Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 14:33

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Heren,

Ik krijg zeer binnenkort een gedeelte van mijn nieuwe setup binnen. Onder andere de Corsair H100 waterkoeling en een Corsair 800D behuizing.

Nu weet ik dat je 2 extra fans kan plaatsen op de H100 WC. Echter zit ik mij af te vragen welke fans er geschikt voor zijn.

Er kunnen 120mm fans op gemonteerd worden. Op verschillende fora heb ik gelezen dat de

Scyth Gentle Typhoons zeer goed uit de bus komen.
Echter.... deze zijn zwart. Redelijk saai dus.

Zijn er koelers met leds die ook goed presteren? Zoiets als;
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-083538

Graag jullie advies, en als je zelf een H100 hebt + eventueel de 800D, welke koelers gebruik je dan?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 13:05

Fordox

00101010

ik heb er 3 voor je: pricewatch: Enermax T.B.Silence Fan UCTB12 - 120mm, 120mm
pricewatch: Noiseblocker XL2 120MM, 120mm
pricewatch: Enermax UCTVD12A, 120mm
deze zijn niet saai, minsten 70 m3h airflow en 120mm.
hier kwam ik uit met de pricewatch.
ik heb zelf de noiseblocker en daar ben ik zeer goed over te spreken :)
hij heeft net zoveel koelprestatie als 2 zeer luidruchtige maar hard blazende fans, maar koelt alleen langzamer af. daarintegen is deze wel enorm stil :)
de derde ventilator van enermax heeft rgb leds. kun je dus zelf instellen ook :)
en de eerste heeft niet veel speciaals, maar kun je zelf ook heel fijn leds in solderen gezien deze half doorzichtig is.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Über! Thanks, hier kan ik wel wat mee. Het worden denk ik ook die jij hebt. De NoiseBlockers. Ook daar heb ik veel goede verhalen over gehoord. Er zitten geen leds in, maar denk dat door de CCFL's toch wel een leuk effectje ontstaat.

Mochten mensen nog andere tips hebben, uiteraard, spui!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi hoi
ik heb zelf de H70 en de originele fans heb ik vervangen
heb ze vervangen door deze:
pricewatch: Scythe Gentle Typhoon D1225C12B5AP-15 (1850 rpm) , 120mm
deze koelen zeer goed en zijn heel en heel erg stil, en dat op volgas, 1850 rpm
zijn een tikje duurder maar haal er goede resultaten mee

H70 onder prime95 , cpu X4-955BE op 4,08Ghz, niet warmer dan 61 graden geweest
vind dit zelf een heel nette temp hiervoor maar wil niet zeggen dat de jouwe hetzelfde doet

Is wel dat deze fans van goede kwaliteit zijn en mss belangrijk, zeer stil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Thanks Alienhunter,

Deze had ik gezien inderdaad, en ook veel goede verhalen over gehoord. Echter ga ik wel voor de NoiseBlockers. Deze ga ik vanavond bestellen. Zien er goed uit, presteren prima, heerlijk stil, en niet saai. Voldoen prima dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 12:36
Neem anders de vorige generatie Gentle Typhoons, die hebben een zwarte case en grijze bladen. Oke, tis geen oranje of groen :) Maar ze zijn wel erg goed, zelf ook in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

de noiseblocker is een goede keuze :) ik zou het zelf niet anders gedaan hebben O-) :+

[ Voor 4% gewijzigd door Fordox op 07-12-2011 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 09:37
Die kast is gemaakt voor een 360 rad hè?! :-p

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Boefmans schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 19:43:
Die kast is gemaakt voor een 360 rad hè?! :-p
daar heb je denk ik geen prefab setjes van. en custom waterkoeling is ook zon schot in je portemonnee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 12:36
Dat past inderdaad aan de bovenkant, zo heb ik het zelf ook gedaan.
Maar inderaad is flink wat duurder als een H100 kopen, en als je niet meer als enkel je CPU wilt koelen en geen monster OC plannen hebt, zal het allemaal wel loslopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Wannial schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 22:57:
Dat past inderdaad aan de bovenkant, zo heb ik het zelf ook gedaan.
Maar inderaad is flink wat duurder als een H100 kopen, en als je niet meer als enkel je CPU wilt koelen en geen monster OC plannen hebt, zal het allemaal wel loslopen :)
Agree, gisteren 4x NoiseBlocker 120mm binnengekregen voor het rad. Custom waterkoeling is eerst nog niet aan de orde. Wil wel een 24/7 OC draaien, dus zo uberhoog wordt dat niet.

Echter was nog de vraag, straks op de H100, moeten alle koelers blazen richting het rad? Of 2 naar het rad, en 2 die het verder naar buiten stuwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zowiezo op push-pull ... langst beide kanten richting je rad blazen heeft weinig zin ^^

Dus 2 naar je rad en 2 die het nog verder naar buiten stuwen zoals jij zegt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

je zet je rad vast op de bovenkant van de kast, dus zuig lucht aanvanuit de kast naar buiten.
hoe bevallen de noiseblockers? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Fordox schreef op zondag 11 december 2011 @ 18:30:
je zet je rad vast op de bovenkant van de kast, dus zuig lucht aanvanuit de kast naar buiten.
hoe bevallen de noiseblockers? :)
Ze zitten nog netjes in de verpakking. De webshops schieten nog niet echt op. De processor (3930) staat nog steeds op 10+ dagen, maar er is verteld dat ie 16e/19e binnenkomt. En m'n moederbord is na dagen w8en van 1-5 dagen levertijd veranderd naar 1-3. Dus ik verwacht dat die order binnenkort binnenkomt. Daarin zit:

Moederbord,H100, Obsidian 800D, usb3 stick en bluray brander.

Dus de Koelers moeten als volgt: Koeler -> Rad -> Koeler -> Kast -> buiten de kast. Is het niet verstandiger om verse lucht aante zuigen naar de H100??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

NeFoRcE schreef op zondag 11 december 2011 @ 18:39:
[...]

Ze zitten nog netjes in de verpakking. De webshops schieten nog niet echt op. De processor (3930) staat nog steeds op 10+ dagen, maar er is verteld dat ie 16e/19e binnenkomt. En m'n moederbord is na dagen w8en van 1-5 dagen levertijd veranderd naar 1-3. Dus ik verwacht dat die order binnenkort binnenkomt. Daarin zit:

Moederbord,H100, Obsidian 800D, usb3 stick en bluray brander.

Dus de Koelers moeten als volgt: Koeler -> Rad -> Koeler -> Kast -> buiten de kast. Is het niet verstandiger om verse lucht aante zuigen naar de H100??
jup zo is het goed.
alleen als je de rad op een intakeplek doet (zoals onder voor) dan mag je koude lucht aanzuigen en in de kast blazen door de rad. anders krijgen andere componenten, zoals de gpu en mobo, niet goed lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yur400
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 08:52
Een radiator, zoals je H100, heeft een redelijk hoge dichtheid en daarom veel weerstand. Als een ventilator weinig druk genereert, blaast het tegen je koelblok aan en niet er doorheen. En dan maakt het niet meer uit hoe hard het blaast.
Je XL2's genereren een lage druk (static pressure). Het is een goede casefan, maar minder geschikt voor een koelblok of radiator.
Nu je nog kunt ruilen, zou ik naar andere ventilatoren kijken.
Als je iets met kleuren wilt: blauw

edit:
Kijk hier voor nog meer informatie.

[ Voor 8% gewijzigd door yur400 op 12-12-2011 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
yur400 schreef op maandag 12 december 2011 @ 10:33:
Een radiator, zoals je H100, heeft een redelijk hoge dichtheid en daarom veel weerstand. Als een ventilator weinig druk genereert, blaast het tegen je koelblok aan en niet er doorheen. En dan maakt het niet meer uit hoe hard het blaast.
Je XL2's genereren een lage druk (static pressure). Het is een goede casefan, maar minder geschikt voor een koelblok of radiator.
Nu je nog kunt ruilen, zou ik naar andere ventilatoren kijken.
Als je iets met kleuren wilt: blauw

edit:
Kijk hier voor nog meer informatie.
Ik dacht juist ergens te lezen dat je juist deze moet gebruiken ivm static pressure. Ik kijk eerst nog wel even aan hoe ze presteren zodra de set er is. Mocht het inderdaad te warm zijn, of na langdurig gebruik dat ze het niet trekken, dan bestel ik wel anderen. Dan gebruik ik deze wel als casefans ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yur400
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 08:52
Hier kun je zien dat de static pressure van een XL2 rond de 1 zit, waar die van de Gelid bijna 2 en een Gentle Typhoon 1850 versie bijna 2,5 is.
Dat scheelt :)
De Gelid fans zijn minder stil, maar er wordt een mini-fancontroler meegeleverd. Als je een Gigabyte moederbord hebt, is het al helemaal geen probleem. Die kunnen ook 3-pins aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals eerder al aangegeven had ik voor de Gentle typhoons gegaan, meer druk en dus meer koeling.
Je mag alles wat online is gekocht ruilen enof terugsturen binnen 7 dagen dus wist ik het wel nu na alle info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Hmm, that's a little bit FU.

Ik heb de kast thuis gekregen vandaag. Ik ga vanavond kijken waar ik eventueel de koelers die ik nu thuis heb (NoiseBlockers), kan plaatsen in de kast. Dan bestel ik los nog wel 4 Gelids.

Aangezien ik toch verzendkosten moet betalen om 'm terug te sturen, kan ik net zo goed de NB in de kast bouwen, en nog 4 Gelids voor de H100. Als ik dan 2 NB overhoudt, kan ik die wel weer verpatsen.

Mochten de NB niet passen, dan stuur ik ze wel gewoon terug.

Zal die static pressure zoveel schelen qua temp dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke graad minder is meegenomen met OCen.
Duurdere fans wil niet altijd alles zeggen ivm druk en luchtverplaatsing, uitzonderingen daar gelaten.
Test er een paar uit en vergelijk, je hebt gewoon 7 dagen omruil garantie dus, testen en je weet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 14:44:
Elke graad minder is meegenomen met OCen.
Duurdere fans wil niet altijd alles zeggen ivm druk en luchtverplaatsing, uitzonderingen daar gelaten.
Test er een paar uit en vergelijk, je hebt gewoon 7 dagen omruil garantie dus, testen en je weet het.
Probleem is, dat mijn processor pas rond begin januari geleverd kan worden. Redelijk vervelend dus. Ik wil een 24/7 OC draaien. Dus als de cpu een redelijke temp heeft, dan zullen deze fans wel voldoen. Geen Extreme OC iig.

En mochten deze fans het niet trekken, dan bestel ik 4 van die anderen. Ben allang blij dat mijn systeemkast een stuk stiller wordt dan dat ie nu is. Herriebak! haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn H50 en H70 draaien in een CM Scout Enforcer met 4 x Gentle Typhoons, 2 x front, 2 x top en beiden koelers met een push-pull set-up, ook met 2 x Gentle Typhoons erop.
Alle fans zijn 1850 rpm en ik hoor mijn systemen in zijn geheel niet meer, moest in het begin zelfs checken of alles werkte, zo stil is het nu geworden.
enigste wat ik met een benchmark hoor zijn de 2 fans van mijn MSI GTX 560 TI kaarten, meer niet.
Wens je succes met al je testing van je set-up en ben benieuwd naar je resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:00:
Ik heb mijn H50 en H70 draaien in een CM Scout Enforcer met 4 x Gentle Typhoons, 2 x front, 2 x top en beiden koelers met een push-pull set-up, ook met 2 x Gentle Typhoons erop.
Alle fans zijn 1850 rpm en ik hoor mijn systemen in zijn geheel niet meer, moest in het begin zelfs checken of alles werkte, zo stil is het nu geworden.
enigste wat ik met een benchmark hoor zijn de 2 fans van mijn MSI GTX 560 TI kaarten, meer niet.
Wens je succes met al je testing van je set-up en ben benieuwd naar je resultaten.
Klinkt goed! Graka's maken inderdaad vaak herrie. Maar ik draai altijd wel muziek, of een game, dus zo'n enorm issue is dat niet. Maar tijdens film kijken, en dan is er een zacht stuk, dan is het wel redelijk vervelend dat je continu een lage brom hoort. Ik laat zeker even weten hoe m'n systeem presteert/klinkt/etc!

Na mijn werk, eerst order 1/2 uitpakken! (kast, moederbord, h100, blu-ray, usb3.0 stick).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En, al resultaten bekend van je systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Moederbord, blu-ray, waterkoeling, en satakabels e.d. ingebouwd. Wachten is helaas nog op de processor en fancontroller.. Mail gekregen van Azerty dat ie verwacht wordt op 04-01-2012. Like wtf:| Erg balen dus!

Maar de kast is een genot voor 't oog! moederbord is huge en heavy!

Bij m'n nieuwe inventaris kun je zien wat er in komt allemaal.
Hier dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

ik zie eigenlijk het probleem niet gezien het in push pull staat.
doordat het in push pull staat, lijkt het me dat de static pressure niet veel meer uit maakt omdat de lucht er doorheen word gedrukt en dan weer getrokken.
het verschil lijkt me max een gaardje of 3 (zal me niets verbazen als het geen verschil maakt). op mijn koelblok heb ik ook die noiseblocker gezet (éénmaal) en ik had eerst 2 2800 rpm fans eraan hangen. hij koelde minder snel af, maar max temp bleef hetzelfde. ik wilde er nog wel een tweede bij.

je inventaris ziet er leuk uit :) alleen mis ik nog een gpu...

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Fordox schreef op woensdag 14 december 2011 @ 23:35:
ik zie eigenlijk het probleem niet gezien het in push pull staat.
doordat het in push pull staat, lijkt het me dat de static pressure niet veel meer uit maakt omdat de lucht er doorheen word gedrukt en dan weer getrokken.
het verschil lijkt me max een gaardje of 3 (zal me niets verbazen als het geen verschil maakt). op mijn koelblok heb ik ook die noiseblocker gezet (éénmaal) en ik had eerst 2 2800 rpm fans eraan hangen. hij koelde minder snel af, maar max temp bleef hetzelfde. ik wilde er nog wel een tweede bij.

je inventaris ziet er leuk uit :) alleen mis ik nog een gpu...
Inderdaad, ik kan me niet voorstellen dat het zo veel verschil uit maakt. En zoals je zal zei, push pull ja. Lucht wordt er gewoon doorheen getrokken.

En qua gpu, klopt. Ik wacht op de 7000 series van AMD. Momenteel gebruik ik m'n 450GTS. Hoop dat die een beetje beter leverbaar worden dan de 3930K cpu.

• Fordox

Fordox

00101010

Amd kan zijn beste processor onu ook nog moeilijk leveren... Ik hoop dat de ati tak het beter voor mekaar heeft. Ik wil graag een 7870 in mijn kast willen hangen. Ookal is de levering van deze kaart wss een maand later dan de introductie van de 7000 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ik ben ook van plan de H100 aan te schaffen maar lees in dit topic dus dat ik de stock fans beter kan vervangen door pricewatch: Gelid Solutions WING 12 UV Blue, 120mm ?

Omdat deze stil zijn en beter koelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Grudgie schreef op zondag 18 december 2011 @ 12:45:
Ik ben ook van plan de H100 aan te schaffen maar lees in dit topic dus dat ik de stock fans beter kan vervangen door pricewatch: Gelid Solutions WING 12 UV Blue, 120mm ?

Omdat deze stil zijn en beter koelen?
Ik heb de fans ook vervangen. Wellis waar voor NoiseBlockers, wat achteraf misschien niet zo'n goede keuze was geweest. Maar ik zal wel zien aan de koelprestaties of ik ze nog ga vervangen of niet. Stil zijn ze in ieder geval zeker! (kan pas de koeling testen als de processor er is, rond 4 jan).

Die Gelid is inderdaad een goede keus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Oke, want had online youtube review gezien van de H100 en als die fans op max. draaien dan hoor je die stock fans wel erg :S. Wil namelijk zelf ook gaan OC'en met de H100 en dan is het wel handig als ik de fans op max. kan draaien zonder dat ze luidruchtig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Grudgie schreef op zondag 18 december 2011 @ 12:52:
Oke, want had online youtube review gezien van de H100 en als die fans op max. draaien dan hoor je die stock fans wel erg :S. Wil namelijk zelf ook gaan OC'en met de H100 en dan is het wel handig als ik de fans op max. kan draaien zonder dat ze luidruchtig zijn.
Die stockfans zitten hier nog netjes in het doosje. Heb nu 7 fans in de kast hangen (komen nog 1 of 2 bij), en ik hoor de kast nu al amper! (even getest door prik aan te sluiten van mijn huidige pc). En die NoiseBlockers hoor je inderdaad niet. Wordt een genot voor het oor straks!

Enige wat wss herrie gaat maken, zijn al die hdd's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

NeFoRcE schreef op zondag 18 december 2011 @ 13:10:
[...]

Die stockfans zitten hier nog netjes in het doosje. Heb nu 7 fans in de kast hangen (komen nog 1 of 2 bij), en ik hoor de kast nu al amper! (even getest door prik aan te sluiten van mijn huidige pc). En die NoiseBlockers hoor je inderdaad niet. Wordt een genot voor het oor straks!

Enige wat wss herrie gaat maken, zijn al die hdd's...
Maakt me sowieso niet uit als je je pc een beetje hoort, dat heb ik nu ook heel lichtjes. Iig niet dat het zo hard staat dat het enorm storend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Welke fans kan ik nu beste nemen voor de H100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Die Gelids zijn wel de beste keus; leds (voor als je dat leuk vind ;-))
Koelen extreem goed (static pressure van 2,5 dacht ik, en die ik heb 1).

Dus ik zou echt voor die Gelids gaan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Ah oke :) en als ze op volle toeren draaien hoor je ze niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Grudgie schreef op maandag 19 december 2011 @ 19:22:
Ah oke :) en als ze op volle toeren draaien hoor je ze niet?
Ga ik niet van uit nee:) Je harde schijven maken meer herrie i guess ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

die gelids hebben ook niet alteveel airflow. 'maar' 38 cf/m.
ik zou er iig liever 1 willen van minstens 52 cf/m of 90 m3/h.

maar ik weet niet of dit de static pressure omlaag haalt ookal heb ik toch het idee dat het in push pull niet veel uitmaakt...
na een beetje verder pricewatchen kwam ik uit op dezen:
pricewatch: Akasa Apache 12cm Zwart, 120mm 2.64 air pressure
en
pricewatch: Gelid Solutions WING 12 PL (blue), 120mm 2.66 air pressure.
air flow zit ook lekker :)

[ Voor 44% gewijzigd door Fordox op 19-12-2011 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Ik ga voor deze pricewatch: Gelid Solutions WING 12 PL (blue), 120mm 2.66 air pressure.

Zit als ik het niet mis heb een LED in, vind ik wel leuk :)

Zou ik deze fans ook gewoon in mijn kast kunnen doen? Heb een Carbide 500R behuizing en heb aan frontpanel 2 fans en die zou ik opzich ook wel willen vervangen voor deze dan.

[ Voor 50% gewijzigd door Grudgie op 19-12-2011 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

veel plezier ermee :)
kunnen we de temps een beetje vergelijken met die van neforce, en kijken of static pressure echt veel uitmaakt.

onder welke processor gebruik je hem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Onder een 1055T.

Zo besteld. Ben benieuwd hoe de fans het doen, als ze heel erg goed doen ga ik de fans vervangen in mn kast en nog paar in mn kast doen :)

[ Voor 81% gewijzigd door Grudgie op 19-12-2011 22:19 ]

Pagina: 1