Toon posts:

Vodafone Bel+Sms+Web Smart binnen tegoed en erbuiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben geïnteresseerd in een vodafone smart abonnement maar niet alle voorwaarden zijn mij duidelijk.

2 vragen:
  • Een voordeel van de smart abonnementen is dat je 60 dagen aan het binnenbundel tarief in vodafone passport landen kan internetten en bellen. Wat mij niet duidelijk is is of die kosten binnen het tegoed van je bundel worden afgerekend of daar bovenop komen?
  • Tweede vraag is hetzelfde maar dan voor het bellen vanuit nederland naar het buitenland. Wordt dit binnen het tegoed of apart verrekend? Over deze ben ik overigens vrij zeker dat ze dat wel apart zullen berekenen.
Deze vragen heb ik ook via mail aan vodafone zelf gesteld maar die werden telkens met ditzelfde vreemde bericht van antwoord gediend:
Helaas kan ik u geen antwoord geven omdat uw vraag over persoonlijke gegevens gaat. Om te voorkomen dat er informatie wordt verstrekt aan onbevoegden, verzoek ik u om met het betreffende mobiele nummer in te loggen in My Vodafone en uw vraag opnieuw aan ons stellen.
Ik weet niet of ik hiermee nu afgescheept werd of er iets technisch fout loopt bij hun waardoor deze mail standaard verstuurd wordt. Al bij al wel vreemd en ze scoren hier iig geen positieve punten mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uit de uitgebreide tarief-informatie die je op hun website kan downloaden vindt ik overigens geen verduidelijking op deze vragen. Maar het kan altijd zijn dat ik eroverheen kijk:

http://www.vodafone.nl/Vo...t_1_augustus_new_2011.pdf

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2011 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrisT
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:05
Uit de voorwaarden (eerste pagina, onder kopje "Web"):
Het bundeltegoed kan gebruikt worden in Nederland en Vodafone Passport landen.
Dus ja, de eerste 60 dagen binnen de bundel.

Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah merci! Had er dus idd overheen gekeken. Ik veronderstel dat bellen naar het buitenland wel apart verrekend wordt? Waarschijnlijk dat ik daar ook weer naast kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlkiller
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:50
Bellen wordt buiten de bundel om berekend, inderdaad! ;-)

Naar / vanuit het buitenland dan he... ;-)

[ Voor 28% gewijzigd door jlkiller op 04-12-2011 18:32 . Reden: verduidelijking ]

Mijn portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Maar hoe zit dat met die 60 dagen? Zo nu en dan rijd ik wel eens naar duitsland. Mocht ik daar 1 keer bellen of ff op internet gaan, is dan één dag besteedt of begint dan de periode van 60 dagen? Dat is mij nog niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:25
De gesprekskosten worden per seconde afgerekend, voor gesprekken korter dan een minuut wordt een minuut in rekening gebracht. Als het bundeltegoed verbruikt is wordt het standaard buitenbundeltarief van €0,35 per minuut in rekening gebracht. Het bundeltegoed is 2 maanden geldig. Het nieuwe bundeltegoed wordt eerst verbruikt, vervolgens het oude bundeltegoed. Gebruik vanuit het meegenomen bundeltegoed wordt tegen binnenbundel tarief verrekend. Het bundeltegoed kan gebruikt worden in Nederland en Vodafone Passport landen

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:10

Sorcerer8472

Mens sana?

Cache schreef op zondag 04 december 2011 @ 20:00:
Maar hoe zit dat met die 60 dagen? Zo nu en dan rijd ik wel eens naar duitsland. Mocht ik daar 1 keer bellen of ff op internet gaan, is dan één dag besteedt of begint dan de periode van 60 dagen? Dat is mij nog niet helemaal duidelijk.
Dan is 1 dag besteed (er staat ook "maximaal 60 dagen"), ook als je data-roaming aan hebt staan en internetverbinding maakt in het buitenland. En het gaat wel uit je bundel (dat is juist het hele voordeel). Je betaalt trouwens per gesprek wel 10 cent starttarief in het buitenland.

Volgens mij is die 60 dagen geen harde limiet maar meer bedoeld om te zorgen dat mensen er niet permanent mee gaan bellen vanuit het buitenland; zijn ze echter onduidelijk over. Ook over wat er gebeurt als je over de 60 dagen gaat zijn ze onduidelijk (geldt dan altijd 35 ct/min?).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiele87
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-10 20:46
Dit was mij in eerste instantie ook niet helemaal duidelijk, maar ik heb bij verschillende bronnen geïnformeerd (Vodafone klantenservice en Vodafone-shop)

De voordelen van deze bundel t.o.v. de gangbare bundels zijn:
- maximaal 500 sms versturen vanuit het buitenland in 1 maand tijd daarmee wordt de lopende maand bedoeld.
- internetten in het buitenland vanuit de bundel
- bellen in het buitenland vanuit de bundel

De 60 dagen schijnen wel echt de limiet te zijn. Stel dat je om 23:55 overschakelt op buitenlands netwerk dan wordt het al als één dag berekend, dan hoef je dus nog niet eens gebeld, gesmst of geïnternet te hebben.
Er is ook niet een bepaalde teller te vinden die voor jou bijhoudt hoeveel dagen jij al verbruikt hebt. Dit zou je zelf bij kunnen houden.

Het is leuk/interessant voor mensen die zo nu en dan gebruik maken van het buitenlands netwerk, of op vakantie gebruik willen maken van internet zonder extra kosten en dure roamingkosten willen voorkomen. Naast deze voordelen zijn er natuurlijk ook de voordelen van een grotere databundel, sneller internet, mogelijkheden voor VOIP en thetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruintjebeer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-02-2023
Het klinkt allemaal best goed, je zou zeggen een ideaal abonnement. Kan iemand mij misschien vertellen wat de nadelen aan dit abonnement zijn? Ik kan vanaf komende donderdag een nieuw abonnement afsluiten en twijfel wat ik zal doen. Ik ben nu bij Hi maar ook die dekt niet goed in mijn woonplaats, net als eigenlijk alle andere. Ik ben geen grote belminutenverbruiker, sms meer en tegenwoordig whats-app. In mijn beeldvorming lijkt het smart abonnement ideaal maar heb geen inzicht wat de nadelen zouden kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiele87
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-10 20:46
Die nadelen zie ik dus ook niet.. Zie er eigenlijk alleen voordelen in. Zeker omdat je niet weet hoe de telefoonmarkt er over een jaartje uitziet, qua verbruik en snelheid. Het zal vooral om data draaien en dat is er met dit abonnement voldoende in vergelijking tot andere abonnementen.

Bovendien zijn de toestelkortingen ook nog een stuk hoger bij dit abonnement in vergelijking tot andere abonnementen en bel je per seconde na 1 minuut gebeld te hebben, dat is ook lang niet overal zo.

[ Voor 9% gewijzigd door tiele87 op 07-12-2011 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skann
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 13:12
Enige nadeel is de prijs. 100 minuten voor €42,50 is natuurlijk peperduur. Voor de rest geen addertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

42.50 voor 100 belminuten is natuurlijk duur. Maar gelukkig krijg je meer voor dat geld.

Een Bel+Sms 100 kost normaal 17.50 euro
Zorgeloos sms blox kost normaal 10 euro
1GB Data is dan omgerekend 15 euro

+ maximaal 60 dagen per jaar gebruik in Passport landen + afrekenen per seconde + je mag je telefoon als modem gebruiken + voip mag

= 42.50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Alleen jammer als je nooit sms't. En wat gebeurt er als je meer dan 60 dagen in het buitenland bent (bijv. als je over de grens werkt of vanwege studie/werk vaak in het buitenland bent)?

Buitenbundeltarief vind ik ook érg hoog (35 ct/min) voor een premium abonnement, wat dit in principe is. Een laag buitenbundeltarief (bijv. 15 ct/min) is voor mij een reden om voor een bepaald abo te kiezen.

[ Voor 36% gewijzigd door Sorcerer8472 op 07-12-2011 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruintjebeer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-02-2023
Oke, is mij duidelijk en het juiste abonnement voor mij. Ik kom af en toe in Duitsland en dan is dit abonnement wel handig. Ik dacht trouwens dat je met de meeste abonnementen wel voip'en en whats-app zonder extra kosten kan gebruiken. Ik denk dat ik voor de 150 ga, dan heb ik zeker genoeg.
Nu nog de keuze van toestel, pfffff. Heb nu een HTC Desire en zit te denken aan de HTC Titan of de Samsung Galaxy Note, erg lastig. Ik weet dat dit elders aan bod moet komen, is niet voor hier.

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Bruintjebeer schreef op woensdag 07 december 2011 @ 20:08:
Ik dacht trouwens dat je met de meeste abonnementen wel voip'en en whats-app zonder extra kosten kan gebruiken. Ik denk dat ik voor de 150 ga, dan heb ik zeker genoeg.
Sterker nog, ze mogen het verkeer niet bekijken, dus ook niet bepaalde stromen afsluiten of anders berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 23:56
Ik was toevallig in Duitsland vorige week met mijn 450 smart abo (van E85 pm) en het werkte toch wel fijn eff internetten google maps (navi).

Maar wat een nadeel was tussen de heuvels ging hij overschakelen naar D-plus geloof ik en toen kon ik niet meer internetten. Alleen @ vodafoneDE kon ik internetten. Bellen weet ik niet of dit voor de bundelprijs is op een andere provider dan Voda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Hmm, E-plus bedoel je? Je had nog kunnen proberen in te loggen op T-Mobile DE: op hun website staat een kaartje met roaming-overeenkomsten en daar staat dat het alleen werkt op T-Mobile en Vodafone DE (dus niet op E-plus en O2).

Ben trouwens op zich wel benieuwd of het hebben van een bundel betekent dat je dan op bepaalde netwerken in het buitenland niet meer kunt internetten, want da's natuurlijk wel onhandig, zeker op de momenten dat Vodafone niet het beste netwerk is in het land (zoals bijv. in Italië waar de Vodafone-dekking buiten de grote steden brak is).

Bellen is op ieder buitenlands netwerk voor bundelprijs trouwens. Internet ook (maarja, als ze het afsluiten op bepaalde netwerken dan schiet dat niet op).

[ Voor 27% gewijzigd door Sorcerer8472 op 13-12-2011 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:08
Misschien een leuke kanttekening maar hopelijk niet al te offtopic; Vodafone beweert dat je maandelijks 1GB bij je abonnement krijgt wat absoluut niet waar is... Je krijgt 2GB waarvan 1GB voor je iPhone en 1GB voor tethering. Omdat ze zelf ook aangeven dat het erg moeilijk is om te filteren heb je gewoon 2GB tot je beschikking, dmv de Blox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:25
Jermaine schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 12:17:
Misschien een leuke kanttekening maar hopelijk niet al te offtopic; Vodafone beweert dat je maandelijks 1GB bij je abonnement krijgt wat absoluut niet waar is... Je krijgt 2GB waarvan 1GB voor je iPhone en 1GB voor tethering. Omdat ze zelf ook aangeven dat het erg moeilijk is om te filteren heb je gewoon 2GB tot je beschikking, dmv de Blox.
over welke blox heb je het nu?

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Pagina: 1