We hebben hier een oude Sony DCR-TRV33E camera, deze werkt nog met cassettes. Via USB lukt het niet om hem aan te sluiten, drivers etc.. laatste drivers waren voor Windows XP. Via de DV link (is Firewire denk ik?) zou het beter moeten lukken volgens internet, probleem is dat de meegeleverde software van Sony om video bestanden over te zetten, enkel voor Windows XP bestaat.
Ik ben helaas niet zo thuis in heel dat videogebeuren, dus vroeg ik me af of als ik eender welke video software kan gebruiken? Ik heb een MacBook pro en ben van plan om zo'n DV (Firewire) kabel aan te schaffen en om dan met Pinnacle Studio? de video's over te zetten. Kan dit werken? Of moet het persé Sony software zijn?
Ik ben helaas niet zo thuis in heel dat videogebeuren, dus vroeg ik me af of als ik eender welke video software kan gebruiken? Ik heb een MacBook pro en ben van plan om zo'n DV (Firewire) kabel aan te schaffen en om dan met Pinnacle Studio? de video's over te zetten. Kan dit werken? Of moet het persé Sony software zijn?