Gouden steeksleutel - Beste game-uitgever

Pagina: 1
Acties:

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-02 13:22
Gisteren zijn de uitslagen van de gouden steeksleutel bekend gemaakt, en daar heb ik toch met enige verbazing kennis genomen van de lijst van beste game-uitgevers. EA stond bovenaan, dat vond ik al verrassend, niet negatief bedoeld, maar wel opvallend, maar waar mijn vraag eigenlijk over gaat zijn de beweegredenen om Activision en Blizzard apart op te nemen in de lijst.

Activision-Blizzard is voor zover ik weet als uitgever slechts één bedrijf, niet twee aparte bedrijven, dus het is heel vreemd dat dit gesplitst is. Als argumentatie zie ik van mede-tweakers dat Activision wordt gezien als het kwade of zoiets en dat ze dan niet op blizzard willen/kunnen stemmen als Activision erbij zit. Echter is dat dan in mijn ogen dikke vette pech voor de fans van Blizzard, want het is gewoon één uitgever, niet twee aparte uitgevers.

Deze actie lijkt in mijn ogen, en ik denk dat meerdere mensen er zo over denken, als een ontzettende knieval naar de fanboys van Blizzard. Of er moet een andere reden achter zitten, die ik dan graag willen horen.

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

PromoX

Flying solo

Volgens Wikipedia: List of video game publishers zijn Activision en Blizzard onderdeel van Activision-Blizzard, maar brengen ze los van elkaar games uit. Zo is Activision de uitgever van Call of Duty en Blizzard van WoW. Ik kan me voorstellen dat dit de reden is geweest om ze beide op te nemen in de lijst.

Het is ook in lijn met het op de lijst staan van Bethesda dat onderdeel is van ZeniMax, maar ook zelf games uitgeeft.

And I'm the only one and I walk alone.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

PromoX schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:23:
Volgens Wikipedia: List of video game publishers zijn Activision en Blizzard onderdeel van Activision-Blizzard, maar brengen ze los van elkaar games uit. Zo is Activision de uitgever van Call of Duty en Blizzard van WoW. Ik kan me voorstellen dat dit de reden is geweest om ze beide op te nemen in de lijst.

Het is ook in lijn met het op de lijst staan van Bethesda dat onderdeel is van ZeniMax, maar ook zelf games uitgeeft.
Activision-Blizzard is de uitgever van WoW, niet Blizzard afzonderlijk. Volgens mij is alleen de originele game door Blizzard afzonderlijk uitgegeven.

[ Voor 5% gewijzigd door NMe op 02-12-2011 15:27 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

PromoX

Flying solo

NMe schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:25:
[...]

Activision-Blizzard is de uitgever van WoW, niet Blizzard afzonderlijk.
Ik ben even uitgegaan van wat er op Wikipedia: World of Warcraft: Cataclysm staat. Ook op Mobygames wordt als uitgever Blizzard genoemd, dus ik neem aan dat dat dan toch wel klopt.

And I'm the only one and I walk alone.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-02 22:16
Gouden Steeksleutel -> GR

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik heb niets te maken met de organisatie van de steeksleutels, maar op persoonlijke titel ben ik het wel eens met PromoX:
Activision Blizzard is the umbrella organization over Activision and Blizzard Entertainment, providing corporate shared services, such as Legal, HR, Finance, IT, Accounting, Facilities and Sales.
De business van het games uitgeven gebeurt dus bij dochterondernemingen Activision en Blizzard, die toch echt wel van elkaar verschillen.

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-02 11:11

Tweakjur

Redacteur
De oorspronkelijke reden om het apart te doen ken ik niet, maar er valt wel wat voor te zeggen. Iemand wijst al op Zenimax/Bethesda, hetgeen een aardig voorbeeld is. In diezelfde categorie heb je ook Rockstar en 2K Games, die in feite beide onder Take-Two Interactive vallen, maar in het algemeen afzonderlijk behandeld worden. Als we schrijven dat bedrijf X game Y heeft aangekondigd, dan schrijven we voor bedrijf X 'Rockstar' en niet 'Take-Two'.

Heel strict genomen moet je constateren dat Activision, Blizzard, Bethesda, Rockstar en 2K feitelijk niet meer dan labels zijn. In de praktijk worden die labels echter gezien als de uitgever, en het moederbedrijf erboven is alleen wat het financiële verhaal betreft de uitgever.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Pagina: 1