Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PHP] Probleem fallback isset functie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• meneer william
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-11-2024
Beste Tweakers,

Kortgeleden ben ik begonnen mij te verdiepen in PHP. nu heb ik een klein simpel scriptje gemaakt maar ik kom ergens niet uit.

Wat voor scripje:

In een form maak ik,
  • invul veld voor naam
  • 3 radio buttons met talen
  • een verzend knop met post actie
Vervolgens als je een taal kiest en je naam invult zegt hij hallo (ingevuldenaam) in de taal die je koos:

Engels gekozen jan ingevult

Good morning jan enz.

Nou werkt dat allemaal wel !wat is dan je probleem omg rolfl lol! :? 8)7 |:( :P :P

Mijn probleem is dat ik een failback wil maken voor als er iets niet ingevuld is. Voor de radio buttons werkt het maar voor het invulveld niet. Hoe kan dit?

Dit is mijn script:

PHP: phpverwerker.php
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
<?php
if(isset($_POST["naam"]))
  {
    if($_POST["taal"]=="N")
    {
      echo "goedendag " . $_POST["naam"];
    }
    else if($_POST["taal"]=="E")
    {
      echo "good moning " . $_POST["naam"];
    }
    else if($_POST["taal"]=="S")
    {
      echo "in het spaans " . $_POST["naam"];
    }
    else
    {
      echo "geen radio";
    }
  }
else
  {
    echo "niet ingevuld je naam ik weet dat klink onlogies";
  }

?>

Zo als je ziet laat ik kijken met isset of het is ingevuld zo ja dan riedelt hij verder zo niet moet hij else uitvoeren dit doet hij echter niet !? :? :? :? :?

Dit is mijn html form

HTML: eerste fc actie.php
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<body>
<h3>test fomulier</h3>

<form action="phpverwerker.php" method="post">
UW Naam <input type="text" name="naam">
<p>
<input type="hidden" name="taal" value="false">
kies een taaltje,
<input type="radio" name="taal" value="N"> Nederlands
<input type="radio" name="taal" value="E"> Engels
<input type="radio" name="taal" value="S"> Spaans
<p>
<input type="submit" value="versturen">
</form>

</body>

Met hoop op een nuttig antwoord. :9 _/-\o_

Bij voorbaat dank. _/-\o_

sirwilliam

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:09
Het werkt niet omdat checkboxes/ radiobuttons anders werken dan invulvelden. Als je een invulveld leeg laat, komt er een lege string in je $_POST te staan. De zult dus op zoek moeten naar een functie om daarop te controleren. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Jaap-Jan op 02-12-2011 15:00 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• meneer william
?? daarvoor gebruikt men toch isset?? anders zou ik het formulier gewoon omkeren en controleren of "naam" gelijk is aan " " en dan else gebruiken om de echte opdracht uit te voeren. maar dat is een omweg??!! er zal toch wel een functie zijn om dit te doen of niet!?

sirwilliam

• Jaap-Jan
Zoek maar eens op php.net, een site met uitstekende documentatie over PHP, wat isset() doet. Je zult er dan ook vrij snel achter komen wat je wel moet hebben. ;)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• meneer william
haha jij bent van de kijk hier en je zal zelf moeten zoeken das goed voor je geeft niet hoor ik heb trouwens al het een en ander lopen opzoeken zoals hier: http://php.net/manual/en/function.empty.php en hier: http://php.net/manual/en/reserved.variables.post.php en hier: http://php.net/manual/en/function.isset.php

en mijn conclusie was dat isset het zou moeten doen maar ik gooi mijn code wel om want als ik empty gebruik moet dat alsnog omdat dat het tegenovergestelde zou zijn van isset. maar dan zou je denken dat dat nu toch ook werkt?

maar goed als ik het zelf moet ontdekken ga ik wel ff tweaken en zoeken.

sirwilliam

• DrFlash
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-11 19:07
meneer william schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:03:
?? daarvoor gebruikt men toch isset?? anders zou ik het formulier gewoon omkeren en controleren of "naam" gelijk is aan " " en dan else gebruiken om de echte opdracht uit te voeren. maar dat is een omweg??!! er zal toch wel een functie zijn om dit te doen of niet!?
isset controleerd of een variabele bestaat. een variabele kan leeg zijn ondanks dat hij bestaat. de controle zou dus kunnen zijn:

if (isset($_POST['var']) && $_POST['var'] <> '')) {

hier controleerd hij dus eerst of de var bestaat, en zo ja. controleerd hij ook of de string niet leeg is. de '' = 2x enkele quote.

*edit. een formulier stuurt dus sowieso de variabele met de naam van het veld door. dus hij is altijd "gezet"

[ Voor 7% gewijzigd door DrFlash op 02-12-2011 15:15 ]

Wowhead profiel

• Jaap-Jan
meneer william schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:14:
haha jij bent van de kijk hier en je zal zelf moeten zoeken das goed voor je geeft niet hoor ik heb trouwens al het een en ander lopen opzoeken zoals hier: http://php.net/manual/en/function.empty.php en hier: http://php.net/manual/en/reserved.variables.post.php en hier: http://php.net/manual/en/function.isset.php
Als je had aangegeven wat je problemen waren met empty(), dan had ik niet voor schoolmeester hoeven spelen. :+ Ik ben van
quote: Terry Pratchett
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
Of zoiets. :P

En empty() doet ongeveer hetzelfde als isset(), met als extra dat empty() ook controleert of de variabele geen lege string is. Je moet alleen opletten als de variabele geen string is: 0, 0.0, en FALSE worden ook gezien als empty
DrFlash schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:14:
[...]

isset controleerd of een variabele bestaat. een variabele kan leeg zijn ondanks dat hij bestaat. de controle zou dus kunnen zijn:

Wat is er mis met:
PHP:
1
if(!empty($_POST['var']) {

• meneer william
DrFlash schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:14:
[...]

hier controleerd hij dus eerst of de var bestaat, en zo ja. controleerd hij ook of de string niet leeg is. de '' = 2x enkele quote.

*edit. een formulier stuurt dus sowieso de variabele met de naam van het veld door. dus hij is altijd "gezet"
yes dat werkt en dat was acurate en goede informatie bedankt voor de uitleg over de isset fucntie als ik een vrouw was zou ik je kussen O+ 8)7 . mijn script is nu zo:

PHP: phpverwerker.php
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
<?php
if (isset($_POST['naam']) && $_POST['naam'] <> '')
  {
    if($_POST["taal"]=="N")
    {
      echo "goedendag " . $_POST["naam"];
    }
    else if($_POST["taal"]=="E")
    {
      echo "good moning " . $_POST["naam"];
    }
    else if($_POST["taal"]=="S")
    {
      echo "in het spaans " . $_POST["naam"];
    }
    else
    {
      echo "geen radio";
    }
  }
else
  {
    echo "wtf";
  }

?>

sirwilliam

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar hoort mijn topic?
WEB >> PRG
meneer william schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:14:
haha jij bent van de kijk hier en je zal zelf moeten zoeken das goed voor je
"Hij" niet alleen, héél GoT ;) Zie onze Quickstart. En, inderdaad, vooral in de Devschuur geldt:
Give a man a fish and feed him for a day. Teach a man how to fish and feed him for a lifetime.
We verwachten hier dus ook dat je zelf een beetje debugged voordat je een topic opent: Debuggen: Hoe doe ik dat? ;)

[ Voor 83% gewijzigd door RobIII op 02-12-2011 16:11 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Nog even twee tips.

Pas altijd goed op dat je niet zomaar user input print. Het is verstandig altijd eerst die input te checken op vreemde code en tekens.

Verder vind ik het altijd handig om vertalingen op te slaan in een array() zodat aanpassingen en uitbreidingen later eenvoudiger zijn. Of in een database, maar dat is misschien wat overbodig voor kleine projectjes.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
$lang = $_POST['taal'];
$translations = array('greet' =>
    array(
        0   =>'Default',
        'N' =>'Hallo',
        'E' =>'Hello',
        'S' =>'¡Hola'
    )
);
if (array_key_exists($lang, $translations['greet'])) {
    print $translations['greet'][$lang];
}
else {
    print $translations['greet'][0];
}

---- edit ----
RobIII schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:48:
Niks "checken op vreemde code en tekens", gewoon juist escapen.
Je hebt helemaal gelijk, mijn bewoording was slecht - ik bedoelde uiteraard zorgen (door te escapen) dat zulke dingen niet zomaar geprint worden. :)

[ Voor 19% gewijzigd door OkkE op 02-12-2011 17:11 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
OkkE schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:22:
Nog even twee tips.

Pas altijd goed op dat je niet zomaar user input print. Het is verstandig altijd eerst die input te checken op vreemde code en tekens.
Niks "checken op vreemde code en tekens", gewoon juist escapen.

Er is niets mis met een naam als Rogér, Ŝìllåñpäø, J̭̥̲ͭ͊ͮ̊̓ā̉̎n̩̲̠͚͈͂ͪͥ̈́̎š͂̿̑ͫͣs̲̺̹̙̪͕̀̓ͅe͉̺̪̣̜̅̋n̘̳̖̺̭̣̜͒ of 'Bobby Tables' In een HTML context gebruik je daarvoor htmlentities/htmlspecialchars.
PHP:
1
2
3
4
$name = $_POST["naam"]);  //isset stuff etc. left out for brevity
echo 'blablabla ' . htmlentities($name);
//Or
echo 'blablabla ' . htmlspecialchars($name);

Note bene: In een Database context gebruik je daar natuurlijk weer andere functies (mysql_real_escape_string, pg_escape etc.) voor, net zoals je escaped voor een shell context, een url enzovoorts.

Voor "multiple choice" inputs (zoals, inderdaad, bijvoorbeeld radio-buttons, dropdowns etc.) gebruik je inderdaad een switch() met een default clause of een, IMHO wat (nodeloos) ingewikkeldere, methode die jij aanhaalt. En, ook mogelijk maar nog lastiger te lezen, de nested-if's van TS.

[ Voor 65% gewijzigd door RobIII op 02-12-2011 17:04 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11 16:19

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Ik doe meestal gewoon zo:

if ($_POST['naam'])

Lekker simpel, alleen als je 0 invult zegt ie ook dat je niks hebt ingevuld, maar daar kan ik niet zo mee zitten.

www.nintendocasemods.com

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Digital-DNA schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 17:07:
alleen als je 0 invult zegt ie ook dat je niks hebt ingevuld, maar daar kan ik niet zo mee zitten
Ja, of je gebruikt gewoon een geschikte functie/comparison operator :z

Waar je wél mee zou moeten zitten:
Notice: Undefined index: naam
Want dat is wat jou code produceert ;)

[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 02-12-2011 17:19 ]

Over mij

• Digital-DNA

Digital-DNA

Ach, lui he, works for me, uiteraard heb ik E_NOTICE errors uitstaan want ik heb heel vaak ongebonden variabelen :P.

even dit bovenaan je file zetten:
error_reporting(~E_NOTICE);

of in je php.ini instellen natuurlijk

[ Voor 31% gewijzigd door Digital-DNA op 02-12-2011 17:27 ]

www.nintendocasemods.com

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11 13:18

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het is failover of fallback. Niet failback. ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Waarom niet net zo goed meteen errors en warnings uitschakelen als je toch graag foutjes maakt? :{

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Digital-DNA schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 17:24:
Ach, lui he, works for me, uiteraard heb ik E_NOTICE errors uitstaan want ik heb heel vaak ongebonden variabelen :P.

even dit bovenaan je file zetten:
error_reporting(~E_NOTICE);

of in je php.ini instellen natuurlijk
Ga je mond spoelen. Wat een ongelofelijk slechte manier van programmeren. Ik hoop niet dat er iemand hier je advies opvolgt...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Digital-DNA

Digital-DNA

Echte errors en warnings krijg je nog gewoon door hoor, alleen die notices niet, nu is PHP überhaupt al niet de taal om 'netjes' mee te programmeren, maar goed. In een andere taal moet je eerst variabelen declareren, dat hoeft hier niet. Daarom zie ik het in PHP ook meer als een feature dat je ook kan verwijzen naar variabelen die niet bestaan.

Wat ik wel weet is dat als ik me druk zou moeten gaan maken om ongebonden variabelen ik daar een heleboel tijd en energie mee kwijt zou zijn terwijl het wel prima werkt anders. Ik mis de argumenten waarom het zo 'ongeloofelijk slecht' zou zijn, het kan, het werkt en het werkt goed.

www.nintendocasemods.com

• ytterx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-11 08:48
E_Notices zijn gewoon warnings als in elke andere taal, reden om warnings weg te halen:

http://stackoverflow.com/...uld-i-fix-e-notice-errors

Kortom het zorgt dat je veel sneller de "echte" bugs vind en kan oplossen.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Digital-DNA schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 19:20:
Echte errors en warnings krijg je nog gewoon door hoor, alleen die notices niet, nu is PHP überhaupt al niet de taal om 'netjes' mee te programmeren, maar goed.
PHP is prima om mee te progrmmeren, alleen niet als je als programmeur oogkleppen opzet en notices negeert.
In een andere taal moet je eerst variabelen declareren, dat hoeft hier niet. Daarom zie ik het in PHP ook meer als een feature dat je ook kan verwijzen naar variabelen die niet bestaan.
Ook in PHP moet je variabelen declareren definiëren, daar krijg je die notice ook voor. Ik snap je argumentatie om dat niet te doen ook niet. Netjes een isset-constructie gebruiken is nou niet bepaald veel moeite, en desnoods zet je een @ voor je variabelenaam in je template, dan krijg je tenminste nog wel alle andere notices... En zelfs die @ is geen aanrader.
Wat ik wel weet is dat als ik me druk zou moeten gaan maken om ongebonden variabelen ik daar een heleboel tijd en energie mee kwijt zou zijn terwijl het wel prima werkt anders. Ik mis de argumenten waarom het zo 'ongeloofelijk slecht' zou zijn, het kan, het werkt en het werkt goed.
Het nodigt uit tot het maken van fouten. Dit is ook een notice:
Notice: Use of undefined constant test - assumed 'test' in index.php on line 1

En dát is toch echt altijd een fout.

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 13:47
De notices zijn er juist om te voorkomen dat je zelf domme fouten maakt, zoals bij typos.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
if (!empty($_POST['naem'])) {
   echo 'hoj!';
}
?>

<form action="phpverwerker.php" method="post"> 
UW Naam <input type="text" name="naam"> 
</form>

Spot de fout, :+. Met alle PHP foutmeldingen aan heb je hem zomaar, als je die uitzet mag je lekker zelf kijken of je die POST parameter wel met de juiste naam uitleest.

Sowieso, warnings negeren is een slechte en slordige eigenschap van een programmeur. Het is te vergeven bij prutsers, zolang die maar nooit productiecode schrijven zodat hun naam op straat ligt als hun website met persoonsgegevens op straat ligt.

[ Voor 22% gewijzigd door YopY op 03-12-2011 12:25 ]

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Daarnaast is het een aanrader om bij het vergelijken van strings === en !== te gebruiken, om te voorkomen dat de interpreter strings gaat converteren naar een ander datatype en vervolgens een onjuiste (onbedoelde) true of false geeft.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik heb met adres-verwerking veel rare databases gezien waar ook heel veel whitespace in zat. een veld van 255 lang, met enkel 255 spaties. Daar heb je natuurlijk ook niks aan als een naam.

Dan trim ik de velden, en check ik of de lengte van het veld groter is dan 0.

PHP:
1
2
3
if !(isset($_POST['name']) && strlen(trim($_POST['name'])) > 0) {
 echo "Ga een ander pesten met je spaties";
}

Maar kan mij voorstellen, dat dat niet voor alles input-velden wenselijk is.

Geen idee of ie helemaal correct is, maar het gaat om het idee, ik ken PHP niet zo, en gebruik het amper

Ey!! Macarena \o/

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

De ! staat aan de verkeerde kant van je haakjes, en je && strlen(..) > 0 moet || strlen() == 0 zijn. :P

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
^ Goed zo, je hebt de De Morgan's law uitgevoerd. Het enige dat miste was een setje haakjes om die hele reut heen. Hoewel wellicht jouw schrijfwijze wat makkelijker leest omdat het geen negaties gebruikt, komt het op hetzelfde neer.

[ Voor 3% gewijzigd door Voutloos op 03-12-2011 21:40 ]

{signature}

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Voutloos schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 21:40:
^ Goed zo, je hebt de De Morgan's law uitgevoerd. Het enige dat miste was een setje haakjes om die hele reut heen. Hoewel wellicht jouw schrijfwijze wat makkelijker leest omdat het geen negaties gebruikt, komt het op hetzelfde neer.
Kijk eens goed naar waar zijn haakjes staan (en ontbreken) en je ziet dat ik niet domweg de operators en negations omgewisseld heb. :P Then again: als hij haakjes om zijn hele if heen zet dan klopt het wel wat je zegt. :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door NMe op 03-12-2011 21:45 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Pfff, moet ik je nou ook nog uitleggen wat 'die hele reut' betekent? >:)

{signature}

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11 13:18

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nee, je moet uitleggen waarom "Het enige dat miste was een setje haakjes om die hele reut heen" volgens jou klopt. NMe's suggestie doet idd precies hetzelfde, maar die is net zo raar.

[ Voor 23% gewijzigd door .oisyn op 04-12-2011 20:22 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• meneer william
RobIII schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:10:
Waar hoort mijn topic?
WEB >> PRG

[...]

"Hij" niet alleen, héél GoT ;) Zie onze Quickstart. En, inderdaad, vooral in de Devschuur geldt:

[...]

We verwachten hier dus ook dat je zelf een beetje debugged voordat je een topic opent: Debuggen: Hoe doe ik dat? ;)
sorry meneer ik zal even de mijn admin rechten gebruiken :9 . voordat ik iets post op het forum heb ik al heel veel gedaan om zelf het probleem op te lossen. tweakers.net is altijd al een goede bron geweest om hulp te vragen maar langzamer hand begint het zo te worden dat voor dat je een vraag stelt er al wordt gezegd is niet nodig je moet eerst dit en dat doen. dan kom je in een lijst met zoveel regels (ik ken ook niet alle regels eerlijk) dat je net zo goed eigenlijk niks meer kan vragen want die lijst geeft overal een oplossing voor.

meestal ben ik opzoek naar goede uitleg over wat een functie doet en hoe dat te werk gaat meestal vind je wel informatie op internet maar niet accuraat genoeg om 100% te zeggen ik weet waar die functie voor is. overigens weet ik soms gewoon niet hoe ik verder moet en heb ik net dat ene stukje maatwerk/kennis van iemand nodig om een duwtje in de rug te krijgen.

ik bedoel dit niet boos te zeggen maar misschien lijkt dat zo. sorry daarvoor _/-\o_ . ik ben nog eigenlijk gewoon een noob in dit gebied dus in dat opzichte staat uw superieur aan mij. het is gewoon jammer dat de ict ao opleidingen in Nederland van zo een laag niveau is. je wordt in de zee gegooid en je mag alles zelf uitzoeken. onze leraar heeft niet eens complete PHP kennis. die vraagt alles aan ons :? .

sirwilliam

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
meneer william schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:48:
[...]

sorry meneer ik zal even de mijn admin rechten gebruiken :9
Daarom doen wij dat voor je; maar als je er voortaan even op let hoeven wij dat niet meer te doen ;)
dan kom je in een lijst met zoveel regels (ik ken ook niet alle regels eerlijk)
Ze staan gewoon bovenaan dit forum; met van die opvallende blauwe icoontjes ;) Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/Faq_off.gif Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/Sticky_off.gif Verder hebben we een zoekfunctie, kun je gebruik maken van tags om een "virtueel forum" specifiek voor dat onderwerp te filteren en is er meestal met Google ook meer dan voldoende te vinden. Zaken die je dan vindt kun je uitproberen etc. en mocht dat niet werken dan kun je in ieder geval vermelden dat je dat hebt geprobeerd (en evt. waarom dat volgens jou niet (goed) werkt). Precies zoals van je verwacht wordt en beschreven staat in onze Quickstart ;)
dat je net zo goed eigenlijk niks meer kan vragen want die lijst geeft overal een oplossing voor
Mooi toch?
meestal ben ik opzoek naar goede uitleg over wat een functie doet en hoe dat te werk gaat meestal vind je wel informatie op internet maar niet accuraat genoeg om 100% te zeggen ik weet waar die functie voor is.
Je moet niet afgaan op geblaat op internet tenzij je zelf voldoende kennis hebt om iets op waarde te schatten. Heb je dat niet dan is er maar één betrouwbare bron en dat is gewoon de documentatie zélf.

Het is niet alsof je dit allemaal voor 't eerst hoort ;)

[ Voor 30% gewijzigd door RobIII op 06-12-2011 11:01 ]

Over mij

• meneer william
RobIII schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:56:
[...]

Daarom doen wij dat voor je; maar als je er voortaan even op let hoeven wij dat niet meer te doen ;)

[...]

Ze staan gewoon bovenaan dit forum; met van die opvallende blauwe icoontjes ;) [afbeelding] [afbeelding] Verder hebben we een zoekfunctie, kun je gebruik maken van tags om een "virtueel forum" specifiek voor dat onderwerp te filteren en is er meestal met Google ook meer dan voldoende te vinden. Zaken die je dan vindt kun je uitproberen etc. en mocht dat niet werken dan kun je in ieder geval vermelden dat je dat hebt geprobeerd (en evt. waarom dat volgens jou niet (goed) werkt). Precies zoals verwacht wordt en beschreven staat in onze Quickstart ;)

[...]

Mooi toch?

[...]

Je moet niet afgaan op geblaat op internet tenzij je zelf voldoende kennis hebt om iets op waarde te schatten. Heb je dat niet dan is er maar één betrouwbare bron en dat is gewoon de documentatie zélf.

Het is niet alsof je dit allemaal voor 't eerst hoort ;)
je hebt gelijk maar ik heb al weer een onder topic geopend met een vraag en daar is ook al iemand die zegt dat ik het zelf uit moet zoeken. maar ik beloof dat ik meer zou gaan debuggen _/-\o_

sirwilliam

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als je dan ook nog even aanwent om niet telkens enorme lappen te quoten (en dus alleen maar relevante delen waar je op reageert zoals ik dat doe bijvoorbeeld) en er anderhalve zin onder te posten dan bespaar je iedereen in dit topic ook nog een scroll-vinger ;)

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 06-12-2011 11:05 ]

Over mij

Pagina: 1