Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmcmist
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-09 13:47
Geachte Tweakers,

Ik heb me veel proberen te verdiepen hierin, alleen als ''niet hardware guru'' kom ik om in de info en mogelijkheden.
Daarom zou ik het te gek vinden als iemand die er wel veel vanaf weet mij zou kunnen helpen!

Mijn vraag is dan ook, Zal het volgende optimaal met elkaar overweg kunnen? :

-Asrock P67 Extreme4 Gen3
pricewatch: Asrock P67 Extreme4 Gen3

-Patriot Viper Xtreme
pricewatch: Patriot Viper Xtreme PXQ316G1866ELQK

-Intel Core i5 2500 Boxed
pricewatch: Intel Core i5 2500 Boxed

B.v.d. mensen !!!
groet,

Armand V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

In de hardware specs staan geen benen, pootjes, of andere manier die zou kunnen zorgen voor een lopende beweging, dus sorry... ik denk dat hij niet gaat lopen...

Maar alle gekheid aan de kant, normaal is het niet de bedoeling dat dit soort topics worden gemaakt voor simpele vragen zoals, "werkt dit samen?".
Samenwerking van componenten is vaak makkelijk zelf te controleren, een moederbord fabrikant heeft altijd een QVL/supported Memory lijst en een Supported CPU lijst.

In deze lijsten staan CPU en RAM modules die door hun zijn getest en goed zijn bevonden met het desbetreffende moederbord. Andere RAM modules zullen vaak ook gewoon werken, maar van de modules in de lijst, is de comptabiliteit vastgesteld.

Edit:
Om je op weg te helpen:
CPU Support list
Memory support list

[ Voor 25% gewijzigd door Swordlord op 02-12-2011 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmcmist
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-09 13:47
Ok dank!

Ik heb er al tussen gekeken, maar inderdaad omdat uiteraard niet alles in de lijst staat vroeg ik dit me af.

Het gaat mij voornamelijk erom dat de i5 niet gaat botsen met het geheugen (1333 en 1866).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als iets niet in de lijst staat betekent het dat het niet werkend getest is. Je kunt dus niet op voorhand weten wat er gaat gebeuren. Het is dus veiliger om specifiek dingen te kiezen die wel op de lijsten staan, of als er gewoon niets werkends te vinden is, een ander bord te kiezen waar wel genoeg compatible onderdelen voor te vinden zijn.

Overigens is het ook de moeite om je eens in de specs van de CPU te verdiepen, dit geheugen is ver buiten spec voor de deze CPU. Het gaat wel werken, maar je moet fors gaan overclocken om de meerwaarde ervan te benutten. En als je al zoveel moeite hebt met compatible spullen uitzoeken zou ik dat niet direct aanraden. De specificaties van de i5-2500 vragen slechts om DDR3-1333 (PC3-10600).

Maar goed, de info die je hier vraagt staat voor een flink deel in de FAQ van dit subforum, en verder verwijs ik je naar de Best Buy Guides in Complete Systemen & Laptops voor tips over hoe een systeem samen te stellen.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.