3, maar tot nu toe is dit mij nog niet gelukt. Bij het downgrade krijg ik namelijk de volgende fout meldingen in Itunes:
Error 3194 (Zowel met een lege HOST file als met adres 74.208.105.171 gs.apple.com er in vermeld):

Error 2005 (Deze error krijg ik als ik de TTS server van TinyUmbrella aanzet):

Error 20 (Kleine fout door niet in DFU mode):
Het is mij niet gelukt om deze fout meldingen op te lossen. Om deze fout meldingen op te lossen heb ik het volgende gedaan:
- Host file aangepast
- TinyUmbrella gebruikt om met een TTS server te restore
- Verschillende iOS versies proberen te restore (5.01, 5.0, 4.3)
- Gejailbreakte iOSversies proberen te restore (5.01, 5.0, 4.3)
- Alle Apple software verwijderd en opnieuw geïnstalleerd & geupdate
Het hele proces ook op een 2de computer geprobeerd, maar zonder resultaat.
Nu is mijn vraag of jullie weten hoe ik deze problemen kan oplossen? Of zou er echt iets met het moederbord aan de hand zijn?
Het gaat om een simlock vrije iphone 4 zonder jailbreak.
Mijn broer heeft sindskort een nieuwe Iphone 4 in bezit. Ik heb de iPhone meteen geupdate naar iOS 5.0.1 toen hij deze heeft ontvangen. Nu treed er het volgende probleem op, de Shutter van de camera gaat niet meer open.
Deze Camera heeft nog wel gewerkt op iOS 4 en even op iOS 5. Bij het open van de camera krijg je het volgende scherm te zien:
Shutter
Het is mij nog niet gelukt om de camera uit dit scherm te krijgen. Het is mij wel gelukt te controleren of de voorste camera werkt, deze werkt naar behoren.
Nu heb ik de volgende acties ondernomen om dit probleem op te lossen:
- Restart = Heeft het probleem niet opgelost.
- Iphone gereset = Heeft het probleem niet opgelost.
- Restricties op de camera app aanzetten = Heeft het probleem niet opgelost.
- Met restricties de iphone gereset = Heeft het probleem niet opgelost.
- Backup met en zonder restricties teruggezet = Heeft het probleem niet opgelost.
Daarnaast ben ik naar de winkel geweest om te kijken of zij er wat aan konden doen. Ze hebben de iPhone open gemaakt en de camera er uit gehaald en gecontroleerd. Aan de camera was niets te zien, en zeiden dat het daar niet aan lag. Ze dachten dat het een Software fout was (wat ik ook al dacht) of dat het moederbord niet in orde is (wat ik vreemd vind want op iOS4 deed de camera het).
Nu probeer ik de iPhone te downgrade naar iOS 4.3, maar tot nu toe is dit mij nog niet gelukt. Bij het downgrade krijg ik namelijk de volgende fout meldingen in Itunes:
Error 3194 (Zowel met een lege HOST file als met adres 74.208.105.171 gs.apple.com er in vermeld):

Error 2005 (Deze error krijg ik als ik de TTS server van TinyUmbrella aanzet):

Error 20 (Kleine fout door niet in DFU mode):
Het is mij niet gelukt om deze fout meldingen op te lossen. Om deze fout meldingen op te lossen heb ik het volgende gedaan:
- Host file aangepast
- TinyUmbrella gebruikt om met een TTS server te restore
- Verschillende iOS versies proberen te restore (5.01, 5.0, 4.3)
- Gejailbreakte iOSversies proberen te restore (5.01, 5.0, 4.3)
- Alle Apple software verwijderd en opnieuw geïnstalleerd & geupdate
Het hele proces ook op een 2de computer geprobeerd, maar zonder resultaat.
Nu is mijn vraag of jullie weten hoe ik deze problemen kan oplossen? Of zou er echt iets met het moederbord aan de hand zijn?
Het gaat om een simlock vrije iphone 4 zonder jailbreak.