60% CPU-gebruik idle

Pagina: 1
Acties:

• bakboord1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

bakboord1

No. 1 of the eight.

Topicstarter
Mijn proc wordt na opstarten voor ongeveer 25% gebruikt volgens systemmonitor van win98. Als ik mijn muis beweeg wordt dit minder. Ook winamp reduceert het gebruik van mijn proc. Als ik dan even een prog start en weer afsluit draaid mijn proc op 60%. Ligt dit aan windows of is er iets anders corrupt.

Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452

• wiewatwaar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 15:05

wiewatwaar

whatever

Virusscanner of andere onzin aanstaan? Je systray vol met "handige" dingetjes?
Zet alles wat niet nodig is uit (kijk ook eens in msconfig.

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

Verwijderd

Volgens mij gewoon een bugje van Logitech. Of Via. Heb ik ook. Zelfs tot 90%. Maar gewoon 3.5 Mkeys grazen, dus het is dikke bull.

Verwijderd

Nee. De task monitoren van win9x zijn gewoon BRAK :r

Gebruik een echte taskmon. of gebruik win2k

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 21:45

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Of ben jij ook zo iemand met een multimedia keyboard? Die dingen zijn soms ook VAAG ;)

Verwijderd

Bij mij is het ook het geval dat ik maar de helft van mij cpu gebruik weet niet wat het is heb alles al in en uit gescahakeld onderhand maar help niet. ziet nu ongveer op de 600 kkey/s dat is een stuk minder dan de 1000 kkeys /s

Verwijderd

Had ik ook. Kwam bij mij door Hardware Monitor Pro. Daar zit een setting Win 95/98 Idle Control in. Stond aan. Daardoor bleef weliswaar de CPU temperatuur laag, maar de CPU utilization was meer dan 80 %. Na uitzetten steeg de CPU temperatuur van 38 naar 50 graden, en zakte de utilization van 80 naar 2 %

• bakboord1
  • Laatst online: 14-12-2025

bakboord1

No. 1 of the eight.

Topicstarter
Aan mijn keybord had ik nog niet gedacht. Wel heb ik al een keer zonder resultaat alles afgesloten tot echt alleen win98 nog liep en dit was zonder resultaat. Hij loopt echter wel vast dus helemaal zonder prob. is het niet.
Kan het niet gewoon aan het OS. liggen.

Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Probeer eens een ander progje om de boel te monitoren. Meeste programma's die zeggen je CPU usage en zelfs de temp. van je proc. te meten zijn zwaar bagger. Virus scanners zijn ook vervelend natuurlijk. En gooi inderdaad de " nuttige dingen" die in je taskbar meedraaien eens uit. Zal je verbazen hoeveel dat opslokt. Heb het ook gehad, maar met een nieuw programmaatje was het gezeur verholpen. Kan je geen programma aanraden trouwens want deze die ik nu draai klopt ook voor geen meter!

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Ik had dit ook toen ik mn toetsenbord en muis aan de USB poort had gehangen :(

Nu zitten ze weer op de PS2 poort en nu is het weer rond de 1% :)

Owja dit is onder Win2K en Statbar weet wel wat ie laat zien ;)

Alle proemn in n drek

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:36
Ik zit continue op 100 %

de rest van mijn cycles worden namelijk op gegeten door CPU IDLE.

Windows denkt dat je load heb maar hij staat eigenlijk heel hard te nixen.

Op het moment dat ik meer nodig heb, krijg ik een paar cycles terug voor eigen gebruik

1+1+1 = 1

• TheBigBug
  • Laatst online: 17-01-2022

TheBigBug

Erg groot voor een insect!

Ik heb hetzelfde probleem gehad, en toen ben ik op de programma's wintop en taskinfo gestuit, en daarmee kan je precies van elke taak zien hoeveel % hij de CPU gebruikt en je kan de taken makkelijk afsluiten.

Kijk even in de search voor links naar de programma's, ze staan er vast en zeker in ergens.

Suc6 ermee, Bug

Peace cannot be kept by force - it can only be achieved by understanding - Albert Einstein

Pagina: 1