Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier een oude Sony DCR-TRV33E camera, deze werkt nog met cassettes. Via USB lukt het niet om hem aan te sluiten, drivers etc.. laatste drivers waren voor Windows XP. Via de DV link (is Firewire denk ik?) zou het beter moeten lukken volgens internet, probleem is dat de meegeleverde software van Sony om video bestanden over te zetten, enkel voor Windows XP bestaat.

Ik ben helaas niet zo thuis in heel dat videogebeuren, dus vroeg ik me af of als ik eender welke video software kan gebruiken? Ik heb een MacBook pro en ben van plan om zo'n DV (Firewire) kabel aan te schaffen en om dan met Pinnacle Studio? de video's over te zetten. Kan dit werken? Of moet het persé Sony software zijn?

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-01 16:32
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 14:20:
We hebben hier een oude Sony DCR-TRV33E camera, deze werkt nog met cassettes. Via USB lukt het niet om hem aan te sluiten, drivers etc.. laatste drivers waren voor Windows XP. Via de DV link (is Firewire denk ik?) zou het beter moeten lukken volgens internet, probleem is dat de meegeleverde software van Sony om video bestanden over te zetten, enkel voor Windows XP bestaat.

Ik ben helaas niet zo thuis in heel dat videogebeuren, dus vroeg ik me af of als ik eender welke video software kan gebruiken? Ik heb een MacBook pro en ben van plan om zo'n DV (Firewire) kabel aan te schaffen en om dan met Pinnacle Studio? de video's over te zetten. Kan dit werken? Of moet het persé Sony software zijn?
Geen Mac ervaring maar ik weet dat onder windows de meeste videobewerkings programma's diverse dv videocamera's ondersteunen. Kan me niet voorstellen dat je bij jou sony hiervoor speciale software nodig is.
Zelf heb ik een oude CANON XM1 en die is in de meeste tools gewoon plug&play.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

Topicstarter
Op de MacBook heb ik een dual boot, kan onder Windows dus ook proberen ;) Wel ken ik niet echt andere programma's buiten Pinnacle Studio en Sony Vegas (ben zelf niet zeker of als Sony Vegas kan importeren).

Verwijderd

Ieder videobewerkingspakket (inclusief Windows movie maker en Apple iMovie) kan vanaf firewire importeren :)

Edit: DCR modellen zijn de miniDV modellen toch?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2011 14:39 ]

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-01 23:39
Wij hebben op school soortgelijke modellen gehad en ik kan je zeggen dat firewire veruit de beste resultaten gaf. Het ging veel vlotter en de kwaliteit was hoger.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II