• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Vanwege een systeem upgrade heb ik vandaag mijn i7 930 met gb x58 bord in de kast van mijn broer geinstalleerd en zn oude pentium d eruitgehaald. Tot mijn verbazing heeft de oude voeding van mijn broer SLECHTS 1 enkele 4 pins 12v connector, terwijl het bord 2x4 pins is voor de cpu. Nu staat er in het boekje dat het kan leiden tot onstabiele systeem of zal het systeem helemaal niet booten als je met 4 pins aansluit. Ik heb dit gedaan en win7 install ging goed.
Kan ik er vanuitgaan dat dit ook zo blijft of bij zware belasting vd cpu (zal toch niet gebeuren) het systeem uit vallen? Ik zie wat verlooo kabeltjes van molex naar 8pins, kan ik deze gebruiken?

de voeding

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/xbcs4p.jpg

Verwijderd

Deze voeding is niet geschikt voor je nieuwe (2de hands) MB. Nieuwe voeding kopen is enige/beste optie.

Vervang trouwens altijd voeding als Mobo vervangen wordt (na een paar jaar).

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2011 17:55 ]

Verwijderd

Kan ik er vanuitgaan dat dit ook zo blijft of bij zware belasting vd cpu (zal toch niet gebeuren) het systeem uit vallen?
Nu staat er in het boekje dat het kan leiden tot onstabiele systeem of zal het systeem helemaal niet booten als je met 4 pins aansluit
Wat denk je zelf?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

Meestal valt het wel mee... De vraag is wat je met het systeem gaat doen. Overklokken zal er niet in zitten. Twee dikke videokaarten ook niet. Dan kom je gewoon power te kort op de 12V lijn.

Voor de rest is mijn ervaring dat je echt niet alle 8 de pinnetjes nodig hebt zolang je de processor op stock laat draaien. Gaat prima dus.

edit: meten is weten. Slinger intel burn test aan, zo hoog mogelijke load voor tenminste een uur en check de voltages met een multimeter. Let wel even op dat je de beide 12V lijnen meet :). Meer dan 5% afwijking is geen goed voorteken.

Oops, verkeerd gelezen. Continuity power is slechts 10A. Dat is niet veel om mee te werken. Misschien toch verstandig een fatsoenlijke nieuwe voeding aan te schaffen...

edit 2: een fatsoenlijke review heb ik de afgelopen 4 minuten niet kunnen vinden. Ik weet dus niet of deze voeding een beetje fatsoenlijk is. Check eventueel het voedingen topic :)

[ Voor 49% gewijzigd door M2M op 02-12-2011 18:07 ]

-_-

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-02 18:03
Moet gaan als je niet gaan overclocken. Je hebt immers maar 22A op de 12v lijnen. Misschien kun je zelfs proberen de processor te undervolten. Mijn i7 920 deed 3,2 Ghz met 1.0v!

• 330d
OK, ik kan natuurlijk even tegenaan kijken, maar lijkt me niet verstandig idd. zal deze geschikt zijn?
pricewatch: Corsair Builder CX430 V2

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

28A op de 12V lijn is zeker voldoende en volgens de reviews die ik gelezen heb komt de voeding aardig uit alle tests. Lijkt me een prima keus dus.

-_-

• 330d
THX, ik ga nog in de voedingen topic vragen. Hier kan een slotje op :)
Pagina: 1