Keuzegids: studie wiskunde best gewaardeerd

Pagina: 1
Acties:

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
nieuws: Keuzegids: studie wiskunde best gewaardeerd

Nu zal je mij niet snel over nieuwswaarde horen beginnen, maar wat doet dit op de FP van t.net? Dit heeft toch nauwelijks iets met IT of electronica etc te maken?

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 02-12-2011 17:17 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-02 14:51
wildhagen schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 17:16:
nieuws: Keuzegids: studie wiskunde best gewaardeerd

Nu zal je mij niet snel over nieuwswaarde horen beginnen, maar wat doet dit op de FP van t.net? Dit heeft toch nauwelijks iets met IT of electronica etc te maken?
Wel met onderwijs. :) En dat is ook een van onze onderwerpen.

Ik ben helemaal geen stagiair

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:41
Ook andere technische opleidingen als natuurkunde en scheikunde eindigen relatief hoog, met een score van respectievelijk 71 en 67.
Gaat her hier om de natuurkunde of technische natuurkunde opleiding (en het zelfde voor scheikunde uiteraard)? Is naar mijn mening nogal verwarrend nu.

• Joost
hostname schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 17:43:
[...]

Gaat her hier om de natuurkunde of technische natuurkunde opleiding (en het zelfde voor scheikunde uiteraard)? Is naar mijn mening nogal verwarrend nu.
Wordt helaas niet gedifferentieerd in het onderzoek...

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Joost schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 17:26:
[...]

Wel met onderwijs. :) En dat is ook een van onze onderwerpen.
Gaan we ook exame-nieuws, en CITO-toetsen nieuws e.d. krijgen dan??? Mag toch hopen van niet.

Ey!! Macarena \o/

• Joost
RaZ schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 17:56:
[...]

Gaan we ook exame-nieuws, en CITO-toetsen nieuws e.d. krijgen dan??? Mag toch hopen van niet.
Nee.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Maar dat is toch ook onderwijs, en dus één van jullie ontwerpen?

En het heeft nog raakvlakken met techniek ook: er bestaan immers ook examens voor technische vakken, en CITO kan aanraden dat je een technische studie moet gaat doen.

Waarom dan toch zo selectief?

Virussen? Scan ze hier!

• Joost
wildhagen schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 18:03:
Maar dat is toch ook onderwijs, en dus één van jullie ontwerpen?

En het heeft nog raakvlakken met techniek ook: er bestaan immers ook examens voor technische vakken, en CITO kan aanraden dat je een technische studie moet gaat doen.

Waarom dan toch zo selectief?
Omdat het niet zo zwart/wit is. We schrijven over telefoons, maar vinden niet alle telefoons nieuws. We schrijven over beveiligingsproblemen, maar vinden sql-injectie #193890 bij site X met 300 gebruikers geen nieuws.

Verwijderd

Een ander topic, maar zelfde artikel: deze zin viel mij nogal op.
Dat is opvallend, want de TU Delft staat bekend als een goede universiteit
Staat bekend als een goede universiteit? Ik heb nooit een rating gezien, maar waar komt dit vandaan? Bij wie staat het bekend als een goede universiteit? Op welk onderzoek is dat gebaseerd? Ik wil het best geloven, maar zoals het er nu staat is het niet bepaald onderbouwd. :)

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 08:49
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 22:13:
Een ander topic, maar zelfde artikel: deze zin viel mij nogal op.

[...]

Staat bekend als een goede universiteit? Ik heb nooit een rating gezien, maar waar komt dit vandaan? Bij wie staat het bekend als een goede universiteit? Op welk onderzoek is dat gebaseerd? Ik wil het best geloven, maar zoals het er nu staat is het niet bepaald onderbouwd. :)
Nouja onder andere hier staat hij op plek 18 van alle Universiteiten ter wereld in de categorie Engineering & IT.

~ Mijn prog blog!

Pagina: 1