Na opstarten geen netwerkverbinding, na reboot wel.

Pagina: 1
Acties:

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-02 15:18
Titel zegt alles. PC met Vista 64-bit heeft na een koude start nooit netwerkverbinding (bedraad) met het Ziggo Ubee modem. Na opnieuw opstarten altijd weer wel. Niet ernstig maar wel erg vervelend.

Veel topics doorgezocht met soortgelijke (meestal draadloze) problemen. Het volgende al gedaan:
  • Het 'herstellen' van de netwerkverbinding. Werkt niet.
  • Netwerkkaart laatste driver.
  • Windows up to date.
  • Statisch IP-adres.
  • DHCP leasetijd verlengen.
Als ik na koude start geen netwerkverbinding heb, dan staat er in ipconfig ook helemaal niets. Volgens mij staat er 'geen netwerkadapters', maar dat weet ik niet zeker. Na opnieuw opstarten komt er netjes een ip-adres etc. te staan.

Logische conclusie is tot zover dat de netwerkkaart (onboard) niet herkent wordt na normaal opstarten. Maar waarom? Deinstalleren, herinstalleren en updaten heeft geen zin. Als ik wel netwerkverbinding heb draait het perfect.

Iemand een idee?

• er1c
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-08-2024
Voordat we je kunnen helpen zou het wel fijn zijn als je uitzoekt wat er echt staat in ipconfig na opstarten als je geen netwerk verbinding hebt. Inderdaad "geen netwerk adapters"?

Kijk dan ook eens in aparaatbeheer wat de status is van de netwerk adapter. Is deze er niet? Of uitgeschakeld? Het lijkt me een hardware probleem te zijn, vooral als het na opnieuw opstarten wel goed werkt.

Kun je het eens proberen met een PCIe netwerk kaart? Kost maar een paar tientjes. Ik kan een Intel kaart wel aanbevelen.

• LieveNiels
De netwerkadapter is gewoon verdwenen bij apparaatbeheer en even later na een reboot is hij weer terug.

Nieuwe hardware aanschaffen is de laatste optie natuurlijk, ik wil gewoon weten of dit niet zo op te lossen valt.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:28

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

LieveNiels schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:14:
De netwerkadapter is gewoon verdwenen bij apparaatbeheer en even later na een reboot is hij weer terug.

Nieuwe hardware aanschaffen is de laatste optie natuurlijk, ik wil gewoon weten of dit niet zo op te lossen valt.
En als je, terwijl de NIC 'verdwenen' is, zoekt naar nieuwe hardware? Vindt 'ie 'm dan wel?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• LieveNiels
Ga ik even proberen.

• LieveNiels
Helaas. Geen nieuwe hardware gevonden.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:28

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

LieveNiels schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:24:
Helaas. Geen nieuwe hardware gevonden.
Ik vermoed dat je onboard NIC niet helemaal lekker is. Helpt het om een beetje met de stekker te bewegen? Want dan zou het kunnen dat 'ie wat losjes zit.

Het wordt hier trouwens niet echt gewaardeerd om 2 posts achter elkaar te plaatsen, je kunt beter de edit-knop gebruiken :)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• LieveNiels
Die stekkers zitten zowel op het modem als de NIC goed vastgeklikt zonder echte speling. De kabel is niet het probleem.

Had inderdaad even moeten editten.

• BlueLed
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-01 12:47
Wat een frustrerend probleem, maar nou kan je ook niet zo snel op samp, of kan die naam mij daar niet vaag aan herinneren?
Ontopic: Is het een ethernet-insteekkaart? Lees nu van niet...
En om Windows er nu voor opnieuw te installeren... want het is duidelijk een software-issue...

[ Voor 27% gewijzigd door BlueLed op 05-12-2011 11:53 ]

• LieveNiels
Klein frustrerend probleem. Ik heb er hier ooit bij een andere pc Windows opnieuw voor geinstalleerd. Vervolgens was het probleem weg. Dat doet mij dus vermoeden dat dit inderdaad niet een hardwarematig probleem is.

Serieus? Je herkent mijn naam van SA:MP? Da's lang geleden. :D

• BlueLed
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-01 12:47
Met drivers gaan lopen knoeien is dan ook riskant en dan is het probleem nog lastig te ontdekken. Heel misschien heb je ooit een back-up image gemaakt die je is terug kunt zetten om te kijken of dat het probleem verhelpt. Want dit is van de een op de andere dag de kop op komen steken neem ik aan?

Ja, best wel erg eigenlijk, maar is idd lang geleden :p Was wel keigaaf! :)

[ Voor 4% gewijzigd door BlueLed op 05-12-2011 12:42 ]

Pagina: 1